Gå til innhold

Styrketrening én gang i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det gi noen resultater?

Jeg har ikke noe ønske om å bli stor og muskuløs. Vil bare ha litt muskler slik at jeg blir litt sterkere, og at de synes litt (tenker da spesielt armer)

Jeg trener armene 3 ganger i uken, noe jeg tenker jeg vil fortsette med. Det er resten av kroppen jeg vil trene noe sjeldnere. Vil det i det hele tatt ha noe for seg? Vil jeg få fremgang i det hele tatt?

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke mye sterkere på kun 1 økt i uka... Da skal du trene JÆVLA hardt, ha perfekt kosthold og holde på LENGE før du merker noe stor forskjell, i motsetning til å faktisk trene 3-4 ganger i uka hardt og få resultater bare på ei uke (styrkeøkninger).

Skrevet

Og om du legger med beinøvelser, vil du automatisk merke større forbedring på overkropp. (Stimulerer prod. av testosteron)

Gjest Nedfall
Skrevet

Blir ikke mye sterkere på kun 1 økt i uka... Da skal du trene JÆVLA hardt, ha perfekt kosthold og holde på LENGE før du merker noe stor forskjell, i motsetning til å faktisk trene 3-4 ganger i uka hardt og få resultater bare på ei uke (styrkeøkninger).

Hva med mantraet om hviledager? (La muskelvevet få reparere seg frem til neste økt?)

Kardiorening er vel en faktor også? Under utholdenhetstrening vil jo kroppen kvitte seg med unødvendige energislukere som veier endel (Grunnen til at 100m og 10.000m løpere er radikalt forskjellige)

Skrevet

Hva med mantraet om hviledager? (La muskelvevet få reparere seg frem til neste økt?)

man kan fint trene styrke så godt som hver dag, så lenge man varierer muskelgrupper og lar de musklene som ble trent dagen før hvile.

Skrevet

Stemmer. Og hva tror du at han skal gjøre de andre 3-4 dagene nedfall?? HVILE! 3-4 dager er IKKE for mye. Men med 3-4 dager tenker jeg fullkropp med baseøvelser og noen isolasjonsøvelser.

Og som sagt, det kan til og med trenes hver dag.

Skrevet

Og som sagt, det kan til og med trenes hver dag.

Jamfør frekvensprosjektet i regi av styrkeløftforbundet. To grupper trente eksakt samme program, bare at den ene gruppa delte hver økt i to og trente 6 dager i uka (kontrollgruppa holdt seg til de mer tradisjonelle tre ukentlige øktene). Eksakt like stor total ukentlig belastning (i forhold til eget nivå). Seksdagers-gruppa hadde omtrent dobbelt så stor framgang som tredagers-gruppa. Og disse gutta trente alle store muskelgrupper i hver eneste økt.

(Selvfølgelig, du kan ikke kjøre TIL UTMATTELSE hver dag.)

• Liker 1
Skrevet

Forskjell på styrkeløfteforbundet og en privatperson som ikke har vært så seriøs da. Bodybuildere kan trene opptil 6 timer daglig, mens en vanlig person hadde ikke hatt sjans til det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...