Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at norske menn enten er veldig høye eller veldig lave. Hvorfor?

Aksel Hennie/ Nicolai Cleve Broch/ Petter Stordalen/ Daniel Franck: 168 cm.

Andreas Thorkildsen høyden: 190 cm. (Kom bare på han nå i farta).

Men har inntrykk av at mange menn enten er lave, eller veldig høye. De midt i mellom ser jeg sjeldent til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 183... Vil verken si jeg er veldig høy eller lav.

Skrevet

Hei!

Jeg er en ekte norsk viking med lyst hår og brede skuldre som faktisk er 181 cm høy!

Er jeg et unikum? :)

Skrevet

Ehm, gjennomsnittshøyden på norske menn er vel rett oppunder 180 cm.. Og nei de fleste norske menn er ikke enten lave eller høye..

Skrevet

Tingen er nok heller at du ikke legger spesielt merke til de som er middels høye fordi de ikke skiller seg ut på grunn av høyden. Forresten, hva har dette med "samliv" å gjøre?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 183... Vil verken si jeg er veldig høy eller lav.

Tull. Jeg er på din høyde og jeg er definitivt kortvokst. Jeg vet godt at snittet blant norske menn er på 1.79, og at drøye 1.80 skulle holde for de fleste kvinner verden over, men ikke de norske. Norske jenter er giganter, spesielt når de får på seg høye hæler.

Skrevet

Jeg syns personlig mellom 173-183 cm er perfekt høyde på menn. Jeg selv er jente og er bare 160 cm! haha im small

Skrevet

Tull. Jeg er på din høyde og jeg er definitivt kortvokst. Jeg vet godt at snittet blant norske menn er på 1.79, og at drøye 1.80 skulle holde for de fleste kvinner verden over, men ikke de norske. Norske jenter er giganter, spesielt når de får på seg høye hæler.

Så det du sier er at jeg er lav? Hva er høy da? 3 meter?

Skrevet

Så det du sier er at jeg er lav? Hva er høy da? 3 meter?

Tja, 1.90 i hvert fall. Selvsagt er du lav! Vi er like høye, eller rettere sagt lave, altså er du komisk lav akkurat som meg!

Skrevet

Har inntrykk av at norske menn enten er veldig høye eller veldig lave. Hvorfor?

Aksel Hennie/ Nicolai Cleve Broch/ Petter Stordalen/ Daniel Franck: 168 cm.

Andreas Thorkildsen høyden: 190 cm. (Kom bare på han nå i farta).

Men har inntrykk av at mange menn enten er lave, eller veldig høye. De midt i mellom ser jeg sjeldent til.

ehh..gjennomsnittshøyden er 180. Så da er vel de fleste 180 da. Hverken høye eller lave.

Gjest Cosette
Skrevet

Er Daniel Franck virkelig hele 1.68 m? Jeg synes han ser ut som han er såvidt over 1.60.

Skrevet

Er Daniel Franck virkelig hele 1.68 m? Jeg synes han ser ut som han er såvidt over 1.60.

Der ser du. Det er klart du har negativ bias mot lave menn, som får deg til å mene at de er enda lavere enn de i virkeligheten er.

Gjest Cosette
Skrevet

Der ser du. Det er klart du har negativ bias mot lave menn, som får deg til å mene at de er enda lavere enn de i virkeligheten er.

Hæ? :klo: Snakk om å lese innlegget mitt som fanden leser Bibelen.

For øvrig har du helt rett i at Daniel Franck er en mann jeg aldri hadde sett to ganger på, både på grunn av generell fremtoning og - nettopp - høyde. Spesielt negativt innstilt er jeg dog ikke, jeg kan fint være gode venner og ha mye moro med en lav mann - men noe kos i sengehalmen blir det neppe. Og jeg ser ikke hva som skulle være galt i det. Man er da ikke moralsk forpliktet til å finne alle mennesker fysisk attraktive. Det er sikkert noen små menn som finner mine 1.75 m fysisk utiltrekkende og "gigantlignende" også.

Skrevet

Hæ? :klo: Snakk om å lese innlegget mitt som fanden leser Bibelen.

For øvrig har du helt rett i at Daniel Franck er en mann jeg aldri hadde sett to ganger på, både på grunn av generell fremtoning og - nettopp - høyde. Spesielt negativt innstilt er jeg dog ikke, jeg kan fint være gode venner og ha mye moro med en lav mann - men noe kos i sengehalmen blir det neppe. Og jeg ser ikke hva som skulle være galt i det. Man er da ikke moralsk forpliktet til å finne alle mennesker fysisk attraktive. Det er sikkert noen små menn som finner mine 1.75 m fysisk utiltrekkende og "gigantlignende" også.

Akkurat ja. Det var det jeg visste, du er negativt innstilt mot lave menn. Du siler dem ut, de får ikke pule deg.

Visst er du en gigant ja! Jeg er åtte cm. høyere enn deg, og jeg ville garantert synes du er en kjempe. Tipper du har kraftig beinbygning også, bein som en kenguru eller til og med en Tyrannosaurus rex. Bredbeint gange har du sikkert også, som en sjømann.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat ja. Det var det jeg visste, du er negativt innstilt mot lave menn. Du siler dem ut, de får ikke pule deg.

Visst er du en gigant ja! Jeg er åtte cm. høyere enn deg, og jeg ville garantert synes du er en kjempe. Tipper du har kraftig beinbygning også, bein som en kenguru eller til og med en Tyrannosaurus rex. Bredbeint gange har du sikkert også, som en sjømann.

Kraftig benbygning er da det fineste. Har du tynn benbygning selv, kanskje? Mannen min har deilig og kraftig benbygning. Liker ikke spede menn. Og du vet, hvis du får barn med en spedbygget dame så risikerer du å få en sped gutt.

Skrevet

Trodde Nicolai Cleve Broch var rett oppunder 2 meter jeg :klo: Han ser da veldig høy ut.

Fra mitt lave ståsted synes jeg generelt at norske gutter/menn er høye :)

Skrevet

Nå fant jeg endelig høyden til Nicolai på google, og han er vistt 176. Synes fortsatt han ser svær ut jeg. Det er kanskje noe med holdningen hans da. Og Aksel Hennie er visst 178. Er da ikke vanvittig lavt det...

Skrevet

Kraftig benbygning er da det fineste. Har du tynn benbygning selv, kanskje? Mannen min har deilig og kraftig benbygning. Liker ikke spede menn. Og du vet, hvis du får barn med en spedbygget dame så risikerer du å få en sped gutt.

Nei, har hverken kraftig eller sped benbygning. Middels altså. Men kvinner skal ha sped beinbygning, skal ikke se ut som en skrekkøgle fra fjern fortid heller.

Selvfølgelig skal jeg ikke formere meg. Har ikke samvittighet til det. Men har desto mer samfunnsansvar. Du vet, befolkningseksplosjon og alt det der. Du burde også vise ansvar ved å ikke få barn. Om du har kraftige bein gjør du saken bare verre, ikke nødvendigvis for menneskeheten som sådan, men for jentebarnet ditt.

Gjest Cosette
Skrevet

Jaha, så jeg puler ikke lave menn, og du puler ikke høye kvinner? Hva er poenget ditt, egentlig? Skulle det være en kritikk av min seksuelle ekskludering av menn under 1.70? Isåfall var den rimelig feilslått, men det antar jeg at du innser selv.

Det er heller ingen automatisk sammenheng mellom høyde og kroppsbygning. Jeg er høy og har smal kroppsbygning, og jeg ser mange lavere kvinner med mer kompakt kroppstype. På samme måte som at det ikke er noen automatikk i at du som mann på 1.80+ er bredskuldret og buff, du kan like gjerne være hengslete. Forresten peker mine mistanker mot at du neppe er 1.83, jeg tror 1.73 er nærmere sannheten, og du er meget, meget bitter. There, figured you out.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...