AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Er det flere jødisk-kristne her? er det flere som tror dette: Gud (JHWH) er en. Den hellige ånd er Guds ånde/kraft Jesus (Jeshua) er Guds sønn og Messias, men ikke Gud eller gudommelig. Gud har gitt han oppgaven å dømme døde og levende Toraens lover gjelder (spiseregler, sabbat, høytider, osv) Jesus kom for å oppfylle lovene, ikke oppheve. Man får frelse gjennom å tro på Jesus, men viktig å følge budene spesielt at Gud er en, og ikke "tre". Jul og andre helligdager kristne har "stjålet" fra hedningene bør ikke feires for det er ubibelsk, men å feire de bibelske høytidene. Flere som tror dette? Jeg føler meg ganske alene..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Er det flere jødisk-kristne her? er det flere som tror dette: Gud (JHWH) er en. Den hellige ånd er Guds ånde/kraft Jesus (Jeshua) er Guds sønn og Messias, men ikke Gud eller gudommelig. Gud har gitt han oppgaven å dømme døde og levende Toraens lover gjelder (spiseregler, sabbat, høytider, osv) Jesus kom for å oppfylle lovene, ikke oppheve. Man får frelse gjennom å tro på Jesus, men viktig å følge budene spesielt at Gud er en, og ikke "tre". Jul og andre helligdager kristne har "stjålet" fra hedningene bør ikke feires for det er ubibelsk, men å feire de bibelske høytidene. Flere som tror dette? Jeg føler meg ganske alene.. Jeg tror at du blander 2 forskjellige religioner men nei jeg tror ikke på det du tror på
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Jeg tror at du blander 2 forskjellige religioner men nei jeg tror ikke på det du tror på Jesus ville aldri starte en ny religion, derfor kalles det jeg tror på jødisk-kristne. Men egentlig var det meningen at det skulle forsette å bare være jødedommen. De første som fulgte Jesus var jøder. De trodde Gud var en, og trodde ikke på treenigheten, hadde synagoger og holdt budene i toraen. Men så ble det mer og mer forskjellig fra det opprinnelige, slutta å følge lovene, trodde på en såkalt treenighet osv. Du kan lese om Messiansk jødedom her: http://www.messianskaforeningen.se/
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Jesus ville aldri starte en ny religion, derfor kalles det jeg tror på jødisk-kristne. Men egentlig var det meningen at det skulle forsette å bare være jødedommen. De første som fulgte Jesus var jøder. De trodde Gud var en, og trodde ikke på treenigheten, hadde synagoger og holdt budene i toraen. Men så ble det mer og mer forskjellig fra det opprinnelige, slutta å følge lovene, trodde på en såkalt treenighet osv. Du kan lese om Messiansk jødedom her: http://www.messianskaforeningen.se/ Sist jeg sjekket så tror ikke Jøder at Jesus er messias de venter fremdels at han skal komme. Så du motiser deg selv...Noe som jo er vanlig blant de troende 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Sist jeg sjekket så tror ikke Jøder at Jesus er messias de venter fremdels at han skal komme. Så du motiser deg selv...Noe som jo er vanlig blant de troende Det kalles Messianske jøder. Les linken så ser du hva det går ut på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå