Dina Skrevet 27. november 2003 #21 Del Skrevet 27. november 2003 Pusur; jeg ble operert på Klinikk Stokkan i Trondheim for 3 måneder siden av Frode Samdal. Fantastisk fornøyd!! Samdal er en av landets beste på dette området. Han er Professor Dr. Med. i plastisk kirurgi, har skrevet lærebøker om emnet, holdt innlegg på store konferanser ute i den store verden etc. Kan virkelig anbefales! Send meg gjerne en PM dersom du lurer på noe. Lykke til! Klem, Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 27. november 2003 #22 Del Skrevet 27. november 2003 Skal operere meg snart, Dina69 kan jeg sende deg en PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusur Skrevet 27. november 2003 Forfatter #23 Del Skrevet 27. november 2003 Pussy Galore; vil gjerne høre om hvordan det går med deg. Du skal vel på fornebuklinikken som jeg har forstått, det er jo en av klinikkene jeg vurderer å bruke. Dina69, jeg har sendt deg en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vonnie Skrevet 27. november 2003 #24 Del Skrevet 27. november 2003 Hei I dag er det 3 uker siden jeg la inn silikon på Askim klinikken... Blir mer og mer fornøyd foe hver dag som går.... Jeg synes det var kjempe nyttig å lese det de andre hadde skrevet her inne. Leste dagboka til Dina blandt annet Lyke til dere som skal opereres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 27. november 2003 #25 Del Skrevet 27. november 2003 Her kommer mitt første innlegg i KG. Jeg oppdaget dette forumet først for 2 uker siden, noen dager før jeg la inn silkon i brystene mine. Fikk lest litt før jeg opererte og har leste MASSE nå i ettertid! Mye nyttig å få med seg Jeg ble operert ved Fornebuklinikken for 10 dager siden, og fikk lagt inn 240. Føler meg ikke helt vel enda med puppene, de er fortsatt hovde og strutter veldig!! Jeg er fortsatt hoven på siden, under armene... Når forsvinner dette mon tro? Men jeg har ikke lenger vondt :D Ser frem til å lese mer og dele erfaringer her i Kvinneguiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusur Skrevet 27. november 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 27. november 2003 Heisann Magnolia. Ser at vi er omentrent like nye her Lurer på om du er fornøyd med fornebuklinikken? Har lyst å spørre deg om hvilken størrelse du hadde før og hva du fikk? Og hva du betalte? Er det noen som kan si noe om plassering av snittet, hva som er best å slikt? Virker som det er mest vanlig å ta snittet under, mens noen tar rundt brystvorten, fordi det blir mindre synlig arr. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 27. november 2003 #27 Del Skrevet 27. november 2003 Her kommer mitt første innlegg i KG. Jeg oppdaget dette forumet først for 2 uker siden, noen dager før jeg la inn silkon i brystene mine. Fikk lest litt før jeg opererte og har leste MASSE nå i ettertid! Mye nyttig å få med seg Jeg ble operert ved Fornebuklinikken for 10 dager siden, og fikk lagt inn 240. Føler meg ikke helt vel enda med puppene, de er fortsatt hovde og strutter veldig!! Jeg er fortsatt hoven på siden, under armene... Når forsvinner dette mon tro? Men jeg har ikke lenger vondt :D Ser frem til å lese mer og dele erfaringer her i Kvinneguiden! Kan desverre ikke svare deg. Men kjenner jeg de faste brukerne av KG riktig får du nok svar :D Hvem opererte deg? Og hvilke inntrykk fikk du av klinikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 28. november 2003 #28 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg er veldig fornøyd med fornebuklinikken. Betalte kr 24 800,- og ble operert av Erik Dillerud. Kjempe koselig mann. Tror de andre kirurgene som opererer der også er svært dyktige. Jeg fikk lagt inn 240 ml, er 52 kg og 168 cm høy. Var fra før en liten b el. stor a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 1. desember 2003 #29 Del Skrevet 1. desember 2003 Nå er det akkurat 2 uker siden jeg fikk lagt inn brystproteser og jeg begynner nesten å venne meg til å "ha pupper".. :o Men det føles fortsatt ut som om puppene skal falle av når jeg skal dusje og må ta av sportbehåen. Til torsdag sa kirurgen at jeg kunne ta av tapen etter operasjonen og begynne å tape selv.... men jeg har lest her at mange lar den sitte på til den faller av....hmm...hva skal jeg gjøre? Han sa også at jeg kunne skifte tape for hver gang jeg dusjer, men blir ikke arret veldig sårt ved å skifte så ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 1. desember 2003 #30 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg skal også operere inn silikon! Skal bestille time på Klinikk Stokkan. Jeg er lærer, og tenker å gjøre det i vinterferien. Spørsmålet er bare om en uke ferie er nok. Vil ikke be meg fri, for dette er ikke noe jeg vil fortelle kollegene mine. Har snakket med en av kontordamene på klinikken, og hun mente at jeg bør ha 13 dager fri, men vet ikke hvordan jeg skal ordne dette. Har en venninne som følte seg bra ganske raskt etterpå. Hun hadde ordnet med en uke fri på forhånd, og det var nok for henne iallefall... Noen tanker om dette? Lurer også på om det er farlig å få f.eks. en fotball i brystet de første ukene etter operasjonen. Jeg er gymlærer og det er jo litt vanskelig å bortforklare at jeg må være forsiktig da. Har født to barn og regner meg ferdig med barnefødsler. Lurer på om det er smartest å ta det gjennom brystvorten eller under brystfolden? Har ikke lyst til å miste følsomheten i brystvortene. Spiller det inn på følsomheten hvor jeg tar det inn gjennom? Litt rotete forklart, men håper noen kan dele erfaringer... Hilsen Brudejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. desember 2003 #31 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg er veldig fornøyd med fornebuklinikken. Betalte kr 24 800' date='- og ble operert av Erik Dillerud. Kjempe koselig mann. Tror de andre kirurgene som opererer der også er svært dyktige. Jeg fikk lagt inn 240 ml, er 52 kg og 168 cm høy. Var fra før en liten b el. stor a.[/quote'] B-cup er da stort nok er d ikke det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirabell Skrevet 1. desember 2003 #32 Del Skrevet 1. desember 2003 Brudejenta, jeg tror ikke en ukes ferie er nok med den jobben du har. Når du er nyoperert må du passe på å ikke strekke hendene over hodet i ca 2 uker, eller ihvertfall i minst mulig grad. Hvis du får en fotball hardt mot brystet i den første perioden, risikerer du indre blødninger, med etterfølgende mye større fare for innkapsling. Hvis du skulle få en slik blødning åpner kirurgen ofte såret igjen for å tømme/suge bort blod, og da er det på`n igjen. Ved å få en fotball hardt mot brystet risikerer du også at stingene ikke holder, og at såret går opp igjen. Du skal også huske på at du ikke skal bære tungt de første to ukene, og at man blir rådet til å holde opp med aerobic, styrketrening og annen tilsvarende sport i ca 6 uker. Vil bare si at selv om du føler deg bra, er det viktig å være forsiktig så resultatet holder seg bra på sikt, spesielt med tanke på innkapslinger. Les det du kommer over på nettet, besøk hjemmesidene til de forskjellige klinikkene. Du får mye info der. Når det gjelder å gå inn gjennom brystvorten eller gjennom folden under brystet, vil jeg holde en knapp på det siste. Jeg har vært igjennom to operasjoner, og prøvd begge deler. Den første gangen (klinikk Stokkan) gikk de inn gjennom brystvorten. Da tok det litt tid før jeg fikk følelsen tilbake, noen mnd. Arret blir også mer synlig, midt i fjeset på en partner. Andre gangen (Fornebuklinikken) gikk de inn gjennom folden under brystet, men de spurte først hvordan jeg ville ha det. Nå har jeg hatt full følelse i brystene hele tida. Men selv om mine erfaringer er sånn, vet jeg ikke om det stemmer for alle. Lykke til ihvertfall. Men ta mer fri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. desember 2003 #33 Del Skrevet 1. desember 2003 Mirabell Du har hatt to fyllinger i puppene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirabell Skrevet 2. desember 2003 #34 Del Skrevet 2. desember 2003 Jepp! Det har jeg forresten lagt ut om før. Trodde du hadde fått det med deg, du er jo så oppdatert her på disse silikontrådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. desember 2003 #35 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg er visst ikke så oppdatert alikevel. Bare legg ut om d igjen du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusur Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 2. desember 2003 Ville bare si til Mirabell at du kom med veldig bra og utfyllende svar, tenkte spesielt på det med hvor man legger snittet. Det er noe som jeg har spekulert på lenge, men ikke fått noe svar på. Jeg vurderer å bruke en av de klinikkene du var på, skal på konsultasjon på begge. Vil du si at du er mest fornøyd med Fornebuklinikken da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirabell Skrevet 2. desember 2003 #37 Del Skrevet 2. desember 2003 Ja, jeg var mest fornøyd med Fornebuklinikken. De var flinke på Klinikk Stokkan også, men jeg syntes jeg fikk bedre oppfølging på FK, i tillegg til at mine ønsker ble tatt på alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #38 Del Skrevet 3. desember 2003 Tusen takk for utfyllende svar, Mirabell. Du har nok rett i at jeg burde hatt mer enn en uke fri, men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal få det til uten å måtte fortelle om årsaken... Har tenkt litt på det der med sykemelding ,-det får vi jo ikke. Men jeg har vel lov til å ta ut egenmelding? Si at jeg ikke er helt frisk, hvis jeg merker at en uke ikke er nok, mener jeg? Litt sant blir det jo. Når det gjelder det å få en ball i brystet eller liknende i gym-timen, så kan jeg jo styre aktivitetene selv i stor grad da, så det kan jo gå bra. Mulig jeg burde ventet til sommerferien, men Klinikk Stokkan har sommerferie mesteparten av skoleferien. Dessuten er det jo litt kjekt å slippe bandasjer og sportsBH når det er sommer og varmt Blir så rådvill, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 3. desember 2003 #39 Del Skrevet 3. desember 2003 Gjest over var meg! Glemte å logge meg inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 6. desember 2003 #40 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg skal også operere inn silikon! Skal bestille time på Klinikk Stokkan. Jeg er lærer, og tenker å gjøre det i vinterferien. Spørsmålet er bare om en uke ferie er nok. Vil ikke be meg fri, for dette er ikke noe jeg vil fortelle kollegene mine. Har snakket med en av kontordamene på klinikken, og hun mente at jeg bør ha 13 dager fri, men vet ikke hvordan jeg skal ordne dette. Har en venninne som følte seg bra ganske raskt etterpå. Hun hadde ordnet med en uke fri på forhånd, og det var nok for henne iallefall... Noen tanker om dette? Lurer også på om det er farlig å få f.eks. en fotball i brystet de første ukene etter operasjonen. Jeg er gymlærer og det er jo litt vanskelig å bortforklare at jeg må være forsiktig da. Har født to barn og regner meg ferdig med barnefødsler. Lurer på om det er smartest å ta det gjennom brystvorten eller under brystfolden? Har ikke lyst til å miste følsomheten i brystvortene. Spiller det inn på følsomheten hvor jeg tar det inn gjennom? Litt rotete forklart, men håper noen kan dele erfaringer... Hilsen Brudejenta Jeg hadde en måneds sommerferie etter operasjonen. Da jeg kom tilbake på jobb i barnehage så var jeg kjempevond etter en dag! Da hadde jeg fått noen trykk av unger som kom borti meg. Jeg ble sykemeldt ut uken- og trengte virkelig det. Jeg personlig hadde ALDRI greid å jobbe ettter så kort tid som du skriver- og iallefall ikke som gymlærer! Dunk og belastinger er ikke bra de første 6 ukene. Det er fare for indre blødninger!!. Jeg var kjempeøm på ene puppen - og fikk salve som skulle dempe hvelsen og blødninger. fremdeles så kan jeg bli litt øm på samme sted om jeg løfter mye opp på stellebordet. Uansett - du må være klar over at du ikke greier å vaske håret - løfte armene opp - kle på det , tørke deg på ryggen, sminke deg - alt som innebærer bevegelser opp med armene en tid etterpå ! Jeg vet at noen har greid seg med mye kortere tid fri - og det tte er nok veldig individuelt - men det er greit å ha i tankene at det ikke alltid er så lett. Følelsen i brystvorten har større sjanse for å forsvinne om men gjør inngrepet der - for de kutter nerver vet du - og det er en stor pute som skal inn der. Jeg la inn under. I ene vorten er følelsen som den skal - i den andre er det mer vondt og ømt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå