pusur Skrevet 26. november 2003 #1 Skrevet 26. november 2003 Heisann. Det er for tiden ingen "silikontråd" å henge seg med i, så jeg bare lufter en tanke om det kanskje er noen andre som ønsker å snakke litt om dette. Nå har jeg bestemt meg, nesten i allefall, for å ta en brystoperasjon og jeg har fått meg konsultasjonstime. Ønsker å chatte og dele erfaringer osv med andre som har bestemt seg eller vurderer og få silikon. De gamle trådene var veldig bra, skulle gjerne vært med i en lignende nå som jeg har noe å snakke om.
vonnie Skrevet 26. november 2003 #2 Skrevet 26. november 2003 Jeg har lagt inn silikon .så hvis det skulle være noe du lurer på.... så kan du bare spørre....
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #3 Skrevet 26. november 2003 Ærlig talt, get a life... Kan du ikke bare lese de gamle trådene da?
Gjest Lille_my Skrevet 26. november 2003 #4 Skrevet 26. november 2003 Kunne gjerne tenkt meg og blitt med på en slik tråd jeg.. Har selv vært på en slik konsultasjonstime... Så det som gjenstår er i grunnen økonomien da.... :o Hvor har du fått time da? Jeg var på Nobel klinic.. Synes de var veldig flinke...pluss at vente tiden er ikke så lang.. Om jeg ønsket kunne jeg fått en time allerede nå vet jeg...
*Shira* Skrevet 26. november 2003 #5 Skrevet 26. november 2003 Ærlig talt, get a life... Kan du ikke bare lese de gamle trådene da? Kjære deg. Du må ikke lese alt i KG Ethereal. Har ikke lang fartstid i KG, men tilnå virker du som et smart jente. Fortsett med det :D
*Shira* Skrevet 26. november 2003 #6 Skrevet 26. november 2003 Jeg skal legge inn på Fornebuklinikken. Du virker ikke helt sikker, hva holder deg igjen?
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #7 Skrevet 26. november 2003 @Pussy Galore: Jeg er bare så lett å irritere til tider, og en av mine kjeppehester er at utseende ikke nødvendigvis (kanskje heller sjelden) er kilden til bedre selvtillit osv. Men nå skal jeg gjøre noe fornuftig i stedet...
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #8 Skrevet 26. november 2003 @Pussy Galore: Jeg er bare så lett å irritere til tider, og en av mine kjeppehester er at utseende ikke nødvendigvis (kanskje heller sjelden) er kilden til bedre selvtillit osv. Men nå skal jeg gjøre noe fornuftig i stedet... Forstår ditt synspunkt Ethereal, og føler selv at min selvtillit er god på tross av at jeg legger meg under kniven. Jeg tror, eller vet hva to vrengte lommer kan gjøre med en kvinne. Jeg hadde normale bryster før jeg ble gravid, og når nr. 2 hadde forsynt seg, da var det ingenting igjen av dem. Jeg har rett og slett mista puppene, og føler meg ikke hel. Mange jeg har lufta dette for som har fått barn sier at detta må du bare godta, vær glad du har 2 friske barn, du har båret de fram og ammet slik må det bare bli osv. Jeg er egentlig stolt over mitt eget valg, jeg ønsker ikke å godta disse lommene når jeg kan gjøre noe med de. Så får vi se. Funker det ikke, så får jeg fjerne dem da. MEN jeg har ivertfall gjort noe med det(nå snakker jeg kun for meg selv, og ikke at alle andre skal gjøre det.) Jeg var faktisk veldig moraliserende og negativ til silikon tidligere. To av mine nærmeste veninner fikk lagt inn silikon, og jeg var veldig sint og skuffa over dem. Men måtte bare godta, og faktisk tenkte jeg aldri at: "Åhhhh, sånne vil jeg også ha". Ofte når vi diskuterte var jeg vel litt på gli ved å si: "Hadde jo vært kjekt, men jeg hadde aldri gjort det selv". Nå har jeg en annen oppfatning. Uff, for en avhandling. Sitter på jobb så det tar jo 15 timer å skrive for det er så mye annet som skjer.
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #9 Skrevet 26. november 2003 OK, NÅ skjønner jeg litt mer. Fødsler har jeg hittil ingen erfaring med Mitt synspunkt er vel egentlig heller at jeg er negativ til at HELT NORMALE JENTER legger inn silikon i brystene. Jeg tror sjelden (fortsatt hardnakket) at selvtillit og tilfredshet med egen person må komme innenfra, og ikke fra kropp og utseende. Hva blir det da igjen når vi blir gamle og grå, som de fleste av oss nå engang vil komme til å bli? Forhåpentligvis vil jeg da ha andre verdier enn utseende. Dessuten; det er vel heller sjelden man bedømmer hvor godt man liker en person kun basert på vedkommendes utseende? Jeg er generelt skeptisk til plastiske operasjoner på normalt funksjonerende kropper, ressursene i helsesektoren (nå mener jeg også det private helsevesen; jeg er 100% klar over at slike operasjoner betales ut av egen lomme) må kunne utnyttes bedre? Og jeg er også skeptisk til legene som driver slike klinikker. De hevder at de ikke foretar operasjoner på OK utseende mennesker, men samtidig tjener de på de samme operasjonene. Så det blir på en måte bukken-til-havresekken-problematikken om igjen. Hvem setter standarden for hva som er pent og ikke? Vi hevder at vi gjør det selv, men lar oss allikevel påvirke av media og folk rundt oss (I know, etter fem års samboerskap med en person som var fullstendig fiksert på at jeg til enhver tid skulle være tynnest mulig). I USA har det tildels tippet over i den retning at det i enkelte kretser bortimot er gjengs å ha fikset på utseendet (heldigvis ikke innen akademia, hvor jeg står pent plantet med begge beina). Men jeg er nok bare en stakkars idealist som skulle ønske hun fullt og helt kunne leve etter sine egne idealer
*Shira* Skrevet 26. november 2003 #10 Skrevet 26. november 2003 Det var jeg som var gjest, brukte så lang tid på innlegget at jeg ble logget ut Ethereal, ditt syn på kroppen er flott..., men din sammenligning med å bli gammel og grå. Jeg er ikke der enda.... Regner med at puppene på en 70 åring henger og er ganske slappe. Jeg har et stykke liv å leve før jeg kommer dit, jeg er 32!!!!!! Jeg er ikke redd for å bli gammel og grå. Og når det gjelder helsevesenet's ressursbruk: "Hva med da med røykerne?". For ikke å snakke om den økende fedmen. Til sammenligning. Beklageligvis er nok vårt samfunn blitt litt sykt. Og det er nok en del "bukker ved havresekkene". Den ene kirurgen jeg var på konsultasjon hos ville fylle inn mye mer en det jeg kunne tenke meg. For han synest det var flott når jentene hadde litt store pupper :evil: Han skal IKKE operere meg. Faen nå må jeg slutte arbeide kaller. Men Ethereal vi burde møtes til kaffe, tror vi har mer felles en vi tror :D
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #11 Skrevet 26. november 2003 Så enig, så enig Aldersmessig befinner vi oss også i samme kategori, jeg er 31. Jeg er nok bare født kverulant, og vil på liv og død diskutere---det aller meste. Prinsesse Vil-Ikke var mitt navn som barn. Men nå roper semantikken igjen på meg...
Malou Skrevet 26. november 2003 #12 Skrevet 26. november 2003 Og når det gjelder helsevesenet's ressursbruk: "Hva med da med røykerne?". For ikke å snakke om den økende fedmen. Til sammenligning. Med all respekt for ditt valg, jeg forstår ikke sammenligningen din... Det du nevner her er "folkesykdommer" som utgjør en høy helsemessig risiko, hvordan kan dette være sammenlignbart med klinikker som lever av plastisk kirurgi? Jennifer
Dina Skrevet 26. november 2003 #13 Skrevet 26. november 2003 Er 34 år og la inn silikon for 3 måneder siden. Mitt grunnlag for å gjøre det var det samme som ble skrevet i ett innlegg lenger oppe; 2 barnefødsler med påfølgende amming, og vips, ingen pupper igjen...! Jeg er kjempefornøyd med mine nye pupper, og har ikke angret ett sekund!! :D :D :D :D Svarer også gjerne på spørsmål om jeg kan hjelpe noen... Lykke til! Klem, Dina
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #14 Skrevet 26. november 2003 Røykere er vel informert om risikoen for helseskader som følge av røyking, allikevel fortsetter de. Det er derfor en kalkulert risk på lik linje med å få foretatt plastiske inngrep. Men i motsetning til sistnevnte, blir sykdommer relatert til røyking faktisk behandlet i det regulære helsevesenet, noe jeg er tilbøyelig til å finne betenkelig... Hvis man røyker, bør man selv være med på å betale for å rette på skadene, ikke bare gjennom skattepenger.
Malou Skrevet 26. november 2003 #15 Skrevet 26. november 2003 Jeg mener nå allikevel at det er mer hensiktsmessig å bruke helsevesenets penger på å forebygge røyking og fedme, enn å operere inn silikon på jenter som vil se bedre ut. Forøvrig tror jeg det er farlig å begynne å skille ut hvilke sykdommer/skader folk er skyld i selv... Hvis du kjører alt for fort, mister kontroll over bilen og havner i en ulykke, skal du da betale behandlingen din selv, pluss behandlingen av de som satt i bilen du krasjet med? Jennifer
Nilma Skrevet 26. november 2003 #16 Skrevet 26. november 2003 Forøvrig tror jeg det er farlig å begynne å skille ut hvilke sykdommer/skader folk er skyld i selv... Hvis du kjører alt for fort, mister kontroll over bilen og havner i en ulykke, skal du da betale behandlingen din selv, pluss behandlingen av de som satt i bilen du krasjet med? Nettopp! Alle gjør av og til noe som er potensielt skadelig, så det vil være nærmest håpløst å avgjøre hvem som skal betale hva. Som i eksemplet med bilulykker; en kan jo ha en ulykke selv om man kjører lovlydig for den del. Skal man da straffes fordi man i det hele tatt tar en risiko når man kjører bil? Og hva med idrettsskader? Skal samfunnet betale for dem fordi det er mer "moralsk høyverdig" å drive idrett enn å røyke, spise god mat eller kjøre bil?
Gjest sexysadie Skrevet 26. november 2003 #17 Skrevet 26. november 2003 Kjerringer som fyller puppene sine med silikon og lignende kan for plagene sine selv.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #18 Skrevet 26. november 2003 Jeg har også det som blir kalt vrengte baklommer. Jeg hadde aldri store før barna kom men etter tre fødsler er det svært så lite igjen. Ofte er 75A for stort og vanskelig å finne 75AA i vsnlige butikker. Liker etterhvert ikke å kle av meg i fellesgarderober. Jeg leser med stor interesse de innleggene som er om silikon men hat tidligere hørt om skrekk eksempler på gamle silikonpupper. Kan noen skrive litt om bivirkninger på lang sikt. Har ting blitt bedre enn det var tidligere hvor innholdet i puppen stivnet osv. Er disse problemene borte nå ? Er det de bruker i dag sikkert nok ? Holder det 30-40 år frem i tid ? Kan man se på et bryst at de er silikon og hvordan er følsomheten etterpå. (tenker ikke på nyoppererte) Det var mange spørsmål men jeg er veldig opptatt av å få greie på alle sider ved silikonopperasjon.
Veronal Skrevet 26. november 2003 #19 Skrevet 26. november 2003 Holder det 30-40 år frem i tid ? Brystimplantater har en "levetid" på ca. 15 år. Det anbefales at man bytter dem etter den tid, evt. fjerner dem.
pusur Skrevet 26. november 2003 Forfatter #20 Skrevet 26. november 2003 ja her var det kommet svar!! Ja jeg har faktisk lest de gamle trådene, men det er jo artigere å delta i en tråd nå når slike ting gjelder meg selv. Det er jo derfor vi har et slikt forum, er det ikke? Har fått konsultasjonstime på klinikk stokkan i Trondheim i slutten av januar. Er litt usikker om jeg vil gjør det der. Skal også ganske snart ha konsultasjonstime pr telefon og mail med Fornebuklinikken. Har liksom fått det for meg at det er der jeg vil gjøre det! Da blir det jo interessant å høre hva Pussy Galore synes om fornebuklinikken. Joda er sikker på at jeg vil, og jeg kommer nok til å gjøre det kanskje i begynnelsen av februar. Å tro for noen fiiine pupper jeg kommer til å ha til sommeren :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå