Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg skal snart skrive særoppgave i norsk, og har tenkt å ta adaptasjon - der det blir lagd film av en bok (må være nordiske verk). Har noen forslag til meg? Jeg liker bøker og filmer med spenning, og boken skal helst ikke være så alt for lang.. ;)

Endret av humlen3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en actionfilm men Tatt av kvinnen eller Fatso er jo forslag.

Du har jo også Varg Veum-serien.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg kommer på noen spennende, men disse er vel ganske greie å ta for seg om du ikke finner akkurat de mest spennende:

Mannen som elsket Yngve

Jeg reiser alene

Gymnaslærer Pedersen

Tatt av kvinnen

Døden på Oslo S (denne er jo gammel, men det kan kanskje være interessant det også, i forhold til å se på endringer i forhold til i dag)

Gjest Badabing
Skrevet

Appelsinpiken er jo ikke så lang, men vet ikke om den er så spennende. Uansett så er det en bok jeg likte godt, men har ikke sett filmen.

Den siste revejakta synes jeg var spennende, men den er ikke like kort.

Ellers har du jo Elling. Heller ingen kort bok, men lettlest.

De gales hus og Den som frykter ulven, er jo litt spennende begge to, spesielt sistnevnte. Men ikke så korte igjen..

Isslottet er jo en klassiker som sikkert ville gitt pluss i boka..

Hmm.. De beste forslagene jeg har, og jeg vet ikke om de er så gode akkurat.

Døden på Oslo S som allerede er nevnt må vel bli en som går best under dine kriterier tror jeg.. Vet ikke om det er en slik som mange skriver om? Bra er den i alle fall, Ambjørnsen er knall.

Skrevet

Tusen takk! Det var mange gode forslag :) Får sette meg litt inn i dem alle og ta et valg.. ;)

Skrevet

"Ulvenatten" finnes også. Tror den skal være spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...