AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg undres og beundrer Rebakka logen og Deres arbeid. Ønsker å få mer informasjon, evt. bidra. Hva gjør man? 1
Mononoke Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Ta en titt her. Tror nok det er vanskelig å få innpass om du ikke kjenner noen som allerede er medlem!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 For å bli medlem i en loge må man ha en fadder og to personer man kjenner godt, som referanser. Kjenner man ingen, men ønsker å bli medlem av en Odd Fellow eller Rebekkaloge, så kan man ta kontakt med den loge som er lokalisert i nærmiljøet.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Ta en titt her. Tror nok det er vanskelig å få innpass om du ikke kjenner noen som allerede er medlem! Takk, det står at man kan ta kotankt da? Hva skal man skrive da? Kjenner man ingen, men ønsker å bli medlem av en Odd Fellow eller Rebekkaloge, så kan man ta kontakt med den loge som er lokalisert i nærmiljøet. Det finnes loger i alle byer og på de fleste tettsteder i landet. Man kan også søke på det aktuelle stedet under Loger.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Ta en titt her. Tror nok det er vanskelig å få innpass om du ikke kjenner noen som allerede er medlem! Takk, det står at man kan ta kotankt da? Hva skal man skrive da? Kjenner man ingen, men ønsker å bli medlem av en Odd Fellow eller Rebekkaloge, så kan man ta kontakt med den loge som er lokalisert i nærmiljøet. Det finnes loger i alle byer og på de fleste tettsteder i landet. Man kan også søke på det aktuelle stedet under Loger.
Mononoke Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 (endret) Jeg kjenner flere som er medlem i diverse loger, og de sier det er mye vanskeligere om man ikke kjenner noen. Ofte er det familiemedlemmer som anbefales, og da vet man mer om personene enn om det er noen vilt fremmede de ikke kjenner til i det hele tatt. De får visstnok en del henvendelser også, av folk som ikke allerede har kontakter innenfor. Hovedsaklig frimurere jeg kjenner til, muligens det er vanskeligere der. Men for all del, det er bare å prøve. Angående hva du skal skrive, jeg ville ha skrevet om meg som person, og hvorfor jeg kunne ha tenkt meg å blitt medlem. Endret 21. august 2011 av Mononoke 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Et godt omdømme? Kan noen definere dette for meg?
Mononoke Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Et godt omdømme? Kan noen definere dette for meg? Er du kjent i nærmiljøet for å f.eks. være en ildsjel innenfor frivillige organisasjoner, kan dette gi deg et godt omdømme. Er du kjent for negative ting, som stamgjesten på den lokale puben som alltid må bæres hjem, har du dårlig omdømme. Er nok absolutt positivt om du på en eller annen måte har utmerket deg i en positiv retning som du kan trekke frem under søknadsprosessen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Odd Fellow og Rebekkaloge er nå samme greia da; Odd Fellow for menn og Rebekka for kvinner. Og ja, det er en fordel å kjenne noen som kan anbefale deg inn, men det er ikke såååå strengt som mange tror. Odd Fellow er i sterk vekst, og tar gjerne imot nye medlemmer. Ta konakt med din lokale loge, skal se at det er ikke så vanskelig tilgjengelig som man kanskje kan tro. Det er en fordel å ha en vanlig jobb, greie boforhold, ikke være bestekompis med den lokale mc-gjengen, og også ha en intresse for frivillig arbeid ( selv om Odd fellow ikke er så innamri aktiv der, rebekka-logene er mye flinkere), og ellers være rimelig normalt høflig.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Å være frimurer OG medlem i "hard-core"-MC-klubb går fint an. Hvorfor man skulle ønske det er en annen skål, men jeg kjenner opptil flere som faktisk er det. Jeg snakker ikke om 1%-klubb, de fleste andre klubber er renhårige og ryddige og får altså lov til å bli frimurer også, evt. ikke kastes ut hvis man var det først.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 Er dere medlemmer selv, hvor får dere en slik informasjon fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå