Gå til innhold

Hvor mange kilo muskler kan man miste på et år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For et år siden trente jeg ca 5 ganger i uka og hadde klart å gå ned 5 kilo på i underkant av et år med sunt kosthold og trening. Da var jeg student og hadde mye tid til overs. For et år siden begynte jeg i jobb som ped.leder i bhg og etter dette har det vært mye sykdom og mye nytt å sette seg inn i så jeg har ikke fått trent så mye. Har begynt så vidt igjen nå, men på det verste kunne det gå over en måned mellom hver gang.

Men det jeg syns er så rart er at da jeg sluttet å trene veide jeg 62 kilo og sto der ganske lenge imens jeg trente. Men nå når jeg ikke har trent og har spist det jeg har lyst på (er jo ganske sunn, men skeier ut mye mer) så veier jeg bare 56 kilo... Så jeg har altså gått ned 6 kilo på å ikke trene !? :klo:

Og da lurer jeg på om dette kan ha vært mye muskler, for jeg føler at jeghar mye større mage og ser "feitere" ut nå enn da jeg trente.

Nå kan jeg jo legge til at jeg er meget aktiv på jobb, blir jo litt bæring av barn og løping, men ikke så mye som på trening :)

Så hvis noen vet noe om dette så vil jeg gjerne høre :)

Også lurer jeg på da om jeg kommer til å legge på meg på vekta nå som jeg begynner å trene igjen? Ikke at jeg bryr meg så mye om vekta, er bare nysgjerrig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan miste mye muskelmasse veldig fort. Hvor fort avhenger av hvor lite aktiv du er. En person som havner i koma eller av andre grunner må holde senga og ikke rører noe særlig på seg, f. eks. havner på sykehus etter en ulykke, mister fort 6-10 kg muskelmasse på en uke, avhengig av hvor mye muskelmasse personen hadde i utgangspunktet.

Så at du har mista en del kilo muskelmasse høres absolutt sannsynlig ut.

Skrevet

Du kan miste mye muskelmasse veldig fort. Hvor fort avhenger av hvor lite aktiv du er. En person som havner i koma eller av andre grunner må holde senga og ikke rører noe særlig på seg, f. eks. havner på sykehus etter en ulykke, mister fort 6-10 kg muskelmasse på en uke, avhengig av hvor mye muskelmasse personen hadde i utgangspunktet.

Så at du har mista en del kilo muskelmasse høres absolutt sannsynlig ut.

Takk for svar!

Ja da er det vel det som har skjedd. Tror jeg har lagt på meg litt fett også.. Føler det =)

Men er det lettere å få tilbake musklene igjen nå som jeg har trappet opp treningen, eller tar det like lang tid uansett hvilken form man var i før?

Skrevet

Takk for svar!

Ja da er det vel det som har skjedd. Tror jeg har lagt på meg litt fett også.. Føler det =)

Men er det lettere å få tilbake musklene igjen nå som jeg har trappet opp treningen, eller tar det like lang tid uansett hvilken form man var i før?

Hvis du tidligere trente i flere år vil du nok bygge muskler og form raskere enn om du var helt utrent, uten at jeg har noen ekspertise på det feltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...