Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å kikke meg blind på plantegninger og hus,

så spør dere her:

Hvor store bør barnerommene være?

Hva er dine erfaringer med små/store/skråtak/antall m2 osv

Vi tenker 4 barnerom, og at de gjerne beholder "sitt" rom fra småbarn til voksen.

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det må ihvertfall være plass til ordentlig seng, skrivebord, venner og alt rusk og rask man samler opp gjennom 16-18 år.

• Liker 1
Skrevet

Utrolig hvor rotete det bli uansett størrelse egentlig :fnise: , men prøv å få til nok kvm til at barna har litt plass å bevege seg på når alle møblene er på plass ... Våre barn har ca 16-18 kvm tror jeg, det funker.

Skrevet

Jeg tenker ca 15kvm.

Seng, og i allefall ett nattbord. Bokhylle/kommode/skap/andre org møbler, skrivepult, en liten toseter kanskje. Kommer an på dere skal ha loft/kjellerstue også. Evt kan sengen være en daybed som kan brukes som sofa. Spesielt jenter liker å henge på rommet med venninner.

Skrevet

Synes det har litt å si om dere har et annet rom/areal hvor de f.eks kan leke etc. Noen velger f.eks å ha alle soverom med inngang fra ei loftsstue, og da kan jo loftsstua være et fellesareal hvor man kan leke, mens selve rommene blir mer soverom/rom til lekser etc. Men det kommer jo også an på aldersforskjellen på barna. Hvis det er stort sprik, blir det kanskje vanskelig at alle skal leke sammen og da kan det være greit med større barnerom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...