Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 La oss si at du er 30 år. Du møter en mann/kvinne og det meste stemmer. Av utseende ser han/hun ut som en tredveåring og modenheten er også på nivå med din. Tiltrekningen er elektrisk, dere har mange av de samme interessene og praten går uavbrutt. Det føles som du kan ha møtt drømmemannen/ kvinnen. Scenario 1. Det viser seg etterhvert at denne mannen/kvinnen er 18 år gammel. Hvilke tanker gjør du deg? Tør du satse videre? Scenario 2. Det viser seg at han/hun er 42 år gammel. Hvilke tanker gjør du deg? Tør du satse videre?
Niennas Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 1. Jeg ville ha avsluttet det, av den enkle grunn at en 18åring er ikke som en tredveåring. Da jeg var 17, så møtte jeg en på 29, og selv om vi visste hvor gamle hverandre var, så prøvde vi. Det tok ikke lang tid før det ble avsluttet, ønske fra begge sider. Vi er idag veldig gode venner. 2. Ja, da ville jeg ha fortsatt det. En 30åring og en 42åring har mer til felles, spesielt med tanke på at de kanskje vil slå seg mer til ro enn 18+30, der barn, hus, reise osv står sterkere hos 30+42. Ville også tro at det er stor forskjell seksuelt på en 18åring og en 42åring (de er da menn i dette tilfelle), der den eldste er mer sikker på seg selv. 2
Chiyo Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 1. Nei. 18 åringer er ikke for 30 åringer. Jeg som er 21 kunne aldri aldri ha vært med en 18 åring. 2. Ja hvis det var en litt ungdommelig 42 åring. Det spørs veldig på personen, men jeg tror det kan gå. 2
Kråkesaks Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 1. Jeg hadde droppet han. En 18-åring har nettopp blitt myndig og er på et fullstendi annet stadie enn meg i livet. Han gleder seg til russetiden, fest og fyll. Han har kanskje ambisjoner om å studere, flytte hjemmefra og kanskje få barn en gang i fremtiden. 2. Om alt stemte hadde jeg gått for forholdet. En 42-åring er 8(bør?) være ferdig med den verste festetiden, han har flyttet hjemmefra for lenge siden, blitt voksen og selvstendig. Han vet hva han vil med livet og er kanskje ferdig med barneproduksjon. Konklusjon: En 18-åring er voksen på papiret, men en 42-åring er voksen i forhold til adferd, livserfaringer og selvstendighet. Så alder er slett ikke bare et tall.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Ts her. Jeg er enig med dere. Undres på om menn tenker helt motsatt? Det sies jo at menn er mer visuelle og dermed ofte faller for yngre kvinner. I disse hypotetiske tilfellene hvor de to kvinnene ser like gamle ut, vil mannen fremdeles velge den yngste?
Gjest Solsmil Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Hvordan regnes dette ut? jeg tror det er noe med at din alder, delt på to pluss sju, er den nedre grensa for hva som er greit å ha en partner på. eller noe sånt. feks la oss si at du er 40. da er det 40/2+7=27. Da er 27 den yngste partneren det er greit at du har............
Gjest MorAase Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Hvordan regnes dette ut? Si at du er 46 år. Da deler du 46 på 2 og får 23. Så legger du til 7 og får 30. Med andre ord kan du bevege deg ned til 30 år på jakt etter partner. Det er ikke nøyaktig mattematikk, men fin tommelfingerregel.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #10 Skrevet 21. august 2011 Tja, alder ER bare ett tall, MEN det forutsetter at man er på likt stadie i livet. Hvis den ene er ferdig med festelivet/aldri interessert seg for det, og den andre synes det ver verdens beste ting så blir det kræsj.. Men jeg ville trodd at da matchet ikke personlighetene så bra sammen alikevel, så da kan man egentlig ikke skylde på alderen. 1
I Grosny Skrevet 21. august 2011 #11 Skrevet 21. august 2011 Tja, alder ER bare ett tall, MEN det forutsetter at man er på likt stadie i livet. Hvis den ene er ferdig med festelivet/aldri interessert seg for det, og den andre synes det ver verdens beste ting så blir det kræsj.. Men jeg ville trodd at da matchet ikke personlighetene så bra sammen alikevel, så da kan man egentlig ikke skylde på alderen. Hvis man ser ut som om man er 30, så er man kanskje nærmere 30 enn andre i sin aldersgruppe. F.eks helse og slitasjemessig, og mentalt.
Gjest CrazyCatlady Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 1.Jeg er ikke sikker,men på mange områder så tror jeg ikke modenheten til en 18-åring kan være på samme nivå som en 30-åringer.En 18-åring og en 30-åring vil jo ofte også forskjellige ting og for mange tror jeg nok at ett forhold med stor aldersforskjell den veien vil bli kortvarig.Når det gjelder hva jeg ville gjort så er jeg ikke sikker for det kommer an på hvilke ønsker og forventninger vi hadde hatt. 2.Igjen så kommer det jo an på personen,men jeg tror at et forhold med aldersforskjell den veien hadde hatt større sjans til å lykkes.Så lenge han hadde vært ungdommelig så tror jeg nok jeg ville fortsatt forholdet. Alder er forsåvidt bare ett tall,men ofte kommer jo modenhet,livserfaringer andre ting med i betraktningen.Det kommer jo litt an på person også for det er jo ikke nødvendigvis slik at en eldre person er mer moden enn en som er yngre.Fjortisser kommer jo i alle aldre
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #14 Skrevet 21. august 2011 Hvis man ser ut som om man er 30, så er man kanskje nærmere 30 enn andre i sin aldersgruppe. F.eks helse og slitasjemessig, og mentalt. Så, ville du satset på en 12 år yngre eller en 12 år eldre kvinne om kun alderen skilte dem?
Niennas Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 Min oppfatning er at det ofte er veldig unge jenter som har funnet seg litt eldre karer som roper høyest at alder bare er et tall. 1
I Grosny Skrevet 21. august 2011 #16 Skrevet 21. august 2011 Så, ville du satset på en 12 år yngre eller en 12 år eldre kvinne om kun alderen skilte dem? Jeg er mann. Menn liker smårips, men hu på 18 som ser ut som hun er 30, må vel være temmelig sliten og nikotinskadd. Men ung vakker dame, som fortsatt er ung og vakker er jo vakkert da. Sist jeg løp etter jentene, satset jeg på min egen aldersgruppe, fordi jeg ikke var helt klar for å slippe meg ned til rundt 35, med de sterke barneønskene som gjerne følger med.
I Grosny Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 Min oppfatning er at det ofte er veldig unge jenter som har funnet seg litt eldre karer som roper høyest at alder bare er et tall. Og det sier de vel etter å ha sjekket bankutskriften.
Gjest Sophie Skrevet 12. november 2012 #18 Skrevet 12. november 2012 1. Jeg har vært der/Er der. Jeg var 18 år da jeg møtte min samboer. Og han var 35 år. Vi har hatt det kjempe bra sammen. Men vi har havnet der at vi er på forskjellige steder i livet. Han er nå 41, og ønsker seg barn. Jeg "gikk glipp av" feste tiden min, og er nå 24, og ønsker å ta en fest når helga kommer. Så er derfor på vei ut av forholdet, nettopp på grunn av dette. Men hadde vi møttes om noen år, og vi begge var klare for å slå oss til ro, hadde det nok fungert bedre. Så min oppfatning er at alder ikke har så mye å si hvis man er på samme "sted" i livet.
Gjest KateW Skrevet 12. november 2012 #19 Skrevet 12. november 2012 Helt klart 12 år yngre. Menn som er 12 år eldre er impotente kranglefanter som A)enten har vært pussy-whipped i forhold halve livet, og ikke forstår kjærlighet uten Fittenket og suging for gaver, eller B).menn i "hva er galt med meg" kategorien, bitre, sure og survete.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #20 Skrevet 12. november 2012 Menn som er 12 år eldre er impotente kranglefanter som A)enten har vært pussy-whipped i forhold halve livet, og ikke forstår kjærlighet uten Fittenket og suging for gaver, eller B).menn i "hva er galt med meg" kategorien, bitre, sure og survete. Anonym poster: 8172ad1fe31de54f1c126f1f1d94c203 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå