Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #1 Del Skrevet 21. august 2011 Har hørt flere plasser at mensen til kvinnen synkroniseres sammen? Er dette virkelig sant? Har aldri hørt noe så skremmende om mennesket før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 21. august 2011 #2 Del Skrevet 21. august 2011 Har skjedd ofte meg med, hvis jeg bor med venninner f.eks, vi ender tilslutt opp med samme syklus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #3 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er ganske sikker på at det er kun en myte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 21. august 2011 #4 Del Skrevet 21. august 2011 Vet ikke om det er synkronisering eller rene tilfeldigheter, men jeg har opplevd dette de gangene jeg har bodd med venninner. Når vi har flyttet fra hverandre igjen har den "synkronisert seg tilbake" igjen. Som sagt, vet ikke om det er tilfeldig eller ikke, merkelig er det nå i hvert fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #5 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg har vært litt skeptisk, men nå har jeg og hu jeg bor med klart å synkronisere oss. Haha, vi hadde egentlig med TO ukers mellomrom. Men nå er det ganske likt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #6 Del Skrevet 21. august 2011 Har hørt flere plasser at mensen til kvinnen synkroniseres sammen? Er dette virkelig sant? Har aldri hørt noe så skremmende om mennesket før. Kall meg gal, men jeg verken spør eller følger med på når andre har mensen. Det er ikke noe jeg har behov for å vite. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #7 Del Skrevet 21. august 2011 Jo, stemmer det. Om 2 eller flere kvinner oppholder seg i lengre tidsperiode (vet ikke hvor lenge det tar) så vil mensen synkronisere seg og vi havner på samme syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #8 Del Skrevet 21. august 2011 Har skjedd ofte meg med, hvis jeg bor med venninner f.eks, vi ender tilslutt opp med samme syklus Du snakker sant nå? Hvorfor i alle dager skjer dette? Utstråler dere hormoner som andre jenter får i seg, slik at dere skal blø samtidig? Hvordan kommuniserer kroppene deres sammen? Hvilken praktisk nytte har det for mennesket at vi har utviklet oss slik at dere har eggløsning samtidig. Er det for at når en vil ha kuk og skal lage barn, så skal ikke en annen være mensaktig og sur, slik at genene føres videre? Evolusjon osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #9 Del Skrevet 21. august 2011 Though widely accepted as a fact of female life, many psychologists and anthropologists doubt the existence of such menstrual synchrony. Nearly half of the papers published on the topic find no evidence that close co-habitation draws menstrual cycles closer together. What's more, studies that do find an effect have been dogged by harsh criticisms of poor design and naive statistical analyses. Kilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #10 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Det er ganske vanlig at mensen synkroniseres, ja. Vi var seks jenter i samme studentkollektiv en periode, og fem av oss hadde mensen samtidig, dvs med oppstart +/- et par dager. Endret 21. august 2011 av Spinell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #11 Del Skrevet 21. august 2011 Kan en annen grunn være at dere på badet utstråler mens blod i toalettet. Når en annen får det i seg igjennom luften når de går på do, så settes mensprosessen her også? Jeg skjønner ikke hvordan vaginane deres kan kommunisere sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #12 Del Skrevet 21. august 2011 Min søster og jeg var sammen hver dag da vi samtidig hadde småbarn og var naboer. Mensen synkroniserte seg til samme syklus. Vi flyttet etterhvert, og min mens gikk tilbake til sin opprinnelige syklus etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #13 Del Skrevet 21. august 2011 Er det virkelig så vanlig å fortelle alle når man har mensen? Det kunne aldri falt meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #14 Del Skrevet 21. august 2011 Man vet ikke hvorfor/hvordan synkroniseringen egentlig skjer, men en av teoriene går på at en skiller ut hormoner, som dermed fungerer som "signaler" overfor de andre i "flokken". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #15 Del Skrevet 21. august 2011 Man vet ikke hvorfor/hvordan synkroniseringen egentlig skjer, men en av teoriene går på at en skiller ut hormoner, som dermed fungerer som "signaler" overfor de andre i "flokken". Men vet du hvilken praktisk nytte dette har for mennesker? Altså hva tjener dere på dette? Er dette noe man må være obs på hvis man skal flytte inn i hybel med kvinner. Kan det bli veldig stressende og grinete når blodet strømmer i masse fosser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #16 Del Skrevet 21. august 2011 Er det virkelig så vanlig å fortelle alle når man har mensen? Det kunne aldri falt meg inn. Når man bor sammen er det jo ikke så vanskelig å få det med seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 21. august 2011 #17 Del Skrevet 21. august 2011 , Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. august 2011 #18 Del Skrevet 21. august 2011 Er det virkelig så vanlig å fortelle alle når man har mensen? Det kunne aldri falt meg inn. Bor man i kollektiv er det ikke bestandig like enkelt å holde alt hemmelig. I midd gamle kollektiv kom vi inn på det en gang alle hadde vært på butikken og handlet, og bindpakkene kom opp fra handleposene våre på løpende bånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #19 Del Skrevet 21. august 2011 Bor man i kollektiv er det ikke bestandig like enkelt å holde alt hemmelig. I midd gamle kollektiv kom vi inn på det en gang alle hadde vært på butikken og handlet, og bindpakkene kom opp fra handleposene våre på løpende bånd Bindpakker og tamponger sørger man vel gjerne for å kjøpe i god tid før man trenger dem? Jeg løper i hvert fall ikke blodig til butikken for å handle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 21. august 2011 #20 Del Skrevet 21. august 2011 Er du den samme gjesten som var fryktelig interresert i om jeg bruker bind og tamponger mot utflod?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå