-Fisken- Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 Har en pakke liggende som snart går ut p ådato. Hva kan disse brukes til, bortsett fra å spises som de er?
Væren Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 De kan grilles, ganske nam-nam, og noen har dem i kakaoen. Har ikke prøvd det, jeg da... Der stopper fantasien min!
1066 Skrevet 26. november 2003 #4 Skrevet 26. november 2003 Har en amerikansk oppskrift på noe som kalles Rocky Road. Smelt sjokolade og ha i mashmallowsene ( jeg pleier gjerne og dele dem i biter) og la dem smelte litt sammen med sjokoladen. Hell opp og skjær i biter når det har stivnet. Har en oppskrift et eller annet sted som angir mengden av hver ting, men jeg pleier bare å smelte sjokoladen og ha i så mange mashmallows at jeg synes det ser greit ut. Hvor mye du vil smelte mashmallowsene er også opp til deg - du kan smelte den helt eller la det være store hvite biter i blandingen. Enkel og god hjemmelaget konfekt. Ellers støtter jeg forslagene om grilling og i kakaoen. Hvis du lager slik Delfiakake kan de også brukes i den.
vrimmel Skrevet 26. november 2003 #5 Skrevet 26. november 2003 Har en pakke liggende som snart går ut p ådato. Hva kan disse brukes til' date=' bortsett fra å spises som de er?[/quote'] :o Marshmellows som får ligge i skapet så lenge at de snart går ut på dato?? Det har jeg aldri opplevd her i huset nei..!!!! :ler:
Gjest gjest1 Skrevet 26. november 2003 #7 Skrevet 26. november 2003 Del dem i to og bland i fruktsalaten. Nydelig
Gjest Poirot Skrevet 26. november 2003 #8 Skrevet 26. november 2003 Smores (fra USA): Grill marsh. Legg den med en sjokoladebit mellom to søte kjeks. http://www.geocities.com/suarezgfam/Smores.html
aline Skrevet 26. november 2003 #9 Skrevet 26. november 2003 mmmmm.. nå fikk jeg kjempelyst på kakao med marsmallows!!! Og det hørtes IKKE dumt ut med den der smeltede sjokolande med marsmallows blandet inn!!!! mmm burde nok prøves!! :D
bluebird Skrevet 26. november 2003 #10 Skrevet 26. november 2003 Hvis du likte krem så kunne du ha laget Marshmallows-kake. Jeg fant mye rart når jeg søkte etter oppskrift + marshmallows på google.
-Fisken- Skrevet 26. november 2003 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2003 Ja, nå fikk jeg jo litt å velge mellom. tusen takk! Ikke minst til yndligsfuglen min :D
-Fisken- Skrevet 27. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2003 Da fikk jeg brukt dem opp Det stod en oppskrift på pakken også som jeg prøvde: Smelt litt smør i en kjele, ha i marsmallows og la de smelte under omrøring. Ta av platen og tilsett puffet ris. Hell over på smurt tallerken/form. Også eksprimenterte jeg litt da, så laget også dette: Fulgte oppskriften over, men tilsatte litt oboy, hakkede mandler, litt kornblanding, tørket papaya og rosiner. Også laget jeg den der Rocky Roaden til 1066 :D
minniepus Skrevet 27. november 2003 #13 Skrevet 27. november 2003 Etter en del eksperimentering har vi i min vennegjeng kommet fram til at årgangsmarshmallows er best, i alle fall til grilling. De ferske får feil konsistens. Kjøp derfor nå de du skal grille til sommeren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå