Gå til innhold

Marsmallows

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke liggende som snart går ut p ådato. Hva kan disse brukes til, bortsett fra å spises som de er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan grilles, ganske nam-nam, og noen har dem i kakaoen. Har ikke prøvd det, jeg da... Der stopper fantasien min!

Skrevet

Har en amerikansk oppskrift på noe som kalles Rocky Road.

Smelt sjokolade og ha i mashmallowsene ( jeg pleier gjerne og dele dem i biter) og la dem smelte litt sammen med sjokoladen.

Hell opp og skjær i biter når det har stivnet.

Har en oppskrift et eller annet sted som angir mengden av hver ting, men jeg pleier bare å smelte sjokoladen og ha i så mange mashmallows at jeg synes det ser greit ut. Hvor mye du vil smelte mashmallowsene er også opp til deg - du kan smelte den helt eller la det være store hvite biter i blandingen.

Enkel og god hjemmelaget konfekt.

Ellers støtter jeg forslagene om grilling og i kakaoen.

Hvis du lager slik Delfiakake kan de også brukes i den.

Skrevet
Har en pakke liggende som snart går ut p ådato. Hva kan disse brukes til' date=' bortsett fra å spises som de er?[/quote']

:o Marshmellows som får ligge i skapet så lenge at de snart går ut på dato?? :hakeslepp: Det har jeg aldri opplevd her i huset nei..!!!! :ler: :ler:

Skrevet

Del dem i to og bland i fruktsalaten. Nydelig :)

Skrevet

mmmmm.. nå fikk jeg kjempelyst på kakao med marsmallows!!!

Og det hørtes IKKE dumt ut med den der smeltede sjokolande med marsmallows blandet inn!!!! mmm burde nok prøves!! :D

Skrevet

Ja, nå fikk jeg jo litt å velge mellom. tusen takk! Ikke minst til yndligsfuglen min :D

Skrevet

Da fikk jeg brukt dem opp :)

Det stod en oppskrift på pakken også som jeg prøvde:

Smelt litt smør i en kjele, ha i marsmallows og la de smelte under omrøring. Ta av platen og tilsett puffet ris. Hell over på smurt tallerken/form.

Også eksprimenterte jeg litt da, så laget også dette:

Fulgte oppskriften over, men tilsatte litt oboy, hakkede mandler, litt kornblanding, tørket papaya og rosiner.

Også laget jeg den der Rocky Roaden til 1066 :D

Skrevet

Etter en del eksperimentering har vi i min vennegjeng kommet fram til at årgangsmarshmallows er best, i alle fall til grilling. De ferske får feil konsistens.

Kjøp derfor nå de du skal grille til sommeren! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...