AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jeg har tidligere hatt 3 sa i de siste 9 mnd og nå er jeg gravid på nytt. Men jeg har begynt å blø (ikke mye som ved en SA, det har variert mellom litt frisk blod/rødbrunt/brunt slim. Jeg hadde endel stikkinger i høyre siden ned mot lysken men dette har avtatt. Jeg er selvfølgelig livredd for å abortere på nytt og blir skikkelig lei meg når jeg tenker på å reise på jobb i morgen siden det er superstress der om dagen med masse frister og overtid. (det er slik at hvis man er på jobb så forventes det at man er der 100% hvis dere skjønner). Så jeg lurer på om jeg skal reise til legen og forklare situasjonen og om det evt er ok å være hjemme noen få dager. Er det vanlig å være hjemme i et slikt tilfelle eller er det bare jeg som er pysete? Jeg sliter pysisk med dette kjenner jeg, og det blir verre for hver SA..
sol i sinnet Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Jeg har tidligere hatt 3 sa i de siste 9 mnd og nå er jeg gravid på nytt. Men jeg har begynt å blø (ikke mye som ved en SA, det har variert mellom litt frisk blod/rødbrunt/brunt slim. Jeg hadde endel stikkinger i høyre siden ned mot lysken men dette har avtatt. Jeg er selvfølgelig livredd for å abortere på nytt og blir skikkelig lei meg når jeg tenker på å reise på jobb i morgen siden det er superstress der om dagen med masse frister og overtid. (det er slik at hvis man er på jobb så forventes det at man er der 100% hvis dere skjønner). Så jeg lurer på om jeg skal reise til legen og forklare situasjonen og om det evt er ok å være hjemme noen få dager. Er det vanlig å være hjemme i et slikt tilfelle eller er det bare jeg som er pysete? Jeg sliter pysisk med dette kjenner jeg, og det blir verre for hver SA.. Dra til legen du få deg en sykemld.. Bli hjemme en stund og kom til hektene!! Lykke til.
Niennas Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Siden du har abortert tre ganger tidligere, så blir dette (hvis det er en abort) en habituell abort. Dra derfor til legen din, og spør om å få en UL, si at du ikke klarer å slappe av før du vet med sikkerhet, og du må vite om det er noe galt med deg, for det er IKKE vanlig å ha 4 spontanaborter på et år. Hvis legen er vanskelig, vær vanskelig tilbake! Dette er faktisk viktig for deg, for det er grusomt å gå rundt å ikke vite. Lykke til Vi får håpe det ikke er noe (Og jeg vil bare si at jeg blødde masse i mitt første trimester, og det gikk kjempefint )
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 TS: Legen vet heldigvis om de 3 tidligere SA. Jeg har aldri vært sykmeldt før og har knapt vært borte fra jobb i løpet av de 13 årene jeg har jobbet. Kjenner likevel at det sitter langt inne å be om en sykmelding, selv om kroppen/og psyken min sier at det er det som skal til. Ringer i morgne tidlig jeg og forklarer situasjonen. Må jeg til legen for å hente sykmelding eller blir denne sendt til arbeidsgiver? (kan ikke dette)
Niennas Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 TS: Legen vet heldigvis om de 3 tidligere SA. Jeg har aldri vært sykmeldt før og har knapt vært borte fra jobb i løpet av de 13 årene jeg har jobbet. Kjenner likevel at det sitter langt inne å be om en sykmelding, selv om kroppen/og psyken min sier at det er det som skal til. Ringer i morgne tidlig jeg og forklarer situasjonen. Må jeg til legen for å hente sykmelding eller blir denne sendt til arbeidsgiver? (kan ikke dette) Når jeg har bedt om sykemelding, så har jeg alltid vært nødt til å komme inn til konsultasjon. Tror det også er lurt for din del, da en lege kan enklere se om det er en SA.
ebitt Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Lykke til Syns du skal sykmelde deg å ta livet med ro en tid fremover. Er helt sikker på at legen ikke har motforestillinger mot det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå