Gå til innhold

Spørmål om LG optimus 2X

mariss

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang. min nye LG optimus 2X telefon, som jeg håper noen kan svare på!

1) Bruker internettet vi har hjemme for øyeblikket, men når jeg er borte må jeg betale for å vere på nette eller kan jeg kople meg på et annet nett? Hvordan gjør jeg evt. dette?

2) Er det mulig å slette applikasjoner som er på mobilen fra før, som jeg ikke har lastet ned?

3) Det går verken an å ringe eller sende melding til meg, og jeg får opp "mobilnettverk ikke tilgjengelig" når jeg forsøker å ringe andre. Hvorfor? Ser det er noen instillinger for mobilt nettverk på telefonen, men jeg skjønner meg egentlig ikke helt på det?

Som dere sikkert har forstått er jeg ganske blank, så setter stor pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Hvis du vil bruke vanlig trådløst gratisnett (wi-fi), så har det ingen betydning om det er nettet hjemme, hos venner/familie eller på et bibliotek som lar seg bruke nettet deres.

Du kobler deg til de andre nettene på akkurat samme måte som du koblet deg til nettet dere har hjemme.

2) Mest sannsynlig, men jeg antar at det krever root-tilgang. Jeg sier "mest sannsynlig" og "antar" fordi jeg ikke har LG 2X.

Men jeg har en HTC Desire som også kjører Android, og da jeg slettet disse apps'ene så måtte jeg ha root og slette via dataen. Er relativt knotete, men fullt mulig å få til.

Jeg er ganske sikker på at du ikke vil få mer plass, hvis det var hele hensikten. Du får bare fjernet dem sånn at det er færre apps i listene.

Root tilsvarer jailbreak på en iPhone, sånn ca i hvert fall, hvis du har hørt om det. Da mener jeg at du bryter garantien, og det er opp til deg om du vil ta den sjansen.

3) Mobilt nettverk er vel internett? Det skal ikke ha noen betydning for om du får ringt eller ikke, så lenge du ringer på vanlig måte og ikke ved å bruke Skype e.l.

Jeg ville spurt litt i tråden for LG 2X på diskusjon.no, der er det mange med ganske grei peiling.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...