AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Del Skrevet 21. august 2011 Spm angående teoriprøven 1) Er det noen her som har tatt teoriprøven i det siste? 2) Besto dere på første gang? 3) Hvor langt tid brukte dere for å lære teorien før dere gikk for å gi prøven? 4) Hva må man øve på? 5) Nyttige nettsider? Har øvelsekjørt en del..tenker på teorien nå, når burde jeg ta den? før eller etter kjøretimene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 21. august 2011 #2 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) det er noen år siden jeg tok prøven teori prøven på klasse B, men holder på å ta teorien på andre førerkort klasser. det som går igjenn på alle klasser er B teorien, slik at jo mer du kan om den, jo lettere er det å bestå alle typer teori prøver. jeg besto ikke første gang, men da hadde jeg heller ikke lest boken. så lese du boken fra perm til perm, så er du ganske bra dekket. bruk den tiden du bruker på å lese boken, og gjør oppgavene. du må rett og slett kunne trafikk reglene, skilter, veimarkeringer, regler om forbikjøring, vikeplikt, parkering. osv vite litt om sikker bil kjøring, eks hva gjør veibanen glatt, hvs skal du gjøre om bilen overstyrer/under styrer?. hva skal du gjøre dersom du er første mann til en ulykkes plass, eller hva skal du gjøre om du er uheldig og er selv involvert i en ulykke? hvor lang er bremse lengdene i de ulike fartene. også bør du kunne litt om bilens motor og bil sjekk. nå høres dette veldig mye ut, men husk det, at jo mer du kan av teori når du har fått lappen, jo sikrere sjåfør er du, i tilegg, så kan du være ganske sikker på at dine avgjørelser i trafikken er riktig. www.atl.no www.vegvesen.no www.prove.no www.teori-prover.no du er nødt til å være elev hos en kjøreskole før du kan ta teori prøven. det er kjøre læreren din som må melde i fra til biltilsynet, når du er klar for å ta teori prøven Endret 21. august 2011 av Betty2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 21. august 2011 #3 Del Skrevet 21. august 2011 du er nødt til å være elev hos en kjøreskole før du kan ta teori prøven. det er kjøre læreren din som må melde i fra til biltilsynet, når du er klar for å ta teori prøven Dette er ikke riktig, som regel er det bare å troppe opp på trafikkstasjonen uten å ha bestilt tid. Jeg tok teorien for ca. 2 uker siden og besto med 3 feil. Da hadde jeg lest jevnt i ca. en måned, dvs. lest igjennom boken først og deretter igjen og skrevet notater. Du bør først og fremst lære deg de temaene som blir nevnt her: http://www.vegvesen.no/_attachment/181537/binary/350605, og så kan du ta noen mock-teoriprøver på nettet og se hva slags spm. du får og hva du evt. må øve mer på om du svarer feil. Jeg brukte teoritentamen.no of var veldig fornøyd med den Så lenge du har øvelseskjørt litt før du tar den kan du ta den nå, men mange av tingene blir enklere å forstå når du faktisk har støtt på dem i trafikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 21. august 2011 #4 Del Skrevet 21. august 2011 mann må ikke bestille time, men mann må være registret elev hos en kjøre skole. hvis ikke kan ts resikere å bli nektet å gjennomføre teori prøven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 22. august 2011 #5 Del Skrevet 22. august 2011 Hmm, det hørtes ukjent ut for meg, men du må iallefall ha levert søknad om førerkort og fått den godkjent, noe man jo gjerne gjør på trafikalt grunnkurs ved en kjøreskole f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 22. august 2011 #6 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Da kan det være ulik praksis forskjellige steder i landet. her er det slik at en må være elev hos en kjøre skole, og mann får ikke ta teorien før i modul 2 eller 3. kjørelæreren må inn på vegvesenet sine nett sider og hake av for at eleven er klar for teori prøven. så kan eleven møte opp en dag det passer (unntatt fredag) og ta den. Tror du skal forhøre deg hos biltilsynet på stede ditt, om hvilken praksis de har der ts. Endret 22. august 2011 av Betty2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå