Gå til innhold

Tur/skogområder i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Bergen, nærmere bestemt på Landås. Er det noen som vet om noen fine skogområder her eller ut mot paradis hvor jeg kan gå på tur med hunden? Ulriken føler jeg meg ikke trent nok til. Fløien og svartediket går, men veien for å komme seg dit er så kjip :-p Dessuten har jeg lyst på en skikkelig SKOG, ikke bare fjell. Hørte noen snakke om "bøkeskogen" på paradis, men utfra kartet kan jeg ikke se at det finnes noen skikkelig skog der.

Tar gjerne imot tips på fine turområder i området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Bergen, nærmere bestemt på Landås. Er det noen som vet om noen fine skogområder her eller ut mot paradis hvor jeg kan gå på tur med hunden? Ulriken føler jeg meg ikke trent nok til. Fløien og svartediket går, men veien for å komme seg dit er så kjip :-p Dessuten har jeg lyst på en skikkelig SKOG, ikke bare fjell. Hørte noen snakke om "bøkeskogen" på paradis, men utfra kartet kan jeg ikke se at det finnes noen skikkelig skog der.

Tar gjerne imot tips på fine turområder i området.

Langeskogen er ikke så langt fra Paradis :) Der er det fint og gå og brede grusveier ;)

Og om du ikke vet hvor det er så er det ved Langegården, Løiten lys, Stor remabutikk, Fjøsangerveien :)

God tur :)

Skrevet (endret)

Hva med sædalen/ vannverket? Eller Storetveitmarken, gamlehaugen.. Også er det jo fint med brann stadion og området rundt der, og løvstakken? Og stavkirken er et fint turområde! Mye å velge mellom god tur :D

Endret av tequiila90
Skrevet

Hvis du har mulighet for å reise litt, så er Hordnesskogen en kjempebra tursti:) kan velge mellom å gå 4, 6 og 8 km. Ellers er Smøråsfjellet kjempeflott:) Da går du i skogen på grusvei! Langeskogen som er nevnt over er og bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...