Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen har en god venninne fra før vi møttes og de har kjent hverandre i flere år, hun har nå flyttet til en annen by. Det har ifølge han aldri vært noe mellom de. Men de chatter utrolig mye på facebook/msn, og det på en flørtete måte og ofte tøyses det om sex. De pleier også å se hverandre på webcam. De har aldri kontakt ved å ringe eller sende meldinger eller å møtes. Dette plager meg og jeg har tatt det opp med han, men han forklarer dette med at det bare er kødd. Han sier han ikke legger noe som helst i det og bare tøyser med henne, og slik er det fra hennes side også. Hvordan ville dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste kontakten mellom dem er flørt og tøysing om sex? Da kan det vel ikke være et vennskap som stikker særlig dypt. Man kan lett bli avhengig av folk man har slikt forhold til og det føles helt naturlig. Altså man mener ikke noe annet enn å bare ha det litt gøy. Når man tenker litt over det, innser man gjerne at man godt kan klare seg uten slike "vennskap".

Jeg tenker at typen din ville reagert om det var du som satt på nett og flørtet og tøyset om sex. Nettopp derfor ville jeg forventet at han tok hensyn til hva du synes om dette.

Skrevet

De snakker jo om andre "vanlige" ting også når de chatter. Men det er mest tøys ja.

Gjest lillevill
Skrevet

Han vil jo gjerne ha et åpent forhold da, kansje du kan avtale med ham om at du gjør det samme med dine guttevenner - for å se om pipa får en annen lyd.

• Liker 1
Skrevet

jeg ville bare vridd det om å spurt hvordan han hadde reagert visst du hadde holdt på slik..? viktig at du tar det opp med han og prater om det, istedetfor å sitte å tenke å gruble hele dagen ! :s

Lykke til!

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet

Hvis dette er en venninne han har hatt i mange år, før han ble kjent og sammen med deg, og de to bestandig har hatt det sånn seg imellom, så er det klart det er unaturlig for han å plutselig kutte ut den måten å prate på til henne. Hvis det aldri har vært følelser inne i bildet fra hverken hans eller hennes side og du er klar over dette, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du skal gidde å lage en big deal ut av det.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er en venninne han har hatt i mange år, før han ble kjent og sammen med deg, og de to bestandig har hatt det sånn seg imellom, så er det klart det er unaturlig for han å plutselig kutte ut den måten å prate på til henne. Hvis det aldri har vært følelser inne i bildet fra hverken hans eller hennes side og du er klar over dette, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du skal gidde å lage en big deal ut av det.

TS her.

Det er jo det jeg ikke vet, om der er følelser eller ikke. Uansett så plager det meg at han snakker med en annen jente på denne måten. Men er det urimelig og kontrollerende av meg å si det til han, slik at han slutter med det?

Skrevet

jeg ville bare vridd det om å spurt hvordan han hadde reagert visst du hadde holdt på slik..? viktig at du tar det opp med han og prater om det, istedetfor å sitte å tenke å gruble hele dagen ! :s

Lykke til!

Vi har snakket om det. Jeg fant en samtale de hadde hatt uten at jeg visste om henne fra før (vi har ikke vært sammen så lenge enda), og tolket jo den samtalen på verste måte og tok dette opp med han. Det var da han forklarte at dette bare er tøys fra de begge.

Skrevet

Synes folk driver og "tøyser" med så mye rart for tiden jeg...

Det er ikke riktig av deg å få han til å slutte med det for din skyld, hvis han selv ønsker å fortsette. Men du kan jo sette igang tankevirksomhet hos han...

Jeg tøyset med en fyr på msn lenge, vi snakket også om seriøse ting, men det var sjelden. Da jeg ble forelsket i en gutt, tenkte jeg helt av meg selv at det føltes unaturlig å kødde med han på msn, så jeg roet ned kontakten med han og sluttet å flørte. Etter hvert mistet vi helt kontakten, for vi hadde ikke så mye å skrive når vi ikke lenger kødda så mye...

Gjest fireflies
Skrevet (endret)

TS her.

Det er jo det jeg ikke vet, om der er følelser eller ikke. Uansett så plager det meg at han snakker med en annen jente på denne måten. Men er det urimelig og kontrollerende av meg å si det til han, slik at han slutter med det?

Hvis det plager seg såpass mye, så er det ikke urimelig av deg å si det til han. Da har han dessuten også muligheten til å si noe rundt det og forhåpentligvis berolige deg, men jeg synes ikke du kan kreve at han skal slutte å prate til henne på denne måten. Det er opp til han.

Endret av fireflies
Skrevet

Tøyser de om sex eller om sex med hverandre?

Sistnevnte ville ikke jeg ha likt.

Men jeg er ganske "sexfiksert", så visst jeg ikke skulle snakke eller tøyse om sex, så er det veldig få jeg kunne snakke med :P

Men er det ubehagelig for deg, så ta det opp med han. Kanskje urimelig å nekte han å prate med denne venninnen, men du har vertfall rett til å fortelle han hva du mener om saken og hvordan du vil ha det =)

Skrevet

Det som er problemet mitt med dette er jo egentlig at han faktisk ikke synes det er feil å snakke med en person på denne måten når han er sammen med meg, uansett om det er tull eller ikke. Hadde aldri falt meg inn å gjøre det når jeg er i et forhold.

Skrevet

Det som er problemet mitt med dette er jo egentlig at han faktisk ikke synes det er feil å snakke med en person på denne måten når han er sammen med meg, uansett om det er tull eller ikke. Hadde aldri falt meg inn å gjøre det når jeg er i et forhold.

Det er vel kanskje dette som er kjernen. Dere har ulike holdninger for hva som er akseptabelt. Men HAR dere egentlig det? Hvordan ville det vært hvis du gjorde det samme tilbake? Hadde han syns det var greit, eller hadde han blitt såret? Mest sannsynlig så hadde han ikke likt det. Uansett om han evt sier på forhånd at det ikke hadde gjort noe. Jeg syns du har all rett til å si ifra, og hvis han virkelig bryr seg om deg så forstår han det og setter ned beinet i forhold til sånt snakk med denne venninna. Jeg syns det er egoistisk og hensynsløs oppførsel fra hans side.

Skrevet

Hvordan ville det vært hvis du gjorde det samme tilbake? Hadde han syns det var greit, eller hadde han blitt såret? Mest sannsynlig så hadde han ikke likt det.

Ganske sikker på at han ikke hadde likt det. Er så dårlig når en person mener han kan gjøre hva han vil, men ikke begriper i det heletatt hvordan han hadde taklet det om det var omvent. Noen må konkret oppleve det for å forstå. Ikke før da får han øynene opp og ser at han ikke liker det.

Noen ganger gjør sånne ulikheter det vanskelig å fortsette forhold. Jeg synes ikke man skal endre seg så mye for den andres skyld, så jeg ville sikkert latt denne fyren forsvinne ut av mitt liv. Vi hadde hatt for ulike tanker om holdninger og respekt rett og slett...

• 1 år senere...
Skrevet

Heisann:)

Vet det er en gammel tråd, men skjønner problemet til TS.

Typen sin venninne er veldig klengete når det gjelder han. Skriver og ringer til alle tider..Ahh slitsomt!! Vi er alle rundt 30 år, så ikke små fjortiser det er snakk om. Selv om det noen ganger kan nærmest virke sånn.

Uansett så har typen min sin venninne en type hun bør sammen med. Tidligere vært utro mot andre og typen min sier pga sånt er hun ikke av interesse...hmm

Vel hun er såpass frekk, at når hun vet jeg er borte/ på jobb, så spør hun om å sove over. Hun er ikke riktig naglet sammen den jenta synes jeg:(

Vi er da samboere nå, men var vel ikke helt det da

Nå er det blitt såpass ille at mange andre har lagt merke til hvordan hun oppfører seg rundt han jeg er sammen med. Det er rett og slett ubehagelig.

Hun lyver får å få møte han alene.. sier de blir mange andre når de skal treffes, deriblant hennes egen type. Får så å vise seg at det kun ble de to. Absolutt alle andre kunne plutselig ikke... Likte jenta til å begynne med, men etterhvert så merket jeg mye slik rart oppførsel fra hennes side.

Blir så leeei den der kjerringa, men nå vet hun at jeg ikke takler henne overhodet. For det hadde typen fortalt henne... Merkelig opplegg!! Hun måtte vekk, og det innså han selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...