AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jeg bare lurer på om det er flere som meg der ute. Jeg går på p-piller, og når jeg har sex utenfor forhold bruker jeg alltid kondom. Likevel går jeg i konstnt reddsel for å bli gravid. og jeg blir helt paranoid etter samleie..
Antlers Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Har alltid vært livredd for å bli gravid, så jeg tar en graviditetstest annenhver måned for å være sikker på at evt. graviditet oppdages i tide, selv om jeg går på p-piller. Kondom er jeg allergisk mot, så det kan jeg ikke bruke. Det faste tidspunktet for graviditetstest har hjulpet meg mye når det gjelder redselen. Jeg tenker ikke like mye på det til vanlig nå - er bare livredd på selve testdagen.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Fint å se at det ikke er bare meg gitt. Fast tid for en graviditetstest var ikke dumt! Takk!
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Jeg bare lurer på om det er flere som meg der ute. Jeg går på p-piller, og når jeg har sex utenfor forhold bruker jeg alltid kondom. Likevel går jeg i konstnt reddsel for å bli gravid. og jeg blir helt paranoid etter samleie.. Kanskje best å slutte med å ha sex til du blir moden nok for ev. konsekvenser da..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Kanskje best å slutte med å ha sex til du blir moden nok for ev. konsekvenser da.. Ja, den setning der var jo veldig moden igrunn! Handler ikke om at jeg ikke kan ta meg av ett barn, og at jeg ikke er gammel nok/moden nok til det, men jeg vil rett og slett ikke ha barn. Har heller aldri vært gravid, så jeg er ikke uforsiktig, men slitsomt å ha denne "frykten" for det hele tiden. 3
Antlers Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Kanskje best å slutte med å ha sex til du blir moden nok for ev. konsekvenser da.. Jeg vet du skrev til TS, men svarer allikevel. Jeg er snart 30 og frivillig barnløs. Jeg har et godt sexliv med min partner, og jeg har ikke tenkt til å slutte med det kun fordi jeg er redd for å bli gravid. Sjansen for at jeg skal bli gravid er mikroskopisk - det vet jeg godt - men jeg kan virkelig ikke noe for at jeg er redd for nettopp dette. Det er vel uansett et sunnhetstegn at jeg ikke lar frykten ta overhånd. Jeg flytter forresten ikke til Svalbard bare fordi jeg er redd for edderkopper heller... Jeg er moden nok til å ta konsekvensene; i mitt tilfelle abort, men det betyr ikke at jeg ikke har lov til å være redd for at en slik situasjon skal oppstå.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Vet godt hvordan du har det. Jeg hadde ikke samleie på mange år pga dette, og nå når jeg er bedre i stand til å takle en eventuell abort kjører jeg fortsatt dobbelt med prevensjon, ALLTID. Neste steg er sterilisering, jeg må bare få økonomi til det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Jeg har det akkuratt sånn selv..Er super nervøs for å bli gravid og tenker på det konstant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå