AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jeg er usikker på hvor mye man kan "sjonglere" med foreldrepermisjonen. Kanskje noen kan hjelpe? * Mor tar størsteparten av foreldrepermisjonen, og har fire uker sommerferie i permisjonstiden. * Far søker utsettelse av permisjonen (både det som gjenstår av foreldrekvote og hele fedrekvoten) når mor begynner å jobbe (= noen ukers permisjonsstans). * Far tar deler av foreldrekvoten, samt hele fedrekvoten. * Far stanser deretter permisjonen, og blir hjemme litt til, siden han har lovfestet ferie til gode. Det gjenstår nå noen uker foreldrekvote. Er det mulig for mor å ta disse helt på tampen, eller er det far som må ta dem?
Plut Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 I mine øyne ser dette helt greit ut.. Men NAV klarer å rote til det UTROLIGSTE så jeg hadde aldri gjort det på denne måten pga risikoen med å ikke få utbetalt det du skal ha utbetalt når trenger det. Vi gjorde det slik: Etter mine 6 uker, begynte jeg å jobbe 30% hver uke. I tillegg tok mannen min ut sin permisjon 1 uke i 10 mndr.. Det betydde at 1 uke hver mnd, jobbet jeg fullt, mens han var hjemme med ungene. Resten jobbet jeg 30%.. Vi skrev ned hvilke uker mannen skulle være hjemme. I etterpåklokskapens lys, skulle vi bare skrevet siste uke hver mnd selv om det ikke var den uken han var hjemme (av og til første uka, av og til nest siste uka etc.) Fordi, de delte NAV utbetalingen i 2.. Jeg fikk betalt for tiden før den uken mannen var hjemme, og ny utbetaling for uken(e) etter. HVER MND.. Og som regel var det noe tull.. Ble så irritert. Måtte passe på at jeg fikk begge utbetalingen fra NAV hver mnd. De pleide å huske den første utbetalingen. Men den andre utbetalingen måtte vi etterlyse.. Å ja, da jeg leverte arket om gradert stilling til NAV, presterte de å stoppe all utbetaling fordi de trodde jeg var tilbake i 100% stilling. (Det sto jo 30% stilling og timeantallet) Det ordnet seg etter at jeg skrev brev + personlig oppmøte. Og jeg skulle egentlig forlenge permisjonen med 3 ukers ferie.. Det sto i papirene mine, men dette ble ikke gjort.. Fikk en dag et brev i posten der det sto at permisjonen min nærmet seg slutten.. Skjønte ingenting. Hadde jo jobbet gradert + mannen hadde tatt ut sin uke over 10mnd så jeg hadde etter planen permisjon 3mndr til.. Ringte NAV og guess what? De hadde ikke registrert noen papirer på gradert permisjon.. (hvorfor 2 utbetalinger da liksom??) De mente jeg hadde fått for mye permisjon (siden jeg jobbet 30% i tillegg liksom) Og sa at jeg nok kom til å måtte betale tilbake noe. Hørte ikke noe mer fra de, men fikk en mystisk utbetaling på 7000 kroner etter 2mndr.. Da jeg skulle ut i en lengre sykemelding 3 år etter, fikk jeg ikke utbetalt noe en hel mnd pga av at det i deres systemer stod at jeg skulle ha ferie da.. (datoen stemte med min planlagte forlengelse av permisjonen min 3 år tidligere som jeg ikke fikk) Jeg tørnet helt. Att det går ann??!! Nå skal jeg straks levere skjema om 30% gradert arbeid (er på nytt i permisjon) og både jeg og mannen min er utrolig bekymret for om dette vil gå godt...
backstage Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 HI: Ja, det kan mor. Plut: Er det mulig!? Det er jo helt vanvittig. Det gjelder å ha kontroll selv, for man kan aldri garantere at andre har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå