Gå til innhold

brio zento - montering

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Litt uti instruksjonsfilmen på denne siden

http://www.brio.no/nn-NO/To_Go_Car_seats/Zento.aspx

så monterer de setet bakovervendt på skrå - sånn at barnet blir mer liggende enn sittende i setet. Visste ikke at jeg kunne montere setet sånn, og at det allikevel står riktig. Noen som har det på den måten?

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har det ikke sånn, men skulle gjerne hatt det sånn... har ikke likt det til nå jeg (og heldigvis har det bare vært ekstrasete i mamma sin bil). Hvis dette er en måte man kan feste det på så blir det plutselig mye bedre for oss :nigo:

Gjest Catwoman
Skrevet

Må vel være mye bedre å sove i ihvertfall. :) Når det slutter å regne skal jeg ut å prøve å se åssen det funker. :)

Det står ingenting i insruktsjonsboka om at det kan monteres sånn.

Gjest pysepusen
Skrevet

Gi beskjed da! :) Nei, vi så heller ikke noe om det i instruksjonsboka! ..da hadde jo setet vært montert slik.

Gjest Catwoman
Skrevet

Nå har jeg testet. Det er vanskelig å få setet 100% støtt synes jeg - får prøve å stramme enda litt mer.

Men setet tar både mindre plass og jenta mi får mye bedre sovestilling når det står montert sånn. Har sendt en mail til brio og spurt om det faktisk er forsvarlig å feste setet på denne måten - håper jeg får svar :)

Skrevet

Nå har jeg testet. Det er vanskelig å få setet 100% støtt synes jeg - får prøve å stramme enda litt mer.

Men setet tar både mindre plass og jenta mi får mye bedre sovestilling når det står montert sånn. Har sendt en mail til brio og spurt om det faktisk er forsvarlig å feste setet på denne måten - håper jeg får svar :)

Ååå, gi tilbakemelding når du får svar! Vi måtte kjøpe et annet hovedsete fordi jenta vår bare hylte i zentoen, men har det fortsatt i bilen min. Skulle gjerne montert det på en annen måte enn standardmetoden.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja, gi tilbakemelding når du får svar! Om det går så vil vi virkelig ha det slik! Her er faktisk hovedproblemet at han kun blir bilsyk i mamma sin bil ettersom det blir så bratt...

Gjest Catwoman
Skrevet

Da har jeg allerede fått svar :)

her er svaret:

Hei.

Zento er testet og godkjent for montering i 40 grader opp i setet bakovervendt. Hvis det ikke er nevnt i bruksanvisningen, så har det beklageligvis falt ut når vi trykket opp nye bruksanvisninger. Beklager det. Du kan med andre ord være 100% sikker på at det er godkjent.

Mvh

Dagfinn Johansen

SÅ da kan vi trygt plassere setet på den måten :)

Gjest Catwoman
Skrevet

nå har jeg strammet og strammet - og nå står det støtt.

Legger ved bilde av hvordan setet ser ut i bilen nå.

Litt usikker på hvor langt opp i setet det kan stå - muligens enda lenger. Men jeg tror det er greit sånn det er nå :)

post-4435-0-28838200-1314090914_thumb.jp

Gjest pysepusen
Skrevet

Takk for bilde! Står den isopor-greia nedi setet eller står det løst på en måte? Vanskelig å forklare ja ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

bildet ble visst litt stort - vet ikke hvordan jeg forminsker det.

er det den klaffen man kan brette ut og inn du mener? Den er brettet inn - og står løs, eller den står ihvertfall ikke nedi setet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...