Gjest Catwoman Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Hva kan jeg gjøre? Fungerer det med en nakkepute? sånn som denne http://www.lilleprinsen.no/stores/lilleprinsen/images/prodimages/LUNA-nakkepute-567292-573641.jpg feks? Kan jeg tre den bak hodet til barnet i sete - det hvile ikke ødelegge noe for sikkerheten eller noe?!
MarianneE Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 tror det skal fungere men vi har ikke prøvd. Vi har samme problemet når hun sovner i bilen, så kanskje vi skal gi det et forsøk?
pialen Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Hei Vi kjøpte sånn nakkepute for barn og det fungerte her.... Fikk ikke lov å ta den på før sønnen sovnet da, men når han sovnet satte jeg den på :-)
Aftensol Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Vi har en som ligner på denne: http://www.lilleprinsen.no/product/572999/BENBAT_Travel-Friend-nakkestotte-8-ar-%2B-GR%C5-MONSTER.html og det fungerer veldig bra! Den har en magnet i front sånn at den klipser litt sammen og ikke haken kommer mellom og hodet detter ned igjen. (Det er ikke akkurat denne vi har, men den er helt lik unntatt merke og farger) Og man kan fint snike den på etter at barnet har sovnet
Gjest Catwoman Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 er den delen som man har bak hodet ganske flat? Ser for meg at det kan bli klumpete og trangt å ha den store saken bak hodet oppi setet.
Aftensol Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Den er ganske flat ja, og ligger mer rundt bakhodet og støtter opp der også enn bak hodet.. Vi har et BeSaft izi combi x2 og det går iallefall veldig fint i det
Lyra Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 For oss funket det ikke med nakkepute. Det er jo mellomrom foran så hodet hennes datt bare mellom der. Men så seg hun veldig sammen i setet da. I det nye setet så løfter jeg bare hodet hennes etter at hun er sovnet så blir det værendes
Jannu Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Brukte nakkepute på guttungen, men tok den på bak frem, slik at mellomrommet kom i nakken i stedet for. Fungerte helt supert her.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Vi binder et stort, bredt sjal stramt rundt bilsetet som pannen til barnet vårt hviler mot under soving. Det er ingen fare for at sjalet dekker munn eller nese, eller at det skal skli ned. Hodet faller litt fremover, men barnet slipper "nikkingen" under soving.
Gjest pysepusen Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Vi har en lignende pute til lillegutt også Hodet faller ikke såååå langt fram da. Men det stod på pakken at det kun var for forovervendt bruk. Jeg skjønner ikke helt hvorfor? Vi har ihvertfall brukt den på bilturer hvor han sover mer enn et kvarter...
Serenity88 Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Det er ikke farlig at barn på 9 mnd + henger med hodet. Det tåler de fint. Jeg tør derimot ikke å putte ting i setet til mitt barn som ikke bør være der i tilfelle det skulle skje en kollisjon og effekten av setet blir dårligere, eller puten/kosedyret/drikkeflasken ligger løst og blir kastet rundt.
Gjest Catwoman Skrevet 23. august 2011 #12 Skrevet 23. august 2011 nå fant jeg ut at jeg kan montere zento setet mitt mer liggende - og da tenker jeg at jeg ikke trenger nakkepute likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå