AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Jeg skal holde tale om 1 ukes tid og har tatt utgangspunkt i et eventyr som passer til bruden. Eventyret jeg har valgt er: Prinsessen som ingen kunne målbinde. Starten av eventyret er jeg fornøyd med. Men jeg er litt usikker på resten av fortellingen. Jeg sliter der som Askeladden (dvs mannen til bruden) finner forskjellige ting. I eventyret er jo tingene han finner veldig rare og tatt helt ut av sammenheng, for eksempel død skjære, skolbrott, blei, vidjespenning, bukkehorn osv. Forleøpig har jeg skrevet det slik at brudgommen finner planker, spiker, hammer og sag, for når han kommer for å møte prinsessen er cafe'en full (bruden og mannen møttes for første gang på en cafe). Men han lager 2 stoler og 1 bord, dette blir et poeng da, fordi han er møbelsnekker. Men jeg syns det blir dumt på en måte.. Så lurer på om noen andre har tips til hva annet "plottet" kan være? Evt om noen har eksempel på andre taler som de har skrevet i eventyrform?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Jeg synes det er morsomt slik du har skrevet det siden han faktisk er møbelsnekker Jeg har dessverre ingen andre forslag, men det går nok fint!
Kardinal Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 (endret) Jeg skal og skrive en tale i eventyrform, men sitter litt fast.... Ser ut som du er godt i gang da Håper du får noen gode tips som eg og kan dra nytte av Endret 21. august 2011 av Badekar
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Takk for svar:) Håper de andre gjestene også syns det blir morsomt da Det er liksom det eneste alternativet jeg har kommet på, samtidig som det er tilfellet/sant. Hadde det vært enklere å komme med tips viss jeg hadde lagt ut talen min? Egentlig ikke helt lyst til det da men
lilleGrethe Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Forloveren min holdt tale i eventyrform, men hun brukte ikke noe eventyr som utgangspunkt, hun bare fortalte vår historie med eventyr som fortellersjanger. Hun selv var trolljenta, og jeg var prinsessen. Mine foreldre ble kongen og dronningen, og mannen min var selvfølgelig prinsen. Utrolig flott tale!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 TS her:) Må si at talen gikk super bra, fikk mye skryt og gode tilbakemeldinger! Så det var godt å få det overstått
mp84 Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Lyst å legge den ut? Ble veldig interessert :-)
Kardinal Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 (endret) Obs, feil tråd Endret 9. september 2011 av Badekar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå