jantelov Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Har allerede begynt å få rynker i panna, og dette bekymrer meg litt. Er særdeles lite interessert i å få rynker så tidlig. Det er et par streker, ikke godt synlig i hverdagen, men jeg ser det i speilet. Er dette permanent? Hva kan jeg gjøre for å fjerne, eller i det minste skjule de slik at det ikke blir værre på tidens strøm? Hilsen 17 år gammel gutt
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Om du er ute mye må du huske på solkremen, ellers blir det lett linjer i ansiktet i tidlig alder ja. 1
Gjest navnelapp Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Slikt er langt på veg genetisk. Sjå på faren din og onklane dine om du har nokre, og sjå korleis rynkene deira går. Du kjem nok til å ende opp på same måte. Men solfaktor er alltid lurt, det vil forsinke dei djupe rynkene. Det varierer veldig frå person til person korleis rynkene utviklar seg, eg har glatt panne, ei venninne av meg har djupe søkk over nasen.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Kosthold er med på å hindre rynker og dårlig hud. Vann er superviktig! Drikk jevnt utover dagen. Vann er tørstedrikk, alt annet er kosedrikk. Spiser du mye sunt fett og gode proteiner, hjelper det på elastisiteten i huden. Vil anbeale deg å spise mye av nøtter(helst råe cashew, valnøtter, mandler, hassel, etc etc), avokado og fisk(fet fisk), da dette innholder mye sundt og fett og gode proteiner. Grønnsaker, og litt frukt og bær, det er også bra for huden. Vær forsiktig med usunne karbohydrater som sukker, hvitt mel, hvit ris, potet. Jeg vet også at melkeprodukt kan gi dårlig hud på noen menneskser. Rynker du panna mye i solen? Tenk litt på hva du gjør. Gå med caps? Og sist, men ikke mindt - søvn er viktig!
jantelov Skrevet 21. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2011 (endret) Takk for svar. Tror det ikke er så mye å utsette på kostholdet, så jeg stiller meg tvilende til at det kan være en sammenheng. Litt mer vann kan man jo alltid drikke, kanskje til faste rutiner slik at man får et minimumsinntak hver dag. Det kan godt være slik at dette er først og fremst grunnet gener. Er heller ikke mer ute enn det som regnes som normalt. Uansett, det som naturligvis bekymrer meg mest er de dype rynkene som eventuelt vil komme. Det er ikke stort annet å gjøre enn å leve sunt, bruke solkrem, og så videre? Har hørt at tørr hud ofte er opphavet til rynker. Kanskje det er lurt å bruke fuktighetskrem heretter? Har ikke gjort det før. Antirynkekremer er vel ikke forbeholdt meg med ganske utydelige rynker? Endret 21. august 2011 av jantelov
Gjest navnelapp Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Eg trur heller ikkje kvitt mjøl og ris forårsakar rynker. Eg trur du har rett, dette er genetisk. Fuktigheitskrem kan ha ei viss effekt, iallfall følest huda smidigare med krem enn utan. Pass på at den har solfaktor i seg, så slår du to fluer i ein smekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå