Gå til innhold

Hva stemmer du og hvorfor det?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en gangs skyld er jeg veldig usikker på hva jeg skal stemme. Jeg skal lese gjennom absolutt ALLE skriv fra ALLE partier, og kommer til å stemme det partiet som er nærmest hva jeg vil ha.

Jeg bryr meg veldig om dyrevelferd, så vi får se hvem vinneren min blir.

Skrevet

Arbeiderpartiet. Derfor.

Skrevet

Miljøpartiet de grønne, fordi de bryr seg om dyrevelferd, vil ha dyrepoliti, dyrevern ut av Mattilsynet og penger til dyrevern..

• Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg er egentlig mest enig med Arbeiderpartiet. Men jeg kommer til og stemme høyre rett og slett fordi jeg er fornøyd med hvordan høyre styrer kommunen jeg bor i.

Skrevet

Jeg kommer ikke til å stemme i år da jeg ikke har satt meg inn i kommunens partier og hvordan de fungerer. Hadde bodd i gamlekommunen hadde jeg hatt en klar formening om hva jeg hadde stemt, men slik er det ikke nå. Så da får det bli med ingen stemme fra denne kanten i år. :)

Skrevet

Jeg kommer til å stemme høyre. Høyre har politiske saker og synspunkter som opptar meg og som jeg er enig med. :yvonne:

Skrevet

Arbeiderpartiet. Derfor.

Det er vel derfor alle som stemmer AP, stemmer AP...

• Liker 1
Skrevet

Kan noen gi meg en kort oppsummering i hva Høyre står for?

Gjest ms_kwang
Skrevet

stemmer ikke i år, er akkurat flyttet til Oslo, så siden jeg da må stemme i den forrige kommunen jeg bodde i, så blir ikke det aktuelt.

hvorfor skal min forrige kommune få min stemme, når jeg ikke engang bor der??

Gjest Raindrops
Skrevet

Siden jeg setter pris på demokratiet, men ikke har noen partier som står mitt hjerte nært, så kommer jeg til å stemme blankt.

Skrevet

Blir litt mye å oppsummere da jeg ikke vet hvilke saker som opptar deg. Men om du går inn på hoyre.no så kan du lese litt selv. :)

Skrevet

stemmer ikke i år, er akkurat flyttet til Oslo, så siden jeg da må stemme i den forrige kommunen jeg bodde i, så blir ikke det aktuelt.

hvorfor skal min forrige kommune få min stemme, når jeg ikke engang bor der??

Du kan forhåndsstemme i hvilken somhelst kommune. Så vidt jeg har forstått.

Gjest ms_kwang
Skrevet

Du kan forhåndsstemme i hvilken somhelst kommune. Så vidt jeg har forstått.

ja, men min stemme går til der jeg bodde sist.

Så det gidder jeg ikke

å uansett er ny i oslo, aner ikke hvem som gjør hva her.

å bergen kan bare dra en viss plass :)

bergen er en fin by sånn sett, men jeg orker ikke å stemme for noe som helst der :)

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg enda. Har alle partiprogrammene og har utelukket Rødt, FrP og Miljøpartiet de Grønne.

Partiprogrammene er veldig vage, så det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om hva de konkret vil jobbe for i min kommune.

Hva menes liksom med "En mer fremtidsrettet kommune" og "en mer rettferdig og mangfoldig kommune"? Jeg vil vite hvordan også. Så jeg tror ikke det blir SV som har sagt disse to tingene. For vagt.

Gjest MorAase
Skrevet

Hva stemmer du og hvorfor det?

Blankt, fordi de fleste politikere i dette landet er fantasiløse døgenikter uten visjoner eller klare mål.

Skrevet

Når det gjelder kommunevalget, så er jeg veldig opptatt av kultur. I lokalavisa sto det på lørdag om hva alle de forskjellige partiene mener om kultur, og hva de vil støtte.

Jeg tror min stemme vil gå til SV, eller muligens høyre (joda, to heeelt forskjellige partier :P ). Iallefall ikke FrP, som mener at kultur ikke bør fra støtte fra kommunen.

Skrevet

Jeg tror min stemme vil gå til SV, eller muligens høyre (joda, to heeelt forskjellige partier :P ).

I min kommune er det Høyre og SV som samarbeider faktisk...

Skrevet

I min kommune er det Høyre og SV som samarbeider faktisk...

Kulturmessig så er det iallefall en veldig god kombinasjon i min kommune, synes jeg iallefall :)

Skrevet

I år blir første gang jeg ikke stemmer, da jeg ikke aner hva jeg skal stemme (og jeg ikke gidder stemme blankt).

Jeg har rett og slett ikke klart sette meg inn i hvilke partier lokalt som har en "plan" som jeg vil støtte opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...