Jannu Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Hva slags aktiviteter er barneskolebarna med på? Og, har dere satt noen begrensninger på antall aktiviteter de får være med på? Det er sikkert varierende hva slags tilbud barna har fra kommune til kommune, og plass til plass, men her syns jeg det kryr av sportslige aktiviteter (fotball, håndball, ski, svømming, friidrett osv), mens de mindre konkuranseprega aktivitetene er det lite av (tror det kun er korps og speideren).
Gjest Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Sønnen min gikk på fotball,håndball,capoeira,svømming,karate. Ikke nødvendigvis alt på samme tid, men jeg hadde kun to regler ifh til dette med aktiviteter : det måtte være en ordning slik at han kunne bli kjørt dit av andre (jeg har ikke lappen)eller så måtte han/vi reise dit på egen hånd - og den viktigste regelen var denne : "If I pay - you play". Med det mente jeg at han skulle få starte på og bedrive ALT det han hadde lyst til å prøve - men kriteriet var at han måtte fullføre den perioden jeg hadde betalt for (jeg betalte aldri for noe før han hadde vært på 2 treninger, slik at han fikk teste ut). Fotballen tok ham før dopen Barn har også godt av konkurranse - både med seg selv og andre.
Fanta Exotic Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Da jeg gikk på barneskolen gikk jeg på håndball, svømming, malekurs, piano, ridning og tegnekurs.. (ihvertfall de jeg kommer på i farta). Gikk jo ikke på alt samtidig..
momo Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Her har snuppa gått på turn, svømming, kor, fotball, motorcross og dans. Dansinga var det som tok henne. Synes det er veldig greit att barna får teste ut forskjellige ting, så de kan finne det de virkelig vil holde på med. Nå danser hun 6 timer i uka, men det er fordelt på 3 dager. Og dansinga ligger ikke langt unna, så hun kan ta bussen fram og tilbake selv. Hun er 10 år.
Mamma1 Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Jeg gikk på håndball, datteren min har gått på svømming, nå er hun ikke med på noe
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Er det virkelig ingen som har satt regel om at det ikke skal gå ut over skolearbeidet eller nattesøvnen? Og er det ingen som har satt begrensninger på antall aktiviteter på grunn av antall dugnader, lotterier, avslutninger (har inntrykk av at jul og forsommer er rene avslutningshelvete) og annet disse aktivitetene drar med seg og som det forventes at foreldrene skal engasjere seg 110% i?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Fotball fordi de ville det. Karate og korps i første klasse. Piano 1. time i uka fra 3.klasse. Svømming av og til. Altså to faste aktiviteter frem til videregående.
Mixelite Skrevet 22. august 2011 #8 Skrevet 22. august 2011 Er det virkelig ingen som har satt regel om at det ikke skal gå ut over skolearbeidet eller nattesøvnen? Og er det ingen som har satt begrensninger på antall aktiviteter på grunn av antall dugnader, lotterier, avslutninger (har inntrykk av at jul og forsommer er rene avslutningshelvete) og annet disse aktivitetene drar med seg og som det forventes at foreldrene skal engasjere seg 110% i? Cluet er å finne en aktivitet som hele familien kan samles om. Da sliter man ikke med dugnader og engasjement ;-) At det ikke skal gå ut over skolearbeid eller nattesøvn er vel en selvfølge for de fleste?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #9 Skrevet 22. august 2011 Er det virkelig ingen som har satt regel om at det ikke skal gå ut over skolearbeidet eller nattesøvnen? Og er det ingen som har satt begrensninger på antall aktiviteter på grunn av antall dugnader, lotterier, avslutninger (har inntrykk av at jul og forsommer er rene avslutningshelvete) og annet disse aktivitetene drar med seg og som det forventes at foreldrene skal engasjere seg 110% i? Skolearbeidet og nattesøvnen er kanskje ikke nevnt fordi det er så selvsagt? Å begrense antallet aktiviteter fordi jeg ikke har så lyst til å stå opp sju om morgenen og steke vafler synes jeg er fullstendig på trynet, for å være ærlig. Jeg fikk disse ungene, da får jeg ta støyten. Selv om månedene før jul og sommer er "det rene avslutningshelvete"- det har du helt rett i. Men det er ikke være en relevant faktor. Mine er med på * Eldste: Friidrett, dans, bratsj/orkester, fløyte * Nr. to: Fotball (relativt høyt nivå, mange treninger), piano, fløyte * Nr. tre: Fotball, speider, fløyte. Står i kø på for musikkundervisning * Nr. fire: Ballet, fotball, musikkgruppe Det er et logistisk mareritt, men vi får det da til selv om det blir travelt. Men det er ingen som får lov til å være med på noe mer, for å si det sånn! Ideelt sett ville jeg hatt dem på en sportslig aktivitet og en kunstnerisk/musikalsk aktivitet hver, men så er de jo interessert i så mye...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #10 Skrevet 22. august 2011 Min tiåring er med på teater og korps. Ingen av disse aktivitetene er der vi bor, så hun er avhengig av vi kjører henne. Hun får ikke lov til å være med på flere av gangen. Hun har tidligere vært innom både dans og fotball.
Rosalie Skrevet 22. august 2011 #11 Skrevet 22. august 2011 Då eg var 10 år, gjekk eg på musikkskule, sang i kor, spelte i korps, og spelte handball og fotball. Vi budde slik til at eg sykla på somrane og køyrde sparkstøtting på vintrane. Gjekk korkje utover søvn eller skule, men gjekk nok utover foreldra mine sine moglegheiter til eit eiget sosialt liv. Kan hende difor pappa vart fotballtrenar og mamma korpsleiar etter ei stund..?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #12 Skrevet 22. august 2011 Da jeg gikk på barneskolen svømte jeg hver fredag, trente på ski par ganger i uka, og gikk på rideskolen en gang i uka. Pluss søndagskole av og til.
Anglofil Skrevet 22. august 2011 #13 Skrevet 22. august 2011 Da jeg gikk på barneskolen gikk drev jeg på med ridning, kor, speider, håndball og dans, gjerne alt på en gang. Nå elsket jeg å gjøre lekser, så det var aldri et problem (det var alltid det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra skolen). På et senere tidspunkt trente jeg også karate i mange år (fra 8.klasse). Så lenge det ikke går utover skolen, vi har råd og tid vil mine fremtidige barn få prøve seg innen det de møtte ha lyst til å prøve seg på. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå