Gå til innhold

Vaske koseteppet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten jente på 15 mnd som har et teppe som hun alltid sover med, og som hun liker å bære rundt på. Et par ganger i sommer klarte hun også å ta det med ut før vi fikk stoppet henne, og nå har hun det med seg i barnehagen hver dag. Etter å ha vært i daglig bruk i 6 mnd begynner det seriøst å trenge en vask. Men så driver jeg og utsetter det hele tiden. Tenk om det ikke lenger lukter riktig, og hun plutselig nekter å sove i barnehagen (vi har hatt en tøff barnehagestart og hun har nettopp begynt å akseptere å være der). Teppet hennes er til stor trøst for henne når hun er lei seg.

Er det noen andre som har vasket koseteppet/bamsen/trøste-tingen? Hvordan gikk det? Aksepterte barnet det, eller ble det bare bråk?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Her har vi vasket det fra dag 1. Han har gulpekluter da så han får ny hver gang vi skifter bleie. Men har ei venninne med teppe. Barnet hennes har ikke reagert om det har vært vasket så lenge det er akkurat det samme ;)

Skrevet

Klart att teppet behöver tvättas.

Använder ni samma tvättmedel och sköljmedel som till alla andra kläder och tyg kommer det lukta bekant ändå.

Jag hade nog tagit med mitt 15 månaders barn till tvättmaskinen och tvättat teppet tillsammans.

Skrevet

Vi vasker koseteppet nesten hver gang vi skifter på sengen hennes.. Første gang lurte jeg også på det samme, men det gjorde ingen verdens ting for hun :) Hva med å vaske det fredag etter bhg, uten å skifte på sengen hennes slik at det kan få luktene sine tilbake? :)

Skrevet

Vi vasker koseteppet nesten hver gang vi skifter på sengen hennes.. Første gang lurte jeg også på det samme, men det gjorde ingen verdens ting for hun :) Hva med å vaske det fredag etter bhg, uten å skifte på sengen hennes slik at det kan få luktene sine tilbake? :)

Det er det jeg tenker. Har utsatt det alt for lenge fordi jeg skal vente til etter det ene og det andre. Men neste fredag blir det vasket!

Skrevet

Snuppa mi har koseklut, en slik med bamse på, en kanin. Hun sutter på ørene så det tar ikke lang tid før den lukter helt forferdelig, så vi har faktisk 2 like som vi vasker med jevne mellomrom og bytter på. Har aldri vært noe problem, men så er ikke hun så veeeldig kresen da. Har måttet kjøpt nye et par ganger når "Nino" er glemt hjemme, og hun har godtatt dem etter en liten stund. Hun er bare 7 mnd da, så kan hende hun blir mer kresen når hun blir eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...