Gå til innhold

canada goose trillium parka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har lyst til å spandere på meg en ordentlig vinterjakke i år, og vil gå for canada gose trillium parka. Hva er prisen for den kjøpt i norge, og hvordan er størrelsene på disse? Jeg er 1,73 høy og slank, vil small være riktig str da?

PS: gidder ikke innlegg om pelsdebatten i dette emnet!! :fred:

Takker for svar! :popcorn::popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener min kostet 5 200. Har str. S, og er 170.

Skrevet

Huff, de er sykt stygge og fjortis :spy:

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke se at TS spurte om hva andre synes om disse jakkene? Du har sikkert en god del klær vi synes er tacky og stygge.

Personlig bruker jeg de ikke min jakke i byen, men har hytte på høyfjellet, og drar også ofte til Alpene i løpet av vinterhalvåret, og da er den god å ha. Personlig synes jeg alle dynejakker er "stygge" for bybruk, ullkåper er tingen så lenge jeg befinner meg innenfor bygrensene. Men det er meg, og andre har en annen smak, heldigvis.

Gjest Survival
Skrevet

Ja selvfølgelig er det fjortis med en god vinterjakke som holder en varm i 20 minus! Uuuutrolig fjortizz azz. LOL.

Now where is that ironic smiley? :ironi:

Skrevet

Haha... Noen som ikke har råd til skikkelig vinterjakke? Og som løper rundt hele vinteren og fryser i de håpløse, syntetiske jakkene fra HM og Vero Moda?

Skrevet

Jeg synes de er kule, MEN de er mye brukt blant fjortis. Men det er en annen sak. Ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Hvorfor ikke f.eks Fjellreven? Utrolig mange fine og varme modeller. Ser at du ikke vil ha en diskusjon om pels, men hvorfor absolutt støtte inhuman fangst der ulver kan stå i flere timer/døgn i en fotsaks kun for å bli hetta på en jakke når det finnes så mange andre like varme alternativer?

• Liker 1
Skrevet

ååå, neeei - fjotizzzz?? da kan jeg ihvertfall ikke kjøpe den - shiiiit!! hahahaha - jeg gir vel blanke om den brukes av andre enn meg - er snart 30, frysepinn om vinteren - og skal ha meg en varm jakke! ok, så S er kanskje str å gå for?

:danse:

Skrevet

Kunne du lagt ut en link til den? Jeg er også på jakt etter ei god og varm jakke til vinteren.. Har ei bergans dunkåpe, men greit å ha noe å veklse mellom...

(og nei, jeg er ikke fjortizzzz;-))

Gjest Badabing
Skrevet

Hvorfor ikke f.eks Fjellreven? Utrolig mange fine og varme modeller. Ser at du ikke vil ha en diskusjon om pels, men hvorfor absolutt støtte inhuman fangst der ulver kan stå i flere timer/døgn i en fotsaks kun for å bli hetta på en jakke når det finnes så mange andre like varme alternativer?

Jeg må bare si at jeg støtter denne.

Det er interessant hvordan folk kan legge ut tråder der de spør om å gjøre noe jeg synes er helt forkastelig, og så forvente at de ikke skal få noen kommentarer på det i det hele tatt.

Spesielt når det finnes etiske alternativer som er like varme som du sier, og faktisk enda finere også!

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare si at jeg støtter denne.

Det er interessant hvordan folk kan legge ut tråder der de spør om å gjøre noe jeg synes er helt forkastelig, og så forvente at de ikke skal få noen kommentarer på det i det hele tatt.

Spesielt når det finnes etiske alternativer som er like varme som du sier, og faktisk enda finere også!

Dette var da virkelig ikke en etikk-debatt? Lag heller en egen tråd for det...

Hva spiser du i løpet av en dag? Egg? Kjøtt? Hvor langt er maten din fraktet? Hvor miljøvennlig er du? Kjører du bil, har du varmepumpe, etterisolert huset? Hvor er klærne dine produsert? Sikker på at du ikke støtter barnearbeid på noen måte?

Selvfølgelig, alt er viktige saker man bør debattere og ta et standpunkt til. Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor denne reven er så mye viktigere enn alle andre saker der ute. Og jeg forstår ikke hva ditt innlegg har å gjøre i en tråd som ikke debatterer dette.

Skulle jeg som anti-pels/skinn, anti billig-klær, vegetarianer etc. kastet meg på enhver tråd som stiller et helt greit spørsmål om lovlige varer?

Gjest Badabing
Skrevet

Dette var da virkelig ikke en etikk-debatt? Lag heller en egen tråd for det...

Hva spiser du i løpet av en dag? Egg? Kjøtt? Hvor langt er maten din fraktet? Hvor miljøvennlig er du? Kjører du bil, har du varmepumpe, etterisolert huset? Hvor er klærne dine produsert? Sikker på at du ikke støtter barnearbeid på noen måte?

Selvfølgelig, alt er viktige saker man bør debattere og ta et standpunkt til. Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor denne reven er så mye viktigere enn alle andre saker der ute. Og jeg forstår ikke hva ditt innlegg har å gjøre i en tråd som ikke debatterer dette.

Skulle jeg som anti-pels/skinn, anti billig-klær, vegetarianer etc. kastet meg på enhver tråd som stiller et helt greit spørsmål om lovlige varer?

De ville ikke vært lov til å lage i Norge...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har den i str s kostet 6 500. Jeg angrer ikke 1 sek på at jeg kjøpte den god og VARM.

Skrevet

Jadda, dette er ikke en en etikk-debatt, men jeg klarer ikke dy meg uansett. Jeg blir nemlig litt forfjamsa over svar som det jeg siterer. Hvorfor i granskauen er det så så stor forskjell på med og uten pelskant. Mye Dun-produksjon er like innhumant som pelsproduksjon. Siden du så skråsikkert mener at Fjellreven er bedre enn Canada Goose, ved du at Fjellreven ikke får dun fra gjess som er levende ribbet? For i denne (riktignok gamle) artikkelen, står fjellreven som en av de produsentene som ikke vil garantere noe. I motsettning sier CG at de bare får dun fra døde gjess ( Uten at jeg vet noe om dyrevelferd før/under slakting). Altså er det ingen forbedring å gå fra CG til fjellreven.

Jeg synes folk skal få mene det de vil om pelsproduksjon og dets like, og skal ikke misjonere i noen rettning. Men jeg mener at om man kjøper dun (som man ikke vet hvordan er produsert), være det seg jakke, pute eller sovepose, så mister man all rett til å belære andre om hvor fælt det er med pels. Det er nemlig bare dobbeltmoralsk.

Skrevet

Når vi først skal starte denne debatten, er jeg enig i brukeren over meg. Det er et eller annet med pelsdyr, det blir så veldig synlig for folk. Og det er de med enkle tanker rundt dyrenes vern, som ikke har satt seg inn i ting, som protesterer først når det er snakk om pels. Pels er toppen av et digert isfjell.

Noe av det mest u-etiske vi har i huset er dyn-dyner, dyn jakker, etc. Gjess blir plukket levende for å sikre best mulig kvalitet. Det er kraftig dysset ned av indistrien.

Jeg holder meg oppdatert, og mener det er viktig å ta denne debatten. Samtidig velger jeg å ha jakker med pels på. Det er vanskelig å forsvare å være i mot dette, når jeg samtidig sover i dundyne om natta og spiser egg. (riktignok har jeg tatt en del andre valg for å sikre dyrs rettigheter - jeg spiser rødt kjøtt en gang i uka, kylling en gang i uka, og ellers vegetarmat og fisk)

(Moderator må gjerne skille ut pelsdyrdebatten til en egen tråd, synes syndt på TS som spesifikt ber om at folk ikke skal kritisere pels, og likevel får en slik tråd i stedet for svar på det hun spør om...)

Skrevet

Haha... Noen som ikke har råd til skikkelig vinterjakke? Og som løper rundt hele vinteren og fryser i de håpløse, syntetiske jakkene fra HM og Vero Moda?

Ja for de selger bare jakker på vera moda og HM. Noen her er smarte nok til å betale mange tusen for å se ut som en tulling.

• Liker 2
Skrevet

Jeg betalte 6700 i forrige uke, er nesten 170 og veier ca 55 kg. Kjøpte small. Gleeeeeder meg til vinteren nå! :)

Skrevet

Nei, har plent med penger å bruke på klær jeg:)

Syns bare den er 1) fjortis, 2) stygg, 3) uelegant, 4) ekstremt vanlig og kjedelig, 5) ødelegger ethvert antrekk, og ikke minst 6) PELS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil heller fryse enn å bidra til dyremishandling. Men nå er jeg så heldig å finne syntetiske varianter som varmer like godt. Samtidig som jeg ikke bruker dævve dyr på og i jakka mi!

:spy:

• Liker 1
Skrevet

Har mere penger enn deg småen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...