AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 jeg er en jente som går i første vgs. Fra eg var liten har eg alltid drømt om å hjelpe folk, dra til Afrika og bygge barnehjem og skoler. Eg har ganske lyst å bli lege, det ville vært en drøm å være en av leger uten grenser! men er desverre er jeg ikke så flink hadde 3,6 i snitt fra ungdomskolen. Tenkte en stund å studere i utlandet med har desverre ikke råd. Også vil eg kke bli sykepleier. Broren min sier jeg kan ALDRI bli lege siden eg hadde 3 i matte, og at eg bør tenke på en annen yrke.Eg tenkte å ta lett matte som er p1 matte i vg1 og s1 og s2 matte i vg2 og vg3, men matte læraren min sa eg bør ta vanskelig matte, siden eg må ha et år med fysikk 1. Og han sa det kommer til å bli SYKT vanskelig med lett matt. Å bli en lege og vært med på leger uten grenser hadde vært en drøm som hadde gått i oppfylelse. I norge må du ha 5,6 eller 5,8 i snitt får å studere medisin, du må ha bare 5 og 6! Vet ikke om jeg klarer det! Er det noen andre yrker som har noe med å hjelpe folk? HJELP!
Berentsens Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Sykepleier hadde kanskje vært noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Er psykolog en bra yrke? og hvis man blir sykepleier kan man bli lege etter på?
Berentsens Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Teknisk sett kan du bli lege når du selv ønsker. Så lenge du oppfyller de kravene som stilles, er det ikke noe problem. Dersom du føler at karakterene kan være et problem, så er det mulig å utdanne seg til lege i utlandet. Polen er f.eks. et populært sted å studere. For å bli psykolog kreves det veldig gode karakterer. 1
Gjest henriett3 Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Hvis du synes det er veldig vanskelig, hvorfor ikke ta studiespes over 4 år? Dette kan du velge når du begynner på 2. året. Hvis du står på og gjør så godt du kan, kan du vel få ett høyere snitt?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Hvis du synes det er veldig vanskelig, hvorfor ikke ta studiespes over 4 år? Dette kan du velge når du begynner på 2. året. Hvis du står på og gjør så godt du kan, kan du vel få ett høyere snitt? Er det sant? ja det kan eg godt gjøre!!! tro meg det skal eg! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå