AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Vi fikk lus for noen uker siden og forsøker fortsatt å utrydde den 100%. Barna ser nå endelig ut til å være lusefrie. Jeg føler fortsatt at det klør og kribler iblant og har fortsatt egg. Idag kjøpte vi derfor elektrisk lusekam og lurer på om noen har erfaring med denne type behandling? Til orientering; vi har prøvd alternative metoder, to av oss Prioderm, klipping av hår, kamming, kamming og atter kamming. Begynner å bli skikkelig lei nå.. Takk for erfaringer fra andre!
Maria M Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 (endret) Huff!!! Jeg har desverre ikke noe erfaring med elektrisk lusekam. Men jeg kan huske at vi kjøpte et eller annet middel som vi fikk på apoteket, og som vi måtte påføre og kamme håret gjevnlig. Og jeg må si at det funket ganske bra. Etter 1 uke så var jeg lusfri :D Endret 20. august 2011 av Maria M
Gjest cec Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 den funker ikke. slitt med lus i en uke nå.
Bovary Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Hei, TS her. Idag forsøkte jeg den forholdsvis nye kuren som selges på apoteket som heter Linicin. Den inneholder ikke giftstoffer, så lusene kan ikke bli resistente mot den. Det var som en olje man skulle ha i håret i 15 minutter og deretter skylle ut + kamme. Gjentas om 9-10 dager. Har foreløpig følelsen av at den gjorde susen og er meget fornøyd med at den ikke inneholder skadelige stoffer i tillegg! Jeg kjøpte også en spray i samme serie som skal være forebyggende dersom det er luse-epidemier rundt i barnehage/skole. Til syvende og sist tror jeg det er kammingen som gir langsiktig gode resultater. Kurene tar som regel bare lus. Har man endel egg i håret så kommer det fort nye til om man ikke kammer flittig i tillegg. Så da fortsetter vi med elektrisk og vanlig kam fremover. Jeg syns den elektriske gjør jobben, også. Føler at den tar de levende lusene - men ikke eggene. Vanlig kam tar heller ikke eggene så lett, dessverre. For noe styr - unner ingen dette. Nå er det tilsynelatende kun jeg igjen i familien som fortsatt har tegn på egg i håret. Flink til å kamme familien - men vanskeligere å kamme seg selv like godt (spesielt i nakken).
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Anbefaler denne lusekammen her: http://www.nittygritty.co.uk/site/home.asp Kjøpte den via ebay og den tar lusene og eggene MYE bedre enn apotekets lusekam. Brukte nitty gritty og linicin og hele familien ble lusefri på no time. (lusekammen fra apoteket brukes for øvrig nå til å børste vekk hovedvekten av sanden i barnas hår før hårvask, til det funker den supert!)
Maria M Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Hei, TS her. Idag forsøkte jeg den forholdsvis nye kuren som selges på apoteket som heter Linicin. Den inneholder ikke giftstoffer, så lusene kan ikke bli resistente mot den. Det var som en olje man skulle ha i håret i 15 minutter og deretter skylle ut + kamme. Gjentas om 9-10 dager. Har foreløpig følelsen av at den gjorde susen og er meget fornøyd med at den ikke inneholder skadelige stoffer i tillegg! Jeg kjøpte også en spray i samme serie som skal være forebyggende dersom det er luse-epidemier rundt i barnehage/skole. Til syvende og sist tror jeg det er kammingen som gir langsiktig gode resultater. Kurene tar som regel bare lus. Har man endel egg i håret så kommer det fort nye til om man ikke kammer flittig i tillegg. Så da fortsetter vi med elektrisk og vanlig kam fremover. Jeg syns den elektriske gjør jobben, også. Føler at den tar de levende lusene - men ikke eggene. Vanlig kam tar heller ikke eggene så lett, dessverre. For noe styr - unner ingen dette. Nå er det tilsynelatende kun jeg igjen i familien som fortsatt har tegn på egg i håret. Flink til å kamme familien - men vanskeligere å kamme seg selv like godt (spesielt i nakken). Tror nok det var den jeg også brukte, anbefales!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå