Gå til innhold

Bestille hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg planlegger en overaskelsestur til London for meg og samboern :) hurra! gleder meg veldig. Jeg har kjøpt flybilletter og han tror han skal på dugnad til en i familien, men egentlig skal han på tur med meg i fire deilig dager. JIPPI!

Problemet er at jeg trenger å bestille hotellrom nå, før det blir altfor dyrt. Men jeg har ikke nok penger på kortet mitt til å betale nå. Jeg får lønn + studielån inn før vi reiser, så det vil ikke være noe problem å betale når vi skal reise (fire uker til.).

Vi har penger på felleskontoene våre, men hvis jeg oppgir felleskortet vil det vel synes på kontoutskriften?

Vet noen om det går an å bestille hotellrom uten å måtte betale for det før man er der?

Og hvor lenge i forveien synes dere jeg skal fortelle om turen? Det er en bursdaggave og han har bursdag en uke før vi reiser... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen.. Hvis noen har noen hotelltips blir jeg hoppende glad !! :goodbye:

Gjest Badabing
Skrevet

Mener generelt at jeg ikke har blitt trukket beløp før jeg har vært på de stedene jeg har bestilt med hotels.com? Litt usikker, men tror de bare har "holdt av" et depositumsbeløp.

Ellers, hvis du bestiller per mail av mindre gjestgiverier o.l., så betaler du gjerne ikke før du kommer.

Skrevet

Det varierer nok en god del. Generelt tar de fleste store hotellbookingstedene på nett (f.eks. hotels.com og booking.com) bare kortnummeret som sikkerhet. Du trenger ikke dekning og betaler på stedet eller rett før avreise. Imidlertid har de vel iblant spesielle tilbud som trekkes fra kortet med én gang. Bestiller du direkte til hvert sted er det sjelden de trekker i forkant.

Gjest Lizette
Skrevet (endret)

Jeg har nettopp bestilt hotellopphold gjennom hotels.com, og jeg er allerede blitt trukket for hele summen. Sånn var det da jeg bestilte gjennom den siden tidligere i sommer også.

Men det finnes andre hotellbestillings-nettsider der du ikke behøver å betale før dere kommer til hotellet (evt når dere sjekker ut, det pleier man å kunne velge på hotellet). For eksempel booking.com som er nevnt over her, eller venere.com.

Du kan også bestille direkte via nettsiden til hotellet. Da kan man ofte velge om man vil betale med én gang og få en ekstra bra pris på rommet, eller å betale til hotellet når du er der. Da koster imidlertid ofte rommet litt mer.

Edit: skrivefeil

Endret av Lizette
  • Liker 1
Skrevet

Da jeg og mannen reiste i sommer bestilte vi gjennom Booking.com, og hadde ikke beløp på kontoen ved bestilling. Vi var ganske sikre på at pengene ikke ville trekkes uiddelbart, men skrev likevel i bestillingen (der man kan skrive meldinger osv.) at vi ville betale da vi ankom. Dette ble ikke noe problem og vi hadde en flott tur :-)

• Liker 1
Skrevet

TS her!

Wow, takk for mange svar og gode tips :)

Gleder meg til tur, og har klart å holde på hemmeligheten så langt..

Skrevet

Hvis du har mastercard så blir ikke dette trukket før 40+ dager..

Skrevet

På Venere.com kan man på mange hotell legge inn bestilling, så betaler man ved ankomst. Du kan også kontakte hotellene direkte (send en e-post) så lar deg seg ofte gjøre.

Skrevet

Jeg jobber på hotell og hos oss blir kortet kun lagt inn som garanti, autorisert ved ankomst og trukket ved avreise. Vi trekker ALDI noe i forkant.

Skrevet

Har brukt booking.com flere ganger. De(dvs hotellet) trekker alltid beløpet ved utsjekk, ikke når du booker rommet. Funker supert!

Skrevet

Jeg bruker hotels.com når jeg bestiller overnatting utenfor Norge. Da blir beløpet alltid trukket med en gang. Prøvde til og med å bestille med et kort hvor det ikke var nok penger på, det gikk ikke.

Men bestiller du overnatting per tlf, så blir du ikke trukket før du ankommer hotellet men da tar de bare kortnr som en garanti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...