forum88 Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Har en rømme stående i kjøleskapet som er åpnet for litt under en uke siden, kan den fremdeles brukes? Den går altså ikke ut på dato før 07.09, og den har stått i kjøleskap hele tiden. Er litt skeptisk til slikt, å er ikke akkurat så enkelt å lukte på en rømme om den er dårlig eller ikke..
Kvist Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Har den pels? Eller er den tørket og guffen? Hvis ikke hadde jeg rørt litt i den og brukt den med god samvittighet. Den får jo ikke akkurat blitt sur sånn som vanlig melk.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jeg sto også ovenfor denne problemstillingen tidligere i dag. Jeg har en rømme i kjøleskapet som har vært åpen i 8 dager. Jeg valgte å bare tømme ut "søet" som hadde oppstått, røre litt rundt og bruke den, og det gikk helt fint! Så lenge den ikke lukter eller ser særlig unormal ut, burde det gå bra
Mynona Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Jeg kaster den hvis den lukter rart. Det tar lang tid før den begynner å lukte, så det går nok fint.
Evitas Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Det går nok helt fint! http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/
Mononoke Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Jeg bruker rømmen så lenge den ikke er muggen eller lukter merkelig jeg. Uavhengig hva datoen sier, har ofte spist rømme som har gått ut på dato, men lukter, smaker og ser helt normal ut! Dette gjelder forsåvidt det aller meste av mat, om det ikke virker dårlig, er det sannsynligvis heller ikke dårlig. Vær litt obs på matvarer som har stempel med "siste forbruksdag".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå