AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Har vært på slanker'n, er igrunn ferdig nå, så prøver å stabilisere kaloriinntaket. Har ikke spist godteri eller usunn mat på noen mnd. De siste to ukene har jeg innført kosedag, hvor jeg spiser det jeg har lyst på uten å tenke kalorier. Det betyr ikke at jeg frotser, men at jeg koser meg med pizza, chips og sjokolade. Likevel sliter jeg med mengden. Bor hjemme hos foreldrene mine, og vi har ikke matvekt, bare litermål. I dag spiste jeg Toro fullkornslasagne, er 450 kcal i én porsjon, en pakke inneholder 4-6 porsjoner. Synes det er meget vanskelig å beregne hvor mye jeg spiser. Skulle gjerne sett at jeg kun spiser én porsjon, og ikke 3. Er det noen annen måte jeg kan finne ut av dette enn ved hjelp av vekt? Tallerken eller noe? Jeg kunne selvfølgeig ha gått til innkjøp av en vekt, men; søsteren min slet med anoreksi i noen år, var veldig ille. Derfor er foreldrene mine litt redde nå som jeg har gått på lavkalori. Vil derfor ikke komme hjem med en matvekt. Kan nevne at jeg ikke har vært direkte overvektig, har bare hatt noen kilo for mye her og der. Er nå på idealvekten min, men vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til mat og kalorier nå som jeg skal holde vekten og ikke gå mer ned. På forhånd takk.
chr1989 Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Det blir vanskelig å gi en god måte å regne på, men om du er på besøk og ikke skal gjøre det så ofte må du jo bare kose deg litt da Ellers er det beste du kan gjøre (nå som du også har vendt deg til en viss mengde mat) tygge godt og spise i et rolig tempo så du kjenner når du er mett
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Ja, er veldig vanskelig å vite hvor mye middag jeg spiser. Som sagt, bor jeg hjemme hos foreldrene mine. Går greit med resten av måltidene, problemet er middagen. Prøver å ta små porsjoner, kanskje de er for små og. Veldig usikker på dette.
Evelyne Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Du behöver inte räkna kalorier för att veta när du ätit för mycket. 1. Du känner när du börjar bli mätt, sluta innan du är proppmätt. 2. Du vet att du äter för mycket om du går upp i vikt. Väg dig varje vecka så behöver du inte oroa dig! Risken med att räkna kalorier är att du glömmer bort att känna efter själv. När man räknar kalorier så stirrar man sig blind på siffrorna istället för att lita på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 Hmm ja, det er jo sant Vurderer å slutte å telle kalorier nå, merker jeg er veldig opphengt i det for tiden. Spiser ikke mat som jeg vanligvis ville ha gjort pga høyt innhold av kalori (f.eks ost, brød og melk). Er på idealvekten nå, spørsmålet er hvordan jeg skal spise framover for å holde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå