Gå til innhold

Kattunge som følger etter meg over alt ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en kattunge på 5 månder, hun følger etter meg UANSETT hvor jeg går, det er kjempe kos! :) Spørsmålet mitt er rett og slett, er dette en normal adferd hos katter eller er katten min litt spesiell ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske normalt :-)

Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt. Kattungen her i huset er støtt og stadig i hælene på meg også. ;)

Skrevet

Jeg har en katt på over 1 år som er mammadalt. :gjeiper:

Skrevet (endret)

Så skjønt:-D Nyt kattungetiden, og kryss fingrene for at den blir like stor mammadalt når den blir voksen;)

Edit: Vi har en voksen pus som også liker best å være der hvor vi er:) Følger ikke direkte etter oss, men er med på toalettet, og skraper fort på døren om den blir lukket og vi er på andre siden.. :)

Endret av forum88
Gjest Lille-pus
Skrevet

Helt normalt :)

(Varierer jo litt hvor mye hakk-i-hæl de er. Noen sitter utenfor toalettdøren, om de skulle ha vært litt for langt bak når du gikk inn, og sutrer helt til de få komme inn, og ligge oppå føttene dine :fnise: )

Skrevet

ene katten min på 5 år gjør det ganske ofte! Følger etter meg ut og inn, tilogmed på do :P

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei, jeg har en kattunge på 5 månder, hun følger etter meg UANSETT hvor jeg går, det er kjempe kos! :) Spørsmålet mitt er rett og slett, er dette en normal adferd hos katter eller er katten min litt spesiell ?

Har vært borti det jeg og, men av fremmede katter, noe som kan være litt plagsomt. Skjønner ikke hva de vil. Har hatt en katt tidligere som og fulgte hakk i hæl. Eneste som var så dumt med den at den kunne plutselig få det for seg å gå til angrep på beina mine. Ikke så koselig lengre da.

Skrevet

Sånn er pus her i huset også. Grenser til plagsomt siden hun har en tendens til å sette seg rett bak beina mine så jeg snubler i henne når jeg snur meg. Men er koselig da

Skrevet

Det er helt normalt. :) Det varierer veldig fra individ til individ da, så om man har en kattunge som nesten aldri følger etter seg så er ikke det unomralt heller. ;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Når jeg sier følge etter mener jeg virkelig følge etter. Hun MÅ være i samme rom som meg. Hvis hun ligger å sover ved siden av meg i sofaen i stua å jeg går på do etc. så følger hun etter meg. hahah jeg har min egen liten stalker!

Grunnen til at hun følger etter meg er nok fordi hun ble funnet ute, og jeg har flasket henne opp helt siden hun bare var noen uker gammel.

Skrevet

Du er vel mammaen hennes da :)

Jeg har også en stalker. Nåde meg om jeg lukker døra for å gå på do. Da er det hyling og skraping på døra til jeg lukker opp(evt setter han seg rett utafor og er sååå glad for å se meg når jeg kommer ut). Hender han hopper opp på fanget mitt når jeg sitter på do til og med... Og når jeg dusjer skal han helst sitte på doen eller vasken og følge med. Samme når jeg pusser tenner. Er generelt glad i badet da, er stort sett der han sover :)

Men han følger etter meg stort sett uansett hvor jeg går. Går jeg til kjøkkenet er det en sjanse for å få mat/godteri. Går jeg til soverommet er det sjans for å få hoppe opp i undertøyskuffen eller inn i klesskapet. Og går jeg inn i stua kan det bli lek eller kos.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Du er vel mammaen hennes da :)

Jeg har også en stalker. Nåde meg om jeg lukker døra for å gå på do. Da er det hyling og skraping på døra til jeg lukker opp(evt setter han seg rett utafor og er sååå glad for å se meg når jeg kommer ut). Hender han hopper opp på fanget mitt når jeg sitter på do til og med... Og når jeg dusjer skal han helst sitte på doen eller vasken og følge med. Samme når jeg pusser tenner. Er generelt glad i badet da, er stort sett der han sover :)

Men han følger etter meg stort sett uansett hvor jeg går. Går jeg til kjøkkenet er det en sjanse for å få mat/godteri. Går jeg til soverommet er det sjans for å få hoppe opp i undertøyskuffen eller inn i klesskapet. Og går jeg inn i stua kan det bli lek eller kos.

Helledussen. Men tror ikke jeg hadde blitt så happy om en katt hadde hoppa på fanget mitt mens jeg satt på do. klør direkte mot huden. auuu

Gjest Lille-pus
Skrevet

Helledussen. Men tror ikke jeg hadde blitt så happy om en katt hadde hoppa på fanget mitt mens jeg satt på do. klør direkte mot huden. auuu

Man vänjer sig.... man vänjer sig.... :fnise:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Man vänjer sig.... man vänjer sig.... :fnise:

Min gamle katt prøvde å hoppe på fanget mitt en gang, men da la jeg armene over fanget bøyde jeg meg fram på en måte sånn at fanget ikke ble tilgjengelig

Skrevet

Heldigvis er han flink til å ikke bruke klør. Ellers hadde det nok ikke vært så populært nei :fnise:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Heldigvis er han flink til å ikke bruke klør. Ellers hadde det nok ikke vært så populært nei :fnise:

Er dessverre ikke alle katter som skjønner at klørne deres stikker og gjør vondt. hehe

Skrevet

Jeg har en på 6 mnd som går etter meg overalt, han sitter på vasken når jeg sminker meg og retter håret og ligger unntil glassveggen til dusjen når jeg dusjer. :gjeiper:

Skrevet

Katten min følger av og til etter meg når jeg skal en tur på butikken o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...