camze Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Hei dere! jeg har en hjerteranke, den står øverst på ei tallerken hylle jeg har, så har jeg snurra selve ranken rundt den ene greia på hylla.. Snurra vel planten to ganger rundt, slik bortover, så henger den ned på andre sida av denne hylla.. Vanskelig å forklare.. Men uansett, så har den visna på den stilken som er over den greia på hylla da, noen som har peiling på hvorfor den har gjort det? Og kommer det avleggere av denne planten? Hvordan ser man at det er avlegger? Hilsen med som er heelt grønn på alt som har med planter å gjøre
blåklokkene Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Hei dere! jeg har en hjerteranke, den står øverst på ei tallerken hylle jeg har, så har jeg snurra selve ranken rundt den ene greia på hylla.. Snurra vel planten to ganger rundt, slik bortover, så henger den ned på andre sida av denne hylla.. Vanskelig å forklare.. Men uansett, så har den visna på den stilken som er over den greia på hylla da, noen som har peiling på hvorfor den har gjort det? Og kommer det avleggere av denne planten? Hvordan ser man at det er avlegger? Hilsen med som er heelt grønn på alt som har med planter å gjøre Dersom dette er samme planten som kalles mor med 1000 barn, er det bare å knipe av en eller flere stilker og sette dem i jorda:-) Trenger ikke stå i vann eller noe, kjempe enkelt;-)
Margrethe86 Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Mener også at disse kan visne i tuppene eller midt på, men da skal man bare klipe av den visne delen, så kommer nye friske skudd der de gamle ble knepet (må konstatere at jeg ikke er 100% sikker på dette, så si gjerne ifra hvis noen vet mer) Men er det vissent, er det jo ikke mye å spare på, så knip av uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå