AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg sliter mye med kviser/akne. Har slitet siden jeg var 17 og er snart 27 år. Var hos legen etter at jeg gjorde det slutt med samboer og fortalte han at jeg ville slutte på diane og om det er noe annet jeg kunne gjøre når kvisene kom tilbake. Han svarte bare nei nå skal du ikke slutte og ikke gjør så mye annet NÅ. Jeg ble oppgitt vil så gjerne slutte på p pillen, men er sååå redd for at kvisene da blir like ille som de var før. Har sluttet på de før og da blomstret de opp igjen like mange. Selv nå når jeg går på diane har jeg fått 6 store akne på det ene kinnet. Kan dette skyldes stress og depresjon? Er ganske så deppa siden det er under en måned jeg gjorde det slutt med samboer. Hva skal jeg gjøre?
Betty2 Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 jeg fikk noen grønne kapsler mot akner, men husker ikke hva de het. tok ca 2 for dagen, ulempen med disse var at jeg fort ble veldig solbrent.
Athene Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 jeg fikk noen grønne kapsler mot akner, men husker ikke hva de het. tok ca 2 for dagen, ulempen med disse var at jeg fort ble veldig solbrent. Tetracykliner? Det er en mild antibiotika. Solbrenthet og pigmentflekker er ikke største ulempen, man risikerer mage/tarm problemer og andre plager. Man bør heller ikke gå på disse over tid. De er ment for de med dypere acne, og ikke for de som bare har kviser, da det er sterke midler. Men jeg vet at mange leger skriver ut disse ukritisk.
LadyStarlight Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Hva med å bytte til Yasmine? Vil han ikke høre på deg så bytt lege eller forlang å få time hos hudlege av han.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Hun vil jo slutte på ppiller. For meg funker nattlysolje, den stabiliserer hormonene og roer ned utbruddene mine.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Hun vil jo slutte på ppiller. For meg funker nattlysolje, den stabiliserer hormonene og roer ned utbruddene mine. Hva er nattlysolje?TS
LadyStarlight Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Hun vil jo slutte på ppiller. For meg funker nattlysolje, den stabiliserer hormonene og roer ned utbruddene mine. Fikk visst ikke helt med det i første omgang. Har du en grei hudpleie rutine? Passer du på å få vekk svette fra huden etter f.eks trening? Og har du f.eks prøvd Differin, Skinoren osv?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 Fikk visst ikke helt med det i første omgang. Har du en grei hudpleie rutine? Passer du på å få vekk svette fra huden etter f.eks trening? Og har du f.eks prøvd Differin, Skinoren osv? Ja bruker produkter fra apotek ren hudpleie serien. Flink å fjerne svette og har brukt diferin, men aknene er der pga hormonene:(
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Hva er nattlysolje?TS Ta en titt på http://www.feelunique.com/p/Seven-Seas-Pure-Evening-Primrose-Oil-1000mg-60-Capsules Den har endel mer for pengene, men man kan kjøpe av merket efamol på helsekost.
Wonders Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 bestill time hos hudspesialist. Kommunal.
venus_ Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Ja bruker produkter fra apotek ren hudpleie serien. Flink å fjerne svette og har brukt diferin, men aknene er der pga hormonene:( Bestill time hos hudpleier og prøv produkter derfra. Bestill hos en hudpeiesalong som fører Md formulations. Verdt å prøve det før man begynner å proppe i seg antibiotika.
WTForum Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Alle venninnene mine bruker mercilon p-piller, disse er det veldig lite bivirkninger av. ingern av venninnene mine eller meg har bivirkninger av disse. det kan hende det er p-pillene du reagerer på skjønner du. Legen din kan ikke nekte deg i å slutte på noe som helst. hvis ikke legen vil samarbeide med deg, så får du bytte lege om du er missfornøyd med han. jeg kjenner også en som hadde veldig mye kviser, det var ikke noe p-piller i bildet da, siden dette var motsatte kjønn. han fikk skrevet ut " tetracyclin arco"som er de såkalte" blå/grønne" kapslene som ble nevnt. og etter han hadde gått på det i en stund begynte han heller på "isotretinoin orifarm". Disse virket mye bedre enn de første. Nå er han mye finere i huden og får skjeldent kviser.. "isotretinoin orifarm" fikk han av hudlege da "tetracyclin arco" som han fikk av legen ikke var så gode. Så jeg ville dratt til legen din og bedt han om å henvise deg til en hudlege. SÅ snakker du med hudlegen din om kanskje du kan begynne på en kur av "isotretinoin orifarm". Du må gjerne nevne p-pillene du går på, og spørre om kuren vil komme overens med p-pillene, slik at du ikke får noen uforventede bivirkninger på grunn av kuren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå