taliee Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Hei Jeg og min kjære planlegger ferie i vinter, tenker kanskje i januar. Vi vil ha det varmt, gjerne oppleve noe nytt, kultur o.l. Vi er ikke de typiske museum/kunst-personene, men vi er interesserte i nye ting, folk, musikk og shopping. Har ikke reist så masse før, men vi har tenkt Goa/India evt Bangkok. Vil ikke bruke MASSE peng, da jeg er student.. prisklasse ca 6-10.000 per person. Om noen har reist på vinterstid og har noe å anbefale..vil jeg gjerne høre :D
Gjest Badabing Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Goa/India og Bangkok er jo veldig forskjellige plasser, men kan absolutt anbefale begge steder. Mer spennende enn Dubai også, etter min smak. Dubai er mer "polert".. Goa er relativt stort, med lang strandlinje. Det er mye liv der i januar, litt høysesong. Hovedstaden Panjim ligger ganske på midten, og så har du strandsteder både oppover og nedover. De er vant til strandturister i Goa, men de er likevel litt mer tilkneppet enn de er i Thailand. India er veldig spesielt.. Men ekstremt spennende! Kan anbefale plasser i Goa om du vurderer det. Det er utrolig vakkert der synes jeg. Det er lite shopping i Goa sånn egentlig, men i Delhi er det veldig bra og faktisk enda billigere enn i Bangkok, og dere må jo mellomlande der uansett. Kan absolutt anbefale noen dager i Delhi før dere reiser videre til Goa. Ca 3 timer med fly fra Delhi og ned til Goa, og dere får vel flybilletter for sånn ca 500 kroner. Thailand er på en måte litt tryggere og mye enklere, men derfor er det jo ikke like spennende heller kanskje? Kommer an på hva dere er ute etter? Er det strand eller storbyferie? Det er jo lite strender rett ved Bangkok, da må dere ut til Koh Samet eller ned til Hua Hin eller lignende. Nordsiden av Koh Samet er veldig hyggelig synes jeg, sørover er det mer turisme. Hua Hin er veldig turistifisert. Ellers kan dere jo ta tog eller fly enda lenger sørover hvis dere vil ha strandferie. Billige backpackerplasser å bo på finner dere både i India og Thailand.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Hva med Filippinene? Mindre turister enn i Thailand. Nydelige strender! Øya Boracay er paradis, har jeg hørt. Har tenkt meg dit selv neste vinter. KLM flyr via Amsterdam til Manila, så må dere evt bytte fly der. Jeg har ikke vært der selv enda, men det er visst ok shoppingmuligheter der, og god mat 1
Lu74 Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Hva med å prøve Aqaba i Jordan? Det er et knall fint sted med spennende kultur, hvor du kan kombinere snorkle/dykking, bading og serverdigheter som dødehavet, Petra, Wadi rum(hvor dere kan sove i beduin leir). Anbefaler en lokal guide taxi sjåfør som kan fortelle dere mer om landet og hva dere kan oppleve og han stiller opp døgnet rundt og gjør oppholdet unikt. Han heter:Mohammad Al-Qaissi mobil: +962 777441900 mail: [email protected]
marsy Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Star Tour har turer til Barbados - der er det FANTASTISK!
freddy Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Kommer man seg til Barbados for kr. 10.000 pr. person, da?????
Susa Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 er d varmt i egypt i januar? Vi tenker på sharm el sheik i januar, enten første el siste uka..
sequin Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Goa er veldig turist-sted da, altså selvfølgelig noe helt annet enn europas syden, men skal man oppleve India er kanskje ikke Goa det beste stedet. Jeg har vært der tre ganger, og må si at nord i Goa da er det beste stedet å dra
Maria M Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 er d varmt i egypt i januar? Vi tenker på sharm el sheik i januar, enten første el siste uka.. Reiser dit året rundt pga kjæresten min bor der. Men må si at det beste været i Egypt er på vinteren. Da er det ikke for varm Men om du skal reise til Kairo eller Alexsandria, så tror jeg du må regne med å ta med litt varmere klær. :gjeiper:
Susa Skrevet 17. september 2011 #12 Skrevet 17. september 2011 Maria M:Jeg fant en side på nettet hvor det sto at januar var bedre enn februar i egypt? Stemmer det?
taliee Skrevet 27. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2011 Takker for svar! Tenkte selv på tanken på Egypt i februar, skulle dit i februar i år, men pga alle opptøyene ble det Eilat i Israel (anbefales for øvrig, fint og koselig sted, dykking, delfiner++, men innbiller meg at det nylig var en selvmordsbomber der, men det kan jo forvørig skje "overalt"). Ser du som anbefaler Aquaba, Jordan..vi landet jo der, når vi skulle til Israel..for et styr og komme over grensen, og det var litt småskummelt. Men Eilat, aah... for en fin og koselig plass. Vi vandret litt i Aquaba da vi ventet på flyturen hjem..men synes det var grusomt de timene jeg. Alle kvinnene helt innpakket, og gutter som plystret på deg hvor enn du gikk... kan så klart hende være fordi vi ikke fikk sjekket ut så masse på den tida, men akkurat der å da synes vi ikke noe om det. Tantene, onklene og søskenbarna mine var i Aquaba den uka vi var i Eilat, de trivdes heller ikke særlig. Men ja, Sharm el Sheikh er i tankene nå. Elsket å snorkle da vi var i Israel, og tenker det samme om vi drar til Egypt. 1
momo Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Denne tråden skal jeg følge med på. For jeg og kjærsten har starta og planlegge tur til påsken, og er sålangt India og Thailand vi tenker på. Avhengig av tur til under 10 000 kr, skal være borte 1,5 uke. Men vi ønsker noe mer spennende enn Gran Canaria. Og tips til hvordan få bra billig ferie taes også imot med takk.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 Thailand er på en måte litt tryggere og mye enklere, men derfor er det jo ikke like spennende heller kanskje? Kommer an på hva dere er ute etter? Er det strand eller storbyferie? Det er jo lite strender rett ved Bangkok, da må dere ut til Koh Samet eller ned til Hua Hin eller lignende. Nordsiden av Koh Samet er veldig hyggelig synes jeg, sørover er det mer turisme. Hua Hin er veldig turistifisert. Ellers kan dere jo ta tog eller fly enda lenger sørover hvis dere vil ha strandferie. Billige backpackerplasser å bo på finner dere både i India og Thailand. Bangkok kombinert med Koh Samet er et godt tips! Så vidt jeg husker tar det 2-3 timer fra Bangkok + ferje å komme ut til øya. Helt fantastisk øy, og veldig annerledes og mindre turister enn de fleste steder sørover i Thailand. Jeg har vært på mange strender og steder rundt om i verden, men strendene på Koh Samet, og stemningen der er av en helt annen verden.
Trulte:-) Skrevet 28. september 2011 #17 Skrevet 28. september 2011 cruise i karibien? Prisoverslag; Fly til f.eks Fort Lauderdale; 5000 Cruise, ca 7 netter: 3500 (innvending lugar) En natt eller to på hotell på ankomststedet (sånn i tilfelle flyet er forsinket): en tusenlapp? Og da er du innafor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå