AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg jobber innen en retning som ikke tilhører min opprinnelige utdannelse, noe er derimot ganske likt og er på høyere nivå. Stortrives med dette arbeidet, er så interessert at jeg gjerne jobber og leser om yrket mitt på fritiden, det ligger vel i blodet mitt antar jeg. Likevel har jeg hatt det vanskelig. Siden jeg ikke har 100 prosent "riktig" utdannelse må jeg hele tiden bevise at jeg duger,en del eldre fruer har direkte "disset meg" og jeg har fått en hel del unødvendige kommentarer. Jeg har en bakgrunn med mer kompetanse enn mange på aktuelle områder, de forstår ikke helt fordi de ikke er oppdaterte nok, når jeg forsiktig prøver og videreformidle fakta går de regelrett til angrep og behandler meg som om jeg ikke vet noe. Merker at motivasjonen min daler, jeg gir av hele meg selv og kan arbeidet mitt men nå føler jeg meg bare trist og orker liksom ikke gi mer. Noen som har noen råd til meg? vil bli veldig glad for det.
Nabokona Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 (endret) Hei! Aldri hyggelig å ikke bli respektert, eller sett om man vil. For det er det jeg tenker at de andre ikke gjør. Men hvorfor gjør de ikke det? Vet de hva slags kunnskap du sitter inne med? Finnes det noen måte du kunne presentert dette på for dem? Som å ta initiativ til samtaler der du vet at du er faglig sterk, og kanskje vise til eksempler med bøker du har lest o.l. Må ikke virke belærende, men du skjønner nok hva jeg mener. Det kan være at de ikke aner hva du faktisk kan, eller det kan være at de vet det veldig godt, og så føler de behov for å bekrefte seg selv med å løfte frem seg selv hele tiden. Ikke vet jeg. Prøver å forestille meg hvordan det kan være, men skulle gjerne visst litt mer om hvilken bransje du jobber i, og hvilket nivå det er på. Og hvor gammel er disse folkene? Er de oppdaterte på fagstoff de også, eller kan de kun det de sitter med selv og har gjort i alle år? Kom med litt mer info så kan jeg si om det dukker opp noen tanker! En annen ting: Kjenner du disse folkene på privaten? Kanskje noe hyggelig sosialt utenom jobb ville fått bort skillet mellom dere? Da kommer som regel en dose respekt i samme slengen... Endret 20. august 2011 av Nabokona
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Hei! Aldri hyggelig å ikke bli respektert, eller sett om man vil. For det er det jeg tenker at de andre ikke gjør. Men hvorfor gjør de ikke det? Vet de hva slags kunnskap du sitter inne med? Finnes det noen måte du kunne presentert dette på for dem? Som å ta initiativ til samtaler der du vet at du er faglig sterk, og kanskje vise til eksempler med bøker du har lest o.l. Må ikke virke belærende, men du skjønner nok hva jeg mener. Det kan være at de ikke aner hva du faktisk kan, eller det kan være at de vet det veldig godt, og så føler de behov for å bekrefte seg selv med å løfte frem seg selv hele tiden. Ikke vet jeg. Prøver å forestille meg hvordan det kan være, men skulle gjerne visst litt mer om hvilken bransje du jobber i, og hvilket nivå det er på. Og hvor gammel er disse folkene? Er de oppdaterte på fagstoff de også, eller kan de kun det de sitter med selv og har gjort i alle år? Kom med litt mer info så kan jeg si om det dukker opp noen tanker! En annen ting: Kjenner du disse folkene på privaten? Kanskje noe hyggelig sosialt utenom jobb ville fått bort skillet mellom dere? Da kommer som regel en dose respekt i samme slengen... Ofte er de eldre enn meg, spesiellt eldre damer har ikke vært noe snill med meg, føler meg faktisk bedre enn andre enkelte ganger, jeg støtter mennesker, roser de og bringer de videre i livet på mange måter, mange er kun opptatt av å disse andre, ikke ta til seg kunnskap og behandle mennesker dårlig. De er ikke oppdatert på fagstoff, det skjer forskning hele tiden og oppdaterer meg selv hele tiden. Si meg, finnes det GODE og SUNNE arbeidsmiljø der jeg treffer ekte mennesker med intigritet, selvrespekt og selvtillit? og det samtidig som man kan gjøre en god jobb?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 hva jobber du med? Kan ikke si annet enn at det er ett typisk kvinneyrke.
kulu-kulu Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Du er nødt til å samle alle dette gjelder til et møte. Der forteller du hvordan du opplever og føler det ang arbeidsdagen din. Deretter spør du disse damene hva som gjør ,at de får deg til å føle det sånn. Spør direkte hvorfor de oppfører seg sånn og sånn , fortell dem at du ikke tenker å avslutte dette møtet , før du får svar. Disse eldre damene er sikkert så innarbeidet,at de ikke ser lengre enn til enden av sin nesetipp. Du er nok en trussel, som kommer inn,og gjør jobben din grundig. Dette vil føre til at disse gamle traverne,blir satt i et dårlig lys. Det er enklere å "skvise" ut nopen, enn og forandre på seg selv. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Du er nødt til å samle alle dette gjelder til et møte. Der forteller du hvordan du opplever og føler det ang arbeidsdagen din. Deretter spør du disse damene hva som gjør ,at de får deg til å føle det sånn. Spør direkte hvorfor de oppfører seg sånn og sånn , fortell dem at du ikke tenker å avslutte dette møtet , før du får svar. Disse eldre damene er sikkert så innarbeidet,at de ikke ser lengre enn til enden av sin nesetipp. Du er nok en trussel, som kommer inn,og gjør jobben din grundig. Dette vil føre til at disse gamle traverne,blir satt i et dårlig lys. Det er enklere å "skvise" ut nopen, enn og forandre på seg selv. Lykke til Tusen takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå