Gjest Kv84 Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Hvordam vasker der tastaturet deres? Og hva for vaskemidler?
spinnwild Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Koster av støvet med en klut. Er det sølt noe, så bruker jeg litt fuktig mikrofiberklut. Komprimert luft er også greit å ha tilgjengelig, så man slipper å plukke tastaturet fra hverandre for ofte
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Komprimert luft er også greit å ha tilgjengelig, så man slipper å plukke tastaturet fra hverandre for ofte Hvor får man tak i det?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 jeg snur tastaturet på hode,dunker ut hva enn som måtte leve der inne.Så støvsuger jeg litt fort over og bruker antibaktrielle servietter eller munnvann med alkohol i til å vaske tastene. Digg når det lukter munnvann av tastene
Sugerøret Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 jeg snur tastaturet på hode,dunker ut hva enn som måtte leve der inne.Så støvsuger jeg litt fort over og bruker antibaktrielle servietter eller munnvann med alkohol i til å vaske tastene. Digg når det lukter munnvann av tastene der klarte jeg å treffe AB funksjonen også!
spinnwild Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Hvor får man tak i det? F.eks. Clas Ohlson
Hoppetaujenta Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Å forsiktig løsne deksler for å rengjøre skikkelig, anbefales ikke. Jeg har gjort det èn gang for mange år siden og aldri mere. Relativt plutselig hadde jeg alle knåtter og taster m.m. i løs vekt i mitt fang...og det var et HÆL**** å få dem på plass igjen.
spinnwild Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 jeg snur tastaturet på hode,dunker ut hva enn som måtte leve der inne.Så støvsuger jeg litt fort over og bruker antibaktrielle servietter eller munnvann med alkohol i til å vaske tastene. Digg når det lukter munnvann av tastene Antibaktrielle midler var et meget godt tips Liker ikke tenke på alle bakteriene som kan samle seg på et tastatur, spesielt om man spiser ved pc'n...
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 Jeg bruker: - Trykkluft på boks fra Clas Ohlson - Cyber Clean fra Clas Ohlson (skal visstnok ta knekken på 99.999% av basillene) - En sminkekost som er lang og smal. Jeg har taster med store mellomrom, så jeg får kosten nedi. Den bruker jeg for å hente opp det som trykkluften ikke klarer å få vekk.
Hoppetaujenta Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Litt friske basiller er da bare bra for helsen. Man blir motstandsdyktig av sånt noe.
Mynona Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 Det anbefales ikke å "vaske" tastaturet med ett glass iste. Det blir klissete og ødelagt. Ellers pleier jeg også å snu det og dunke ut støv og dritt, dra en fuktig klut over og blåse litt. Men det er ikke så ofte. Vet ikke hva vaskedamen gjør (på jobben) med det ellers da. Og det hjemme, på macbooken er sånn tett rundt tastene, at der kommer det ikke noe oppi. Tørker bare over tastene med klut.
Sugerøret Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Litt friske basiller er da bare bra for helsen. Man blir motstandsdyktig av sånt noe. joda noen er fine de,men ikke alle : http://www.aftenposten.no/viten/article1201255.ece
-Jiinxs- Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 Bruker sånn trykkluft flaske som jeg plukket opp på Clas Ohlson, og en varm klut for å få vekk skitt og slikt.
Gjest Nedfall Skrevet 21. august 2011 #14 Skrevet 21. august 2011 Hvor får man tak i det? Fra denne. Det mener jeg faktisk seriøst. Du kan kjøpe "trykkluft på boks" fra f.eks clas ohlsson som gjør ca samme nytten. Problemet er at denne koster 250, og holder til ca to rens. Deretter må du kjøpe ny. En kompressor gir jævlig mye luft, og påfyllingen koster bare litt strøm. Spare penger.. ? Kjøp en brukt, evt gå flere sammen. Jeg kjøpte en ny en til 600 kr, helt grei sak. Bruker den til å pumpe luft i dekka på bilen, datarens, og noe annet småplukk. Sett av pengene til 2 clas ohlssonbokser, så har du stort sett betalt den ned! NB! Til skjermrens hadde jeg brukt bokseluft, den er tross alt renere.
Gjest Nedfall Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 Jeg bruker: - Trykkluft på boks fra Clas Ohlson - Cyber Clean fra Clas Ohlson (skal visstnok ta knekken på 99.999% av basillene) - En sminkekost som er lang og smal. Jeg har taster med store mellomrom, så jeg får kosten nedi. Den bruker jeg for å hente opp det som trykkluften ikke klarer å få vekk. Det hadde du aldri trengt, hvis du bare hadde hatt ordentlig trykk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå