Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen komme med noen råd når det gjelder å bevege seg rundt på sko med hæler på? ..huff - jeg får det ikke til jeg - føler jeg går og vipper frem og tilbake ....og så stikker baken liksom utover ... :oops: :-?

Skal det være sånn? - Nå skal jeg ha kjole på meg snart - og da nytter det ikke å vagge rundt altså ... :( ...noen som har tips??? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øvelse gjør mester :wink: Dersom det er finsko med tynne, høye hæler - legg vekten foran på foten. Øv deg hjemme på stuegulvet, så kommer det av seg selv.

Husk å rette deg opp i ryggen, og forsøk å gå avslappet. (dvs feminint, løst og ledig)

Lykke til da!

Skrevet

Alle mine par med høyhælte sko har enten lav, tynn hæl eller en som er høyere og kraftigere. Prøv å unngå stillett-hæler. Det krever trening og høy "dame-faktor" (noe i alle fall JEG mangler).

Ha på deg skoene hjemme og øv deg. Det er ikke så vanskelig når man har brukt slike sko et par ganger.

Skrevet

Hvilken type sko må jeg ha til en penkjole? Jeg har ikke lyst på sånne med stiletthæler - det kommer jeg ikke til å greie å gå i likevel - og vil ikke vrikke foten.

Skal det være lave pensko eller høye?

Må de være spisse? Tærne mine er ikke laget for spisse pensko.

Får dere vondt fremme på leggen når dere bruker høye hæler? - jeg føler det som om jeg har senebetennenlse flere dager etter en sånn pinelse. Er dette normalt?

Skrevet

Kjøp noen sko som er behagelige du.

Jeg pleier å ende opp med svarte, enkle sko med middels høye hæler. De trenger ikke å være spisse. Hovedsaken er at du finner noen som du holder ut med hele kvelden.

Skrevet

Kjøp det du selv synes er penest. Jeg elsker spisse sko og høye tynne hæler, men det er DU som skal gå i dem.

Som de andre sier - øvelse gjør mester. Bruk penskoene som innesko i en periode, rett opp ryggen , inn med rompa og ut med puppene. For å sjekke holdningen kan du f.ex prøve å se hvor lenge du klarer å gå med en bok på hodet...

Skrevet

Får dere vondt fremme på leggen når dere bruker høye hæler? - jeg føler det som om jeg har senebetennenlse flere dager etter en sånn pinelse. Er dette normalt?

Aaaahhh... en dames lodd å lide slik. Det kommer av uvante sko.

Sett deg på gulvet - på kne. Det ene kneet ligger vanlig ned på gulvet, det andre setter du ved siden av med foten i gulvet. tærne og kneet skal ligge på samme linje. Hælen skal du ha på gulvet hele tiden, og så legger du vekten ove kneet. Da skal du treffe den korte leggmuskelen.

Hvis du ikke kjenner den, så sett kneet på den andre foten ut til siden. Det kan hende du må kåle og fikse litt for å finne den, men det er altså den korte leggmuskelen du skal finne.

Når du holder den myk og smidig, får du en balanse i forhold til musklene for skinnleggen din.

Ellers - du må ikke ha høye og spisse sko. Finn noen som passer kjolen din og deg. Og øv deg. Øv deg hjemme og uansett må du passe på at overkroppen ikke går fremover og rævva ut bak så du ser sånn ut i profil < det er ikke pent.

Tenk på å rette deg opp og trekke skuldrene tilbake. Holdning er viktig.

Men øvelse gjør mester - lykke til - du blir sikkert kjempefin!

Skrevet

Er enig med de andre her; kjøp noe du føler er behagelig. Jeg velger alltid moderate hæler, syntes det er pent å komme litt opp, men blir det for høyt blir jeg for ustø :lol:

Prøv litt forskjellig - husk at du skal kunne gå med de en hel kveld.

Skrevet

Må også få kommentere at det er en fordel og passe på å rette ut bena når en går..

:o Det ser ikke særlig bra ut når man går med bøy i kneet hele tida (for det er mange av de)

:P

Skrevet

Skal man sette foten flatt mot gulvet og liksom vippe foten bakover og ned - eller skal man sette hælen først ned og rulle fremover? Det er ikke lett å gjøre det siste nemlig på høye hæler - for tærne er så mye lavere nede. Eh - er det noen som forstår hvordan jeg mener? :oops:

Skrevet

Med høye hæler setter du vekten først foran på foten og så ruller ned på hælen.

Skrevet
Skal man sette foten flatt mot gulvet og liksom vippe foten bakover og ned - eller skal man sette hælen først ned og rulle fremover? Det er ikke lett å gjøre det siste nemlig på høye hæler - for tærne er så mye lavere nede. Eh - er det noen som forstår hvordan jeg mener? :oops:

Sett helen ned litt før tærne, ellers så ser du lut ut slik mange av ungkarsjentene gjorde i 1 episode.... Det er her treningen kommer inn.

Finn noen sko med smal og BRED hel. Lekkert, ikke klumpete og allikevel stødig.

Skrevet

Bred hel er veldig bra for balansen. Ening i at tynne er mest sexy, men krever mer trening. Lykke til! Selv bruker jeg høye (ganske) høye heler på jobben så da blir det nok trening.... husk bred (høy) hel !!

Skrevet

Skal ikkje påstå noko, men kanskje det er råd å plukke opp nokre tips på www.hhplace.org ? Der går i det minste alt i høge hælar...

Skrevet

slapp av i hoftene og sving litt med rumpa, men ØV deg hjemme først på det :D

Skrevet

Dersom du (etter alle gode tips her inne) fortsatt føler at du ikke mestrer det - foreslår jeg at du finner deg lave sko.

Samme hvor mye man har pyntet seg - og samme hvor fin kjolen din er - blir helheten ødelagt dersom man ikke klarer å gå i høye sko.

Skrevet

Det er viktig å ikke glemme hoftene når du går med høyhelte sko. Hoftene skal litt opp og fram, tenk at du skal dytte dem litt fram. For all del: ingen "sitting", det er ikke pent. Og som en annen her sa: pass på å strekke ut bena skikkelig, ingen bøyde knær når benet egentlig skal være rett.

Og det er helt normalt å ha vondt foran på leggen etter å ha godt med høyhelte sko. Gudd løkk! :D

Skrevet
slapp av i hoftene og sving litt med rumpa' date=' men ØV deg hjemme først på det :D[/quote']

Jepp, vrikk på hofta når du går.

Jeg har gått i høye, tynne heler siden jeg var bitteliten så dette kan jeg! (Har danset sportsdans/latin).

Gå littegranne utover med tærne slik at vekten er på innsiden og foran på foten (len deg litt fremover). Lilletåa er bare en støttetå. Prøv også å gå på en rett linje (slik som de gjør på catwalken) det ser mye mer elegant ut! :wink:

Øvelse gjør mester! :)

Skrevet
Prøv også å gå på en rett linje (slik som de gjør på catwalken) det ser mye mer elegant ut!

Vel, har sett flere slike catwalk-forsøk på gaten, men kan ikke si at alt ser så elegant ut...

Skrevet

Små skritt, feminie myke bevegleser og rak stolthet går fint an å øve inn!!

Du går på vanlig måte, altså med helen først i bakken for så å fulle over på vanlig måte, det er vanskelig dersom du fortsetter å ta like lange skritt som om du har uten hæl, så ta kortere skritt. Heller flere korte en få lange når du har hæler på skoene. Tripping kommer av at det faktsik er det som ser penest ut når man har høye heler.

Jeg gikk alltid med høye heler for noe år siden, og det var aldri noe problem, raste av gårde på is og holke og bulkete veier, pga at jeg ble vant med å gå med et. Alt krever øving.

Nå går jeg nesten bare med lage heler, og synes det er minst like pent med en søt og lav pensko, som det er med høye og spisse. Men det er jo smak og behag, så finn noe DU liker å se på.

Prøv å ikke tenk så mye på at du har på deg høyhelte sko, tenk heller på at du skal ha en holdning som om noen hadde festet en tråd midt på hodet ditt og trakk hele kroppen din opp etter denne, da vil du få en rak holdning og bena vil gå pent av seg selv med litt trening.

(har danset disko med platåsko med til sammen 15 cm lang stiletthæl jeg, uten at det var noe problem, men da passet jeg på å øve meg på å gå med de hjemme noen dager først også, så jeg ble sikker på at jeg taklet dem!)

Lykke til med å finne sko til penkjolen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...