Gå til innhold

Ny fastlege og bytte tilbake til gammel?


Gjest undrende

Anbefalte innlegg

Gjest undrende

Før bodde jeg i XXX, hvor jeg hadde min fastlege som jeg har hatt siden 2004. Vi har et nært bånd, siden jeg ofte har vært hos ham pga kronisk sykdom. Nå har jeg flyttet til Oslo, noe som også er folkeregistrert, men jeg har ikke byttet fastlege.

I det siste har det dukket opp et problem. Det er et problem av typen jeg ikke kan snakke med legen min om.

Jeg lurte derfor på følgende: kan jeg bytte til fastlege i Oslo, få resept på medisinen jeg trenger, og deretter bytte tilbake til min gamle lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om din gamle lege har plass, ja.

Men, jeg hadde vurdert å oppsøke en privat lege i stedet for så du ikke risikerer å miste legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til hvilken lege du vil. Hvis du ikke går til fastlegen din, må du betale litt høyere egenandel. Det er ikke nødvendig å bytte fastlege for dette.

Hvorfor kan du ikke snakke med fastlegen din om dette? Det er egentlig viktig at den legen du går til fast har oversikt over alle dine helseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke akkurat hovrdan denne regelen er nå i farten, så der må du høre med helfo, men det er karantenetid på å bytte tilbake til en lege du nettopp har nyttet fra. Ellers kan jo det med manglende plass på listen bli et problem. Men hvis du kjenner fastlegen din kan jeg ikke forstå at ikke du kan høre med han om det du trenger resept på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...