Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver 2-3 barbering.

Skal sies at jeg bruker "double-edged" blader i en Gillette høvel fra 1950-tallet. 100 blader koster rundt 50 kroner.

double_edge_prep_blade_375x275.jpg

+

420410083_tp.jpg

Supertett barbering og grisebillig i bruk. :jepp:

Ja man kan lure på hva vi skal med 5 blad, vibrerende høvel og fuktighetstripe. Tull og tøys. Folk klarte å glattbarbere seg i gamledager også :)

• Liker 1
Skrevet

Høhø, barberer meg 2-4 ganger i uken og bytter nok bladet hver 4 måned. :gjeiper:

Sløve blad lugger ikke på meg..

Helt utrolig, jeg blir sår og får masse nupper i bikinilinja om jeg ikke bytter høvel ca hver 4 gang, men jeg lar høvlene ligge å slenge i dusjen ja.... Sikkert lurt å la de ligge tørt..

Skrevet

Jeg bytter når det begynner å bli sløvt. Barberer under armene ca hver-annenhver dag, leggene en gang i uken kanskje, og nedentil kommer ann på om jeg har vokset eller ikke... Men altså, dere som skifter en gang i uken, hvorfor gjør dere egentlig det? Merker dere det blir sløvt? For meg kan det gå måneder før jeg skifter, aner ikke hvor lenge. Har hveretfall hatt samme blad hele sommerferien, og merker ikke noe problem med den ennå.

Og kjøper blader når jeg er ute å reiser om jeg finner de billige. Sist kjøpte jeg 10 blader (venus) for 150 kroner i DK, så syntes ikke det er sååå dyrt at jeg ikke kunne skiftet oftere om jeg hadde hatt problemer med det :)

Skrevet

Clas Ohlson selger 8-pakke med vanlige Mach 3 blader for ca 150 kr.

Ang den gammeldagse høvelen, besøk barbershop.no:) Mye spennende der!

• Liker 1
Skrevet

Hver 2-3 barbering.

Skal sies at jeg bruker "double-edged" blader i en Gillette høvel fra 1950-tallet. 100 blader koster rundt 50 kroner.

double_edge_prep_blade_375x275.jpg

+

420410083_tp.jpg

Supertett barbering og grisebillig i bruk. :jepp:

Samboeren min er en ivrig bruker av barbersaker som dette, han har flere forskjellige typer i tillegg til oljer, skum, kost og diverse.

Han blir like glatt som ei babyrumpe i fjeset etter bruk, men aldri om jeg hadde barbert meg nedentil/under armene med slike blad! De skal brukes med nøyaktig presisjon, ellers så kutter man seg. Det fikk samboeren min erfare i begynnelsen...

Takke meg til Gilette sine høvler, bytter blad etter noen måneder, når jeg merker at den ikke tar skikkelig lenger. Aldri hatt problemer med sårhet eller røde nupper.

Tips; bruk Dr.Greves intimsåpe på de områdene som skal barberes, da klarer tilogmed et sløvt barberblad å gjøre jobben sin ;)

Skrevet

Skyller bladene godt etter bruk, så holder de. Bruker Venus Embrace, og bytter når de stripene blir stygge eller når det begynner å lugge.

Skrevet

Veldig sjeldan...kan gå månadar.

Skrevet

Bytter blad ca kvar andre veke.

Men no er eg dritt lei all barberinga og pengebruken, så eg har gått over til epilator og er storfornøyd med det :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker engangshøver. Kjøper på matbutikk, Clas Ohlson, Nille osv. Bruker de en gang, og tar da armer, bikini og legger. Barberer meg ca. en gang i uka.

Skrevet

Engangshøvler kan ikke være spesielt miljøvennlig? Ikke vet jeg.

Skrevet

Jeg barberer meg med "gamel dags double-edged" blader som jeg kjøpte i utlandet for en tid siden.

Er helt fantastisk og jeg fortsetter med det, emn vet ikke hvor jeg får slike blad i Norge ("double-edged")

Er det noen som vet om noen butikker som selger slikt i Norge?

Ja man kan lure på hva vi skal med 5 blad, vibrerende høvel og fuktighetstripe. Tull og tøys. Folk klarte å glattbarbere seg i gamledager også :)

• Liker 1
Skrevet

Tips til hvordan bevare bladene lengre?? skylle i kaldt eller varmt vann? oppbevaring?? ha olje på?? hjelp! så kjedelig å kjøpe nye hele tiden...så dyrt..

Gjest fireflies
Skrevet

Ser at det er mange som bytter barberblad en gang i uken her. Det må jo bli svindyrt i lengden? Jeg bruker engangshøvler som jeg kjøper i matbutikken (fire stk i pakken). En barberhøvel kan jeg ofte bruke tre - fire ganger før jeg kaster den. Da barberer jeg både bein, armer, under armene og bikinilinja.

Skrevet

Jeg skifter når jeg kjenner den begynner å bli sløv :)

Gjest Lottiplott
Skrevet

Jeg bytter hver 2-3 uke, avhengig av hvor mange ganger den har vært brukt. Tar armhuler hver dag, legger 2-3 ganger i uka og bikinilinje 1 gang i uka ca. Jeg passer på (som Lykkelitenen nevnte) å skylle høvelen godt. Jeg skyller med varmt vann først for å få vekk såperester, og så med kaldt vann (har hørt at metall har "porer", men vet ikke om det er riktig :-p) og så tørker jeg av den på et håndkle eller så. Da holder de lenge! Jeg bruker de bladene fra Venus med to striper (Embrace?). 129 kr for tre blader, så det blir kanskje to pakker på tre-fire måneder. Helt kurant for min del. :)

Skrevet

De har jeg ikke prøvd. Koster? Og hvor mange i pakken??

Det er 10 i pakken, og nå husker jeg ikke hvor mye de koster men innbiller meg at det ikke var så veldig mye.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjøpte også engangshøvler på Vita før, synes det fungerte helt okei i flere år. (Kunne også bruke de flere ganger, så det ble mye billigere enn f.eks Venus) Men nå bruker jeg Venus igjen. Brukte det en gang fordi jeg ikke fikk tak i engangs, og kjente at de faktisk var mye bedre. Bruker bladene til de blir skjemme, så bytter jeg. Men bruker de ganske lenge. Har ikke råd til å kjøpe nye hver uke.

Skrevet

Jeg barberer meg med "gamel dags double-edged" blader som jeg kjøpte i utlandet for en tid siden.

Er helt fantastisk og jeg fortsetter med det, emn vet ikke hvor jeg får slike blad i Norge ("double-edged")

Er det noen som vet om noen butikker som selger slikt i Norge?

Sjekk her.

Tips til hvordan bevare bladene lengre?? skylle i kaldt eller varmt vann? oppbevaring?? ha olje på?? hjelp! så kjedelig å kjøpe nye hele tiden...så dyrt..

Så det var linket til den lengre oppe også, denne ble anbefalt av FBI for en tid tilbake.

Skrevet

Kan ha barberbladene i et par uker, avhenger av hvor ofte jeg bruker dem.

Bruker IKKE samme barberblad til underarmene som til underlivet og leggene! Det er fy-fy ifølge fastlegen min. Jeg fikk nemlig infeksjon i et ørlite barberingskutt under armen, ikke pga bakterier nedenfra i mitt tilfelle, men det kan også skje pga dette. Forferdelig smertefullt, og krever penicillinkur.. Ikke gøy. Har derfor to blader som holdes separate, og lar dem aldri ligge og slenge i dusjen. Skyller dem i klorhexidin for å sterilisere etter bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...