Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes liksom det er litt mye å bytte blad etter 2-3 ganger når det er så dyrt som det er..

Skrevet

Kjøper bare engangshøvler fra gilette. De er veldig gode, gidder ikke bruke 100 vis av kroner på barbering. Du kjenner når bladet er gammelt, da lugger det når du barberer.

Skrevet

Jeg bruker de helt til de såpegreiene som er to steder på barberbladet (bruker Venus Breeze) enten faller av eller blir oppbrukt. Det varierer hvor mange ganger jeg kan bruke dem før det skjer, alt mellom 3 og 10 ganger.

Skrevet

Kjøper bare engangshøvler fra gilette. De er veldig gode, gidder ikke bruke 100 vis av kroner på barbering. Du kjenner når bladet er gammelt, da lugger det når du barberer.

Hvor får man kjøpt disse? Jeg har sånn Venus-barberhøvel man bytter blad på, jeg, og det koster jo hundre-og-noe kroner for tre blad...

Skrevet

Har blitt drittlei av vanlig høvel fordi bladene er så dyre, så jeg gikk over til engangshøvler. Selv med de kan jeg bruke de 2-3 ganger. Superdupert! Jeg kjøper på Clas Olson, faktisk.

Skrevet

De selges i blå og hvite poser på matvare-butikken. Koster kanskje 40 kroner og har 4 høvler. De har 3 blad og en aloe-stripe. Syns de er de beste engangshøvlene og jeg har prøvd ganske mange.

Skrevet

Har blitt drittlei av vanlig høvel fordi bladene er så dyre, så jeg gikk over til engangshøvler. Selv med de kan jeg bruke de 2-3 ganger. Superdupert! Jeg kjøper på Clas Olson, faktisk.

De har jeg ikke prøvd. Koster? Og hvor mange i pakken??

Skrevet

Hver 2-3 barbering.

Skal sies at jeg bruker "double-edged" blader i en Gillette høvel fra 1950-tallet. 100 blader koster rundt 50 kroner.

double_edge_prep_blade_375x275.jpg

+

420410083_tp.jpg

Supertett barbering og grisebillig i bruk. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker herreblader fra Gilette. Skifter vel etter ca en måneds bruk. Jeg tar leggene et par ganger i uka (oftere om sommeren), armhulene ca annenhver dag og bikinilinja 1-2 ganger pr uke.

Skrevet

Jeg bytter ut høvelen som regel annen hver dag. Bruker engangs mannehøvel fra Gillette (Mach 3 tror jeg den heter.) Forresten, kjempe fornøyd med disse høvlene. De er skarpe, og har et begevelig hode, i motsetning til andre engangshøvler. Ytterst sjeldent jeg skjærer meg med disse.

Gjest Heloise
Skrevet

Bruker mach 3 høvel, men ikke engangs. Bytter blader når jeg merker de er sløvere. De kan vare veeeldig lenge hos meg, typ et par måneder.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skifter blad en gang i uka, hver fredag^^

Bruker mannehøvel fra gilette, synes de er bedre enn damehøvlene. Virker mye skarpere. Koster jo 140kr for en pakke, altfor dyrt synes jeg, men man må jo lide for skjønnheten:P

Skrevet

Varierer veldig hvor ofte jeg bytter... Sikkert hver 4 gang eller noe, men det er svindyrt

Skrevet

Bytter når den er sløv jeg. Det kan gå flere mnd mellom hver gang. De blir jo ikke sløve etter 3 gangers bruk. Ikke får jeg infeksjoner eller lignenede heller.

• Liker 9
Skrevet

Bytter når jeg merker de er sløve og det varierer etter hvor mye jeg har barbert meg og hvordan jeg behandler bladene. Om man er flink til å skylle de ren i kaldt vann etter bruk og oppbevarer dem tørt (ikke i dusjen) varer de myyyyye lengre enn om man bare lar dem ligge og slenge i dusjen :) Bruker Venus Embrace. Skyr Breeze som pesten, pga gelen blir de sløv kjempefort :kjefte:

Annonse
Skrevet

Bruker Mach 3, bytter blad når det blir slitt, man ser det på den stripa også når det bør byttes (den som blir borte, er vel blå?). Bytter cirka 1 gang i mnd tenker jeg :)

Skrevet

Jeg bruker engangshøvler. Jeg brukte venus før, men de er alt for dyre. Gidder ikke å betale nesten 200 kr for 3-4 blader. Synes de er skikkelig overpriset selv om jeg liker de veldig godt.

Fikk forresten hamstra noen venusblader da jeg var i USA nå i vår. Kosta rundt 70-80 kr for en pakke med 4 blader :)

Skrevet

Jeg bruker manneblader. Skifter vel en gang i uka. I de tidene da jeg barberte bare legger, armhuler og bikinilinja kunne jeg skifte blader sjeldnere. Men nå som jeg er glattbarbert nedentil må jeg skifte blad minimum en gang i uka.

Skrevet

Hver 2-3 barbering.

Skal sies at jeg bruker "double-edged" blader i en Gillette høvel fra 1950-tallet. 100 blader koster rundt 50 kroner.

Supertett barbering og grisebillig i bruk. :jepp:

Hvordan synes du disse er å bruke i forhold til "vanlige" høvler og blader? Innbiller meg at det er lett å skjære seg på disse...? Har hørt mange mannfolk skryte av disse, men skeptisk til å bruke de på store områder som legger og sånn. Barbering skjer som regel i hui og hast i dusjen, så alt for skarpe instrumenter er vel ikke helt optimalt. :gjeiper:

Selv bruker jeg til vanlig manneblader (Mach 3), dameblader er håpløse, blir sløve med en gang. Bytter vel ca en gang i uka, men kanskje jeg skal prøve å bruke de litt lengre? Barberblader er svindyrt!!

Skrevet

Høhø, barberer meg 2-4 ganger i uken og bytter nok bladet hver 4 måned. :gjeiper:

Sløve blad lugger ikke på meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...