AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Jeg har to kaniner i ett kopostbingebur og for en uke siden så kjøpte jeg en valp. Den ene kaninen er veldig nysgjerrig på hunden og snuser og er veldig modig, men den andre kaninen hopper på den høyeste plassen i buret og sitter der stille og sturer. Hun hoppa rundt og var aktiv før men den siste uka har hun sittet stille. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå fordi er redd kaninen ikke spiser høy og pellets og vann. Jeg har heller ikke noe annet rom enn i stua så nå vet jeg ingenting. Er bekymra for den ene kaninen... Håper bare at valpen snart gir seg i interressen til kaninene snart..
Gjest Survival Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Dette bør du strengtatt tenkt på før du fikk deg hund. Hunder og kaniner går ikke alltid godt sammen. Hvilken rase er valpen? 2
Nio Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Kaniner kan dø av frykt, forresten. Litt smart å tenke på det før du skaffer deg hund. Beklager om det høres slemt ut, men falt det deg aldri inn at rovdyr og byttedyr ikke nødvendligvis passer i samme rom, eller kanskje å se om kaninene ver redde hunder eller ikke..?! Håper de vender seg til hverandre snart eller du får satt kaninene/valpen på eget rom eller at du omplasserer kaninene eller valpen. Det er svært viktig at kaninene har mulgihet til å gjemme seg helt for valpen, men det vet du nok. 2
MissMas Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Det er svært alvorlig hvis kaninen ikke får i seg høy og vann. Kaniner tåler ikke mye, så hvis du ikke får orden på det snart, kan kaninen dø. Hold valpen unna den kaninen som er redd. Ikke la den snuse eller hilse på. Kaninen er tydeligvis veldig redd for den. Jeg er også nysgjerrig på åssen rase valpen er. Regner med at det ikke er en rase med utpreget jaktinstinkt. Er enig i at du burde tenkt nøyere over det før du skaffet deg valp, men gjort er gjort 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå