Gjest birgitte Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 Det nærmer seg jul, og det er tid for å tenke presanger. Vet dere om det finnes kaffetrakter beregnet for enkvinneshusholdning?
Gjest Lea Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Hva med å kjøpe en liten presskanne eller en espressokjele? Disse koster ikke så mye og er perfekt for en kopp eller to. Eller hva med å kjøpe en presskanne OG en vannkoker? (Og selvsagt en pose med god kaffe )
chimp Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Enig m Lea....Presskanne-kaffe blir så utrolig mye bedre enn traktekaffe, og det er like raskt. Ellers finnes det jo små cappucino-maskiner hvis du liker det....Det ønsker jeg meg til jul, og det finner du en hel tråd om på Forbruker og Økonomi hvis du er interessert.
Gjest birgitte Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 ikke jeg som skal ha kaffetrakteren, men min mor som nylig er blitt alene. Hun får ikke taket på kaffetrakteren med små porsjoner, og er særdeles lite gourmetorientert.
Gjest Lea Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Stemmer fortsatt for presskanne. Kommer jo an på hvor mye du vil bruke på denne gaven da, men det finnes sett med presskanne og to kaffeglass som er ganske fine. Koster vel fra 250 kroner og oppover. En vannkoker koster vel et par hundre kroner. Hvis du skal bruke 500 kroner, så får du alt innenfor den prisen.
sinicola Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 De hadde hvertfall en mini-kaffetrakter på Glasmagasinet før!
zinga Skrevet 26. november 2003 #7 Skrevet 26. november 2003 Hva slags kaffe bruker man i presskanner? (unnskyld avsporingen)
chimp Skrevet 26. november 2003 #8 Skrevet 26. november 2003 Det finnes spesiell presskanne-malt kaffe, som er en mellomting mellom kokmalt og filtermalt. Bruk helst kokmalt hvis du ikke får tak i den spesielle for presskanne. Den kjøper du i spesialforretning el på supermarkeder hvor det er mulig å male kaffen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå