Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei... :gjeiper: Etter to års prøving burde jeg ha lært meg å ikke få opp håpet, men de to siste syklusene har billigstrimlene virkelig tullet med meg.

Jeg har sikkert tatt over 100 av disse. Og alltid er svaret blendahvitt. 7 DPO forrige syklus (tempingen var noe uklar, så trudde jeg var på 9 DPO) fikk jeg en bred, svak men tydelig rosa strek innen tidsfristen. Det medførte høy puls, vondt i magen, og en tur til apoteket for å kjøpe CB. Dagen etter og frem til 14 DPO var både strimler og CB blendahvite igjen... Jeg avskrev det som kjemisk abort.

Men nå igjen tuller disse med meg. 9 DPO - blendahvit test. Jeg kommer hjem fra jobb, og tar en titt på testen før jeg skal kaste den, og der er det igjen en bred, rosa, svak strek. Grytidlig opp i dag for å teste på nytt, førte igjen til hvit test. :tristbla: Da jeg kom hjem var det igjen en bred strek der, men svakere enn morgenen før, den må holdes mot lyset.... Ny test, men ser urinen er alt for svak. I veldig sterkt lys kan man skimte en skygge på riktig sted.

Jeg kan ikke, vil ikke få opp håpet. Er det et dårlig parti med tester jeg har fått? Er det vanlig at den skifter til positiv etter tidsfristen? I og med at den er svakere i dag, betyr det at det igjen er kjemisk graviditet? Og hvorfor i h*** vil ikke det egget bare klamre seg fast dersom det faktisk har vært noe på gang som fører til HcG hopp? Orker ikke tanken på at livmoren min ikke skal være vennlig innstilt på toppen av manglende eggløsning hos meg og dårlig kvalitet hos han, hvor mye uflaks kan et par ha?

Huff, det var bare en utblåsning. Men om noen har opplevd noe lignende setter jeg stor pris på å høre om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sånt innlegg hadde jeg ikke trodd jeg skulle se fra deg. ;) Du som er så fornuftig med mange gode svar.

Jeg har ikke opplevd at testene har blitt svakt positive etter de har vært negative, men jeg har heller ikke sett på dem etter mange timer. Maks en eller to timer.

Dessverre så må du, som du selv vet, vente noen dager til og ta en ny test.

Det kan jo hende du har fått et parti med tester som er litt rare. Om det er samme LOT nr på dem så er de fra samme parti/lagd samtidig.

Får virkelig ikke håpe at livmoren din er fiendtlig innstil, har ikke du blitt sjekket for muskelknuter og div?

Jeg har hatt kjemiske graviditer og etter en runde med IVF så skjønte vi hvorfor. Eggene mine har harde skall, de gjør det veldig vanskelig for sædcellene å trenge inn. Men de klarer heller ikke å feste seg skikkelig. Det tok oss fire ICSI forsøk før de klarte å feste seg. (Noe som ikke er så veldig uvanlig, man er jo ikke garantert noe anlegg for et foster i embryoene).

Men legene kunne ikke gjøre så mye mere med dette. Og bli gravid av meg selv er omtrent helt umulig, hvis det finnes en "jernsædcelle" som klarer å snike seg inn i egget så er sjansene veldig små for at det vil klare å feste seg.

Hold oss oppdatert da.

Skrevet (endret)

Et sånt innlegg hadde jeg ikke trodd jeg skulle se fra deg. ;) Du som er så fornuftig med mange gode svar.

I know...vurderte å bruke AB knappen, men er jo greit å få frem at alle er frustrert innimellom.

Kunne forsåvidt svart meg selv: Man skal ikke se på testen etter at tidsfristen er ute, svaret kan da ikke brukes til noe. Det har ingen hensikt å stå å tolke og vri på tester, og se om du skimter en skygge. Vent to dager, og ta en ny test på morgenurin, så får du det riktige svaret :gjeiper:

Men så var det dette med teori og praksis da. Jeg blir litt småsprø. Skulle egentlig ut og drikke i dag, men avlyste da jeg er redd for at det kan være noe der.

Så kjekt det lyktes for dere da. Vi får virkelig ikke håpe at det er noe i veien med livmoren og eggene på toppen av alt annet, synes vi har hatt nok motstand de siste par årene. Dette er et område av infertilitet jeg kan lite om - hvorfor enkelte opplever kjemisk abort. Det blir selvstudier i helgen.

Endret av Atheene
Gjest Alabama
Skrevet

Da jeg ble gravid i mars, var det en veldig svak strek på billigtesten selv om det var en ekstremt sensitiv test og det var på IKM. Men jeg har også fått endel skyggestreker opp gjennom altså, de er j.. irriterende! Har spart på tester i tre-fire dager bare for å sjekke om skyggestreken blir tydeligere og om det faktisk er en ekte strek eller skyggestrek.

Men du, ææææhhh... Tenk om du er gravid!!?? :bond: :bond: :bond:

Nå fikk jeg nesten hjertebank her!! En dag må det bli din tur også, tenk om det er nå! :pls:

• Liker 1
Skrevet

Håper så inderlig at det er deres tur nå! Krysser fingra og venter i spenning! :)

Skrevet

Setter så stor pris på at dere krysser fingrene for oss. Det hadde vært helt fantastisk om det faktisk er det som er årsaken til tulle-testene mine.

Men jeg er pessimist akkurat nå. Særlig siden streken i dag var svakere enn i går. Er ganske sikker på at det er kjemisk, igjen. Det blir tredje. Det rare er at det er andre på rad. Skulle tru at dersom et av mine skjeldne egg klarte å treffe en av hans slappe svømmere, kunne i alle fall livmoren min klare sin jobb...men neida, også der må det svikte. Derfor får jeg mange tanker om at prøverør heller ikke vil gå.

Huff, dårlig kveld... Trenger at noen slår meg i hue for å 1) teste så tidlig 2) sjekke testen etter tidsfristen. 3) bruke fire graviditetstester i løpet av 9 og 10 DPO.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er pessimistisk, men ikke ta alle sorger på forskudd, men ikke håp for hardt heller. Fallhøyden blir så veldig stor. At du er frustrert nå er helt forståelig.

"Gjør noe annet, tenk på noe annet" veldig enkelt, særlig.

Gi det noen dager til. Ikke test og ikke slå deg i hodet.

Hvis det er sånn at dere ender opp med IVF så er alt så opptimalt som det kan bli, de tuller ikke med sjansene da. Jeg har en god følelse for deg.

:klemmer:

AB1

Skrevet

Ultrasvak, men bred og rosa, strek i dag og. Sterkere enn i går, men igjen var den først synelig ca 15 minutter etter at testen ble tatt. Mannen ser den fortsatt ikke :gjeiper: Men CB + er negativ.

Altså er jeg akkurat like langt som i går, men merker jeg håper så hardt at jeg har vondt.

Gjest Alabama
Skrevet

Hvis du er 10 dpo så er det sikkert grunnen til at CBen er negativ. Den digitale krever minst 50 miu/ml tror jeg?

Skrevet

Hvis du er 10 dpo så er det sikkert grunnen til at CBen er negativ. Den digitale krever minst 50 miu/ml tror jeg?

CB Plus - mener den krever 25, mens billigstrimler har 20. Men i og med at jeg har hatt tre streker som knapt synes på rad heller jeg mest mot at det ikke er noe der, en skulle tru at streken ble sterkere. Begynner virkelig å lure på om det er noe rart med akkurat dette partiet med strimler, jeg leser flere steder på nett om de som har opplevd at de endrer seg til positivt etter at tidsfristen har gått ut, selv om jeg aldri har opplevd dette selv.

Skrevet

Sitter i samme situasjon her... svaaak tynn skyggestrek som bare sees opp mot lyset i går... tenkte å teste i morgen igjen. Tør liksom ikke å håpe heller. Føler at det er så unsannsynlig. Krysser fringre for oss begge :)

Skrevet

Blendahvit i dag... :(

Hva med deg Atheene?

Skrevet

Huff, så synd. Var det billigstrimmel du brukte? Begynner virkelig å lure på kvaliteten på disse nå, selv om jeg har vært kjempefornøyd så langt.

Her var det en ultrasvak strek i dag også... Bittelitt sterkere enn gårsdagen, men igjen bikket det akkurat tidsfristen før det var mulig å se den. Man kan da umulig teste så svakt fire dager på rad, den må jo bli sterkere på et tidspunkt. Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se om mensen dukker opp på tirsdag her, mulig jeg tar en ny CB mandag eller tirsdag.

Skrevet

Ja, det er billigstrimler. Har hatt en merkelig syklus denne gangen. Lurer på om EL var myyye senere enn antatt. Fikk ikke ømme pupper som vanlig. Orker ikke å teste for EL lenger... :P Nå er puppene ømme, jeg er trett og løper på do oftere enn vanlig. Men det kan jo like gjerne være tanta som er på vei. Testen på fredag var kjempesvak og var vel bare noe galt med testen siden jeg synets at jeg kunne skimte en svaak tynn skyggestrek. Men har ikke opplevd det en gang før, så man håper jo litt allikevel...

Man skulle jo tro at dine var positive da... det skal jo ikke gå ann med falsk positiv..? Har jo selvfølgelig hørt om dem som får positiv veldig sent også. Håper på det for din skyld, Her er nok tanta like om hjørnet...

Skrevet

En strek skal kunne sees med blotte øyet. Uten å holdes opp mot lys, etc. ;)

Og 10 dager dpo var virkelig ikke mye! Lykke til!

Skrevet

En strek skal kunne sees med blotte øyet. Uten å holdes opp mot lys, etc. ;)

Og 10 dager dpo var virkelig ikke mye! Lykke til!

Jeg vet, noe du ser om du leser hele tråden ;) Dette var nok mer ment som en diskusjon med andre langtidsprøvere som jeg vet har tatt like mange hundretalls billigstrimler som jeg har, enn en "er jeg gravid" tråd ;)

10 dpo er ikke tidlig med en test som har en sensibilitet på 20, gitt at egget fester seg som normalt 7 DPO har man da fort et HCG nivå på ca 15 10 DPO, så mange som tester med sensitive tester vil få positive tester ca 10 DPO. Men jeg anbefaler absolutt ingen å gjøre det da man ofte vil få "falske" positive tester som følge av kjemiske graviditeter.

Er forresten femte dagen med ultrasvak strek i dag, og jeg forstår mindre og mindre. Testene er ok, ettermiddagsurin gir ingen strek. Egentlig venter jeg bare på at mensen dukker opp i morgen, eventuelt er noen dager sen som følge av kjemisk graviditet eller tidlig SA. Temp på 37,13 i dag tyder også på at det er ett eller annet rart her, ligger normalt på 36,9 - 37,05 mot slutten av lutefasen, med dipp ned på 36.9-36.8 dagen før IKM. Blir uansett CB i morgen, men forventningene er lik null.

• 3 år senere...
Skrevet

Var du gravid?????

Anonymous poster hash: 94be3...296

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...