Gå til innhold

Et lite festdilemma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med en fyr (NN)i rundt en måneds tid nå. Vi har møttes i timesvis hver dag, så vi har blitt veldig godt kjent. Så godt kjent at vi har vel prata "hva holder vi på med"-biten. Jeg har en liten mistanke om at han har blitt litt redd, jeg føler at han er på vei til å backe ut litt. Dette til tross for at jeg har sagt og uttrykt at vi kan ta det med ro og se hva som skjer i månedene framover.

Nå har jeg fått festinvitasjon fra kompisen hans (hjemme hos kompisen). Jeg sa til kompisen at jeg gjerne kan komme (da jeg ikke har noe annet å finne på i helga), men dilemmaet her er at foreløpig har ikke NN nevnt noe om dette, og jeg føler jeg er nødt til å spørre NN om det er greit at jeg drar dit FORDI at NN også skal dit. Jeg føler at jeg burde nå i disse dager spørre om alt er ok med han og om han føler han har litt lyst til å "avslutte" det vi holder på med samtidig som denne festinvitasjonen dukket opp.

Håper dere skjønner dilemmaet, og jeg lurer på hva du ville gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dratt på festen, men ikke nødvendigvis "klenget" så mye på NN. Gitt ham litt avstand, og muligheten til å komme til meg. Tror ikke du trenger å "advare" ham om at du skal dit, og du trenger i hvert fall ikke å spørre om lov.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt på festen, men ikke nødvendigvis "klenget" så mye på NN. Gitt ham litt avstand, og muligheten til å komme til meg. Tror ikke du trenger å "advare" ham om at du skal dit, og du trenger i hvert fall ikke å spørre om lov.

Det som er, er at denne kompisen har jeg møtt et par ganger, og da bare fordi han selvsagt er kompisen til NN. Så jeg føler egentlig at NN "burde" spørre kompisen om det er om at jeg blir med dit, for så å spørre meg om jeg har lyst til å bli med. Akkurat nå sitter jeg og tenker at kanskje NN absolutt ikke har lyst til å ha meg med, og derfor nevner han heller dette ikke med et ord.

Men det er mulig jeg overanalyserer alt her nå, at NN spør seinere i dag evt i morgen, og at NN så på det som kompisens valg å spørre meg direkte..

Ang klenging, så har jeg vært et par ganger på fest med NN (av NNS forespørsel), og da har jeg ikke så mye som tatt på han en gang, i og med at jeg var usikker på om han ønsket å vise omverdene at vi holder på. Men NN var den som da tok initiativ til "kyss,klapp og klem"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Er det ikke bare å si ifra at du fikk en invitasjon, og at du planlegger å dra da? Så kan vel han eventuelt protestere hvis han synes det blir for fælt at dere skal på samme fest.

Saken er: du er invitert av verten, og du vil gjerne dra. Så da ser jeg ingen grunn til å sitte hjemme å sture.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å si ifra at du fikk en invitasjon, og at du planlegger å dra da? Så kan vel han eventuelt protestere hvis han synes det blir for fælt at dere skal på samme fest.

Saken er: du er invitert av verten, og du vil gjerne dra. Så da ser jeg ingen grunn til å sitte hjemme å sture.

Jeg vurderer å si til NN at "BB (kompis) inviterte meg hjem på fest i mårra.Skal du og dit eller?" eventuelt "BB inviterte meg hjem på fest i mårra. Jeg er usikker på om jeg skal dra, pga oss egentlig"

Argh, det gjør egentlig ikke så mye for MEG at vi eventuelt har en klein stemning nå (jeg sier eventuelt, fordi det er mulig alt dette bare er i mitt hode, men jeg har jo merket en slags endring mellom oss etter at "hva er det vi holder på med-temaet ble tatt opp") men jeg vil ikke at han skal føle noe negativt om meg, det er det som er så vanskelig her. Kanskje han tenker "Åh, måtte hun komme hit ja, hva er det jeg har rota meg opp i nå, jeg orker ikke mer av det vi gjør, men jeg veit ikke hvordan jeg skal få sagt det, og nå tar ikke hu et hint og møter likevel opp her" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Eg hadde sagt i fra til NN om at eg skulle på festen, men eg hadde ikkje spurt om tillatelse av han til å reise dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å legge ut på facebook at du skal på fest til BB og bare se hva som skjer?

Nei, det vil jeg ikke gjøre. Om jeg drar, skal dette nevnes/prates om til NN i forkant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å legge ut på facebook at du skal på fest til BB og bare se hva som skjer?

Støtter denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å si til NN at "BB (kompis) inviterte meg hjem på fest i mårra.Skal du og dit eller?" eventuelt "BB inviterte meg hjem på fest i mårra. Jeg er usikker på om jeg skal dra, pga oss egentlig"

Argh, det gjør egentlig ikke så mye for MEG at vi eventuelt har en klein stemning nå (jeg sier eventuelt, fordi det er mulig alt dette bare er i mitt hode, men jeg har jo merket en slags endring mellom oss etter at "hva er det vi holder på med-temaet ble tatt opp") men jeg vil ikke at han skal føle noe negativt om meg, det er det som er så vanskelig her. Kanskje han tenker "Åh, måtte hun komme hit ja, hva er det jeg har rota meg opp i nå, jeg orker ikke mer av det vi gjør, men jeg veit ikke hvordan jeg skal få sagt det, og nå tar ikke hu et hint og møter likevel opp her" :sjenert:

Gå for alternativ 1. Hvis du bruker alternativ 2 blir det bare masing om å få avklart forholdet deres, og det har han jo vist at han ikke er klar for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for alternativ 1. Hvis du bruker alternativ 2 blir det bare masing om å få avklart forholdet deres, og det har han jo vist at han ikke er klar for.

Jo, jeg er enig med deg at den kan forstås sånn. Så da dropper jeg den. Det jeg egentlig mener med den setninga da, er at siden ting er litt weird(?) mellom oss, så er jeg usikker på om jeg burde dra på den festen. Det jeg egentlig er usikker på, er som nevnt at han skal tenke negativt om meg om jeg drar. Ikke at vi trenger avkalre hva som skjer med oss NÅ... Men aner ikke åssn jeg skal formulere det på best mulig måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Så fikk jeg endelig vite at han er litt usikker, så da jeg sa at jeg gir beskjed til kompisen om at jeg ikke kommer, sa han ikke noe på det. Men han ga uttrykk for at han var usikker på om han ville møtes/feste sammen mer.

Kjipt! Og hvordan skal jeg si det til kompisen? "Du hei, jeg kan nok ikke komme likevel", "Å, hvorfor ikke?" "Øh nei...Tror ikke det er så lurt, NN er litt usikker på ting så da tenkte jeg det var best å være hjemme". :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt! Og hvordan skal jeg si det til kompisen? "Du hei, jeg kan nok ikke komme likevel", "Å, hvorfor ikke?" "Øh nei...Tror ikke det er så lurt, NN er litt usikker på ting så da tenkte jeg det var best å være hjemme". :sjenert:

Ikke bland NN inn i det. Bare send sms og takk høflig "nei" til invitasjonen :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bland NN inn i det. Bare send sms og takk høflig "nei" til invitasjonen :)

Problemet er at da kompisen spurte tidligere i dag, sa jeg egentlig ja, men at jeg skulle høre med NN først om han skulle i vei sånn at han skulle vise meg hvor kompisen bodde. Hvis ikke han skulle, så skulle kompisen gi meg adressen etc... Så jeg har egentlig sagt ja, men må nå si nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare at noe kom i veien i siste liten. Kompisen har vel ikke invitert til fest med seks retter og bordkort, så om en deltager uteblir er det sikkert ikke den store katastrofen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du bare at noe kom i veien i siste liten. Kompisen har vel ikke invitert til fest med seks retter og bordkort, så om en deltager uteblir er det sikkert ikke den store katastrofen :)

Ja, jeg kan ikke komme på annet å si enn akkurat det.. Kan jo hende han spør mer om hva som var så viktig at jeg ikke kan komme dit, men jeg vil nødig blande NN inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...