Gå til innhold

Permittert...


Pinnedyret

Anbefalte innlegg

Hjelp..nå er jeg rimelig frustrert!! Fikk permitteringsvarsel fra jobb. Problemet er at jeg og kjæresten min prøver å få barn (midt i eggløsning nå :-). Hva om jeg blir langvarig permittert, jeg har jo krav på dagpenger, men det er jo ikke mye. Hva skjer OM jeg forblir permittert og også blir gravid nå, hva har jeg krav på av penger? hvordan skal jeg få det til å gå rundt...? Vet jeg kan legge baby-planene på is, men om alt går som det skal, og jeg håper på, er jeg gravid(et par dager :-p) allerede... Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en idè å legge opp slike viktige skritt etter livssituasjonen?

Har du fått permiteringsvarsel, så må du jo finne ut av alvorligheten av permiteringsvarselet, altså om det er å annse som midlertidig eller om det er en god tjangs for at du må se deg om etter ny jobb.

Ikke gunstig å søke ny jobb med nylagt bolle i ovnen.

Når det kommer til hvor mye du har krav på osv. så må du nesten kontakte NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må tilpasse forbruk mot inntekt. Så enkelt er det faktisk. Eg synst for øvrig det er skremmande at ein har så trangt budsjett at ein vil gå økonomisk overende om den eine parten mistar jobben eller blir langtidssjukemeldt (etter eitt år som sjukemeldt må ein over på AAP, som er omlag samme sum som dagpengar).

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest fornuftige her er å utsette graviditeten til du igjen har en sikker inntekt.

Hvis du blir gravid nå, kan jeg love deg at du ikke kommer til å få mye penger å rutte med etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...