Gå til innhold

Kan fukt i vegg på baderommet tørke hvis det får muliget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig kjøpt en leilighet hvor det er påvist fukt i veggen der hvor det idag dusjes rett på flisene. Tilsynsgrad 2. Noe sprekk i fugingen. Først nå har vi begynt å tenke over alvoret i dette. Vi flytter ikke inn før om et par måneder. Greit, man kan sette inn et dusjkabinett og avvente, men er det mulig å få "tørket opp skaden" for så å fuge på nytt i det aktuelle området? Vi har ikke økonomi til noen renovering på lange tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La badet tørke i 8 uker med god ventilasjon. Dere kan også få kjøpt/leid en avfukter, men åtte uker er normen for å la et våtrom luftørke.

En venninne har et gammelt bad og måtte sette inn dusjkabinett i påvente av oppussing av alle badene i borettslaget, noe som kanskje ikke vil bli aktuelt før om 2-5 år.

Jeg vet ikke om det hjelper å fuge, har ingen erfaring med flislegging. Dusjkabinett kan du få billig på finn.no.

Skrevet

Fugene har ingen fuktsperre. Er det fuktproblemer i veggen i dusjen så er det ikkje pga. fugene. Eg ville nok satt opp dusjkabinett.

Skrevet

Riktig som Sola^ sier - det er underlaget, altså membranen, og ikke fugene som er problemet om det er fukt der. Fugene er bare kosmetikk. Jeg ville ha satt inn kabinett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...