Gjest SelvesteTerese Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Jeg lurer på hvordan brukerne her inne hadde råd til førerkortet, og hvor mye brukte du til sammen? Jeg vet ikke hvordan jeg skal få råd, har ei skikkelig luselønn, så har ikke så god råd, da må ta det itt etter litt, og eventuelt låne
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Jeg jobbet, og sparte så mye penger som overhodet mulig hele veien. Jeg måtte ikke betale alt på en gang, men fikk tilsendt regninger på de timene jeg allerede hadde hatt. Jeg betalte en regning hver 5 kjøretime ca, og betalte landveiskjøring, glattkjøring og sikkerhetskurs på bane på en gang, + noen få kjøretimer inni samme regning. Det ble regninger på 6000, 2000, 1000 ( for teorikurs ) og 11 000 var den største. Så sluttregninga var 5000kr, da inkludert leie av bil til oppkjøring osv. Stod på første forsøket. Du bør ha spart opp litt penger i start, for det er ikke alle skoler som har det slik som jeg fikk det. Vet at flere venninner har måtte betale timen på forskudd på kontoret, og da ofte dobbelttimer som blir en 1200kr pr gang. Finn en kjøreskole og se hva slags policy de har på dette med betalinger
Rosalie Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Fekk det i 18-årsgåve. Var ei særs stor utgift for foreldra mine, for dei hadde ikkje all verda med pengar, men der eg kjem frå er kollektivtilbodet nært ikkje-eksisterande, så alternativet hadde vore at dei måtte køyre meg hit og dit og over alt frem til eg flytta heimifrå. Fineste gåva eg nokon sinne har fått. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Foreldrene ga det til meg i 18-årsgavene. De betalte for én teoriprøve og én oppkjøring, og jeg passet å stå på begge. Hadde nok måtte betale seg hvis jeg ikke hadde stått, men var aldri i tvil om at det ville gå bra.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Jeg brukte blant annet penger fra sparekontoen min, som var penger jeg hadde fått til konformasjon og bursdager opp gjennom årene. Hadde en deltidsjobb i tillegg ved siden av skolen så jeg brukte endel av lønnen min derfra også. Trengte derfor ikke tømme hele sparekontoen. Betalte jo litt og litt hele veien og ikke alt på en stor regning og det hjelper jo litt om man ikke har oppsparte penger. Jeg tror jeg betalte ca 21 000,- for lappen totalt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Foreldrene mine betalte mitt, men det var bare fordi de følte at de måtte det siden de hadde betalt søsknene mine sine førerkort. Jeg hadde penger til å betale selv, fordi jeg hadde jobba og spart alle pengene jeg tjente + konfirmasjonspengene.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Jeg fikk trafikalt grunnkurs og oppkjøring i bursdagsgaver (16 og 18-årsdag). Ellers ble alt betalt selv! Gikk på vgs., så bodde hjemme og nesten alle pengene fra deltidsjobben gikk til lappen. Måtte noen ganger planlegge kjøretimene litt etter når lønningene kom, men gikk fint det
teatimee Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 Fikk ca halve av beløpet betalt av foreldrene mine. Resten (+oppkjøring,teoriprøve) betalte jeg selv. Har/hadde endel penger på sparekonto fra konfirmasjon+bursdager+oppsparte penger, så hadde nok her til å betale selv. Totalt ble nok hele lappen på ca 17-18.000.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Lappe kostet meg 27 000. Fikk 20 000 av foreldrene mine og resten betalte jeg med deltidsjobb.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #11 Skrevet 19. august 2011 Fikk førerkort i 18-års gave av morfar og mormor.
Gjest Iah Skrevet 19. august 2011 #12 Skrevet 19. august 2011 Mamma og pappa betalte. Jeg hadde deltidsjobb så strengt tatt kunne jeg nok ha betalt det selv, men er glad de tok det for meg. Hvor mye det kom på husker jeg ikke, kjørte opp i 2003.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Jeg hadde ikke råd til førerkort i det hele tatt (student og alenemor). Men så fikk jeg en bil i gave- min mor ville bytte ut sin godt brukte VW med en ny BMW, og jeg fikk gamlebilden- så da måtte jeg bare prioritere kjøretimer. Det var for dumt å ha en bil stående i garasjen, som jeg betalte årsavgift og forsikring på. Lappen kostet meg minst 30-40 000. Jævlig sure penger, og jeg hadde dem egentlig ikke. Men siden kjøretimene ble tatt litt etter litt gikk det på et vis, og jeg er veldig glad for at jeg har den nå
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 Jeg fikk det av mamma og pappa, men jeg hadde faktisk hatt penger til det selv. Jeg har spart omtrent alle pengene jeg har fått gjennom livet, og jeg har hatt sommerjobb siden jeg var 15. Tror det kom på ca. 25'000
Gjest frøken am Skrevet 19. august 2011 #17 Skrevet 19. august 2011 Har vært så heldig å få av mamma og pappa, det kostet rundt 13.000. Tok bare de obligatoriske kjøretimene.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #18 Skrevet 19. august 2011 Jeg tok lappen da jeg var 25 og betalte alt selv. Var i full jobb. Det er et par år siden nå og den kom vel på ca 20.-25.000, jeg har ikke regnet ut nøyaktig sum.
cellar Skrevet 19. august 2011 #19 Skrevet 19. august 2011 Jeg fikk det av foreldrene mine. Det ble 21.000 for alt.
nickless Skrevet 19. august 2011 #20 Skrevet 19. august 2011 Det var det den lille lønnen min gikk til - og jeg hadde verdens beste kjæreste , som nå er min mann , som spanderte mange kjøretimer på meg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå