Gå til innhold

Lagring av bilde i bank man har avsluttet kundeforhold til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tidligere POstbankkunde, men dette kundeforholdet ble avsluttet for ca 10 år siden.

Per i dag er jeg DNB NOR-kunde. Fikk tilsendt nytt bankkort i posten i går, og til min overraskelse var det nytt bilde og signatur på kortet. Det var det gamle bildet som jeg hadde på et Postbanken ungdomskort for over 10 år siden. Etter at jeg tok kontakt med DNB NOR så fikk jeg beskjed om at etter fusjonen så hadde tydeligvis det bildet blitt lagret i systemene deres og ikke det bildet som jeg har hatt inne hos DNB NOR. Greit nok, men det jeg lurer på er om Postbanken har lov til å lagre bilder og personalopplysninger i så lang tid etter at man har avsluttet et kundeforhold. Jeg syns det er litt ekkelt at de sitter på passbilder av meg over 10 år siden jeg hadde noe som helst kontakt med de.

Noen innspill? Har de lov til å lagre bilder for evig tid selv om man ikke er kunde der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Du skal ikke se bort fra at de har lov. Bedrifter plikter å oppbevare en hel rekke ulike dokumenter i ti år før avskaffelse, og kundeopplysninger kan kanskje være blant disse opplysningene.

Men det er jo rart at de ikke automatisk valgte det nyeste bildet av deg :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. synes dette blir litt hysterisk.. :sjokkert:

Hva er det du egentlig er er redd for? At de skal ha noe interesse av å misbruke et passbilde av deg på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt.. synes dette blir litt hysterisk.. :sjokkert:

Hva er det du egentlig er er redd for? At de skal ha noe interesse av å misbruke et passbilde av deg på noen måte?

Jeg skjønner TS godt. Hadde heller ikke likt at gamle bilder og personopplysninger ble lagret i bedrifter jeg ikke lenger har kundeforhold til. Kanskje man kan spørre datatilsynet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...